עבור לתוכן העמוד
Menu

קמפיין החרם על מוכרי הקרקעות ליהודים: פשיטה של המשטרה על משרדי הרש"פ

כוחות הביטחון ביצעו פשיטה על משרדי המושל של ירושלים • הקמפיין ברש"פ נמשך

גורמי הביטחון של ישראל פשטו הבוקר על מטה מחוז ירושלים של הרש"פ בשכונת דאחית אלבריד מצפון לירושלים.

במהלך הפשיטה הייתה התנגדות של הפקידים במקום ונעשה שימוש בגז מדמיע, גורמים פלסטינים דיווחו על 5 פצועים.

גורמי הביטחון ערכו חיפושים במבנה שבו ממוקמים משרדי מושל מחוז ירושלים עדנאן ע'ית' ומשרדי השר לענייני ירושלים ברש"פ עדנאן אלחוסייני.

נראה כי הרקע לפשיטה הינו המשך הפרת הסכמי אוסלו מצד הרש"פ בכל הקשור לירושלים.

עפ"י ההסכמים אסור לרש"פ לפעול באזור ירושלים אך מנגנוני הביטחון שלה ממשיכים לאיים על תושבים פלסטינים במזרח ירושלים, לזמנם לחקירות במתקני הרש"פ בדאחיית אלבריד,ולעסוק בפעילות מודיעין.

בעת האחרונה בעקבות מכירת בית משפחת ג'ודה בעיר העתיקה בירושלים ליהודים, פתחה הרש"פ בהוראת מחמוד עבאס בקמפיין אלים נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים בעיר העתיקה בירושלים.

פעילים של המודיעין הכללי הפלסטיני בראשות מאג'ד פרג' חטפו את תושב בית חנינא עיסאם עקל, בעל אזרחות אמריקנית, לרמאללה שם הוא נחקר באשמה כי הוא מוכר בתים ליהודים.

משטרת ירושלים והשב"כ אף עצרו את עדנאן ע'ית', מושל מחוז ירושלים ואת ג'יהאד אלפקיה מנהל המודיעין במזרח ירושלים, מקורביו של הגנרל מאג'ד פרג', בחשד כי היו מעורבים בחטיפה אך הם שוחררו בהמשך.

כזכור ביום חמישי דיווחנו כי עפ"י גורמים בפת"ח, הרש"פ שחררה ממעצר את עיצאם עקל, תושב שכונת בית חנינא בירושלים, שהיה מוחזק במעצר במתקן החקירות של המודיעין הכללי הפלסטיני ברמאללה בחשד כי מכר בתים ליהודים בעיר העתיקה בירושלים.

עיצאם עקל, שמחזיק באזרחות אמריקנית, שוחרר בעקבות לחץ של ישראל וארה"ב על הרש"פ.

מדובר בפרשה חמורה שבמסגרתה פעלו גם השב"כ הישראלי ומשטרת ירושלים לבדוק את החשד כי עיצאם עקל נחטף, בעל כורחו, ממזרח ירושלים והועבר לחקירה ברמאללה.

במסגרת החקירה נעצרו עדנאן ע'ית', מושל מחוז ירושלים מטעם הרש"פ וג'יהאד אלפקיה מנהל המודיעין הכללי במזרח ירושלים בחשד כי הם קשורים לחטיפה. מדובר בשני מקורביו של הגנרל מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני.

עתה מסתבר כי הרש"פ גם מפעילה לחץ כבד על המשפחות הפלסטיניות הגדולות בירושלים להטיל חרם חברתי ומשפחתי על כל מי שמוכר קרקעות או בתים ליהודים במזרח ירושלים.

כתוצאה מהלחץ של הרש"פ על משפחת ג'ודה בשכונת עקבת דרוויש בעיר העתיקה בירושלים, שביתה נמכר ליהודים ב-17 מיליון דולר ע"י איש העסקים ח'אלד אלעטארי, הודיע אדיב ג'ודה, בן המשפחה שבידיו מופקד המפתח של כנסיית הקבר הקדוש, כי הוא מעביר את המפתח לאדם אחר במשפחתו.
שמו של אדיב גו'דה שורבב לעסקת מכירת בית המשפחה ליהודים, מפתח כנסיית הקבר הקדוש מופקד בידי המשפחה למשמורת מזה כמה מאות שנים.
מכירת בתים וקרקעות ליהודים מדאיגה מאוד את הרש"פ שרואה בכך חלק מהתוכנית של ישראל "לייהד" את העיר העתיקה בירושלים ובמיוחד את החלקים הקרובים למסגד אלאקצא בהר הבית ובעיר דוד.

בעקבות מכירת בית גו'דה ליהודים, החלה הרש"פ בקמפיין נרחב ברשתות החברתיות נגד מכירת בתים ליהודים.
עפ"י נתונים שמסר מרכז המידע הפלסטיני בסילואן, מאז 2014 ועד אוקטובר 2018 נמכרו בסה"כ 44 בתים פלסטינים ליהודים בעיר העתיקה בירושלים ובכפר סילוואן הסמוך לה.