עבור לתוכן העמוד
Menu

קיזוז הכספי: ישראל הפסיקה להיות פראיירית

לראשונה ישראל מצטרפת לארה"ב במאבק במימון הטרור של הרש"פ ומחליטה לקזז סכום של חצי מיליארד שקל מהעברות לרש"פ • קופרווסר - הרש"פ לא תתמוטט

החלטת הקבינט מאתמול לקזז סכום של כחצי מיליארד ₪ מהכספים המעוברים לרש"פ כחלק מהחוק שהצליחו להעביר ח"כ אלעזר שטרן וח"כ אבי דיכטר, לאחר חשיפת המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה את התשלומים אותם מעבירה הרש"פ למחבלים, אסירים ולבני משפחותיהם, היא צעד ראשון וחשוב של ממשלת ישראל בהמשך המלחמה בטרור.

תא"ל במיל. יוסי קופרווסר שחשף את הדברים, חשף כי הרש"פ משלמת 7 אחוזים מתקציבה באופן קבוע והפכה בעצם את העיסוק בטרור לענף המכניס כסף למשפחות הגרות ברש"פ.

קופרווסר הסביר כי משפחה של אסיר שרצח יהודים ושפוט ל-30 שנה מקבל משכורת של 12 אלף ₪ כל חודש, שכר עצום בקנה מידה פלסטיני. לדעתו של קופרווסר ההצהרות של בכירי הרש"פ, גם של עריקת ושל עבאס מראות כי הם ימשיכו לפעול בצורה כזו וזאת בהתאם לחוק הפלסטיני שמחייב אותם. "מדובר בהמשך המאבק בישראל ובציונות ובאי קבלתה", אומר קופרווסר.

הסכום שקוזז – אינו מלא

בהתאם להוראת הקבינט, על המודיעין הישראלי לנסות ולאתר את הסכום המלא אותו אמורים לקזז מהרש"פ. לדברי קופרווסר , הסכום עליו הוכרז אתמול , הוא סכום חלקי בשל העבודה כי לא ידועים עדיין כלל הסכומים בתקציב הרש"פ שאותם מעבירה לאסירים ובני משפחותיהם. קופרווסר מאמין כי בקרוב המודיעין הישראלי יצליח לבצע את הפילוח הנכון ולהעביר לקבינט אותו.

המשך המלחמה בטרור

"ישראל הפסיקה להיות פראיירית" , אומר קופרווסר וממשיך "אנו מצטרפים לארה"ב במאבק נגד מימון הטרור ברש"פ. אמנם זה צעד ראשון והגיע הזמן שנעשה אותו". לדברי החוקר הבכיר במרכז הירושלמי ישראל יכולה לעשות צעדים נספים כמו מניעת העברה בנקאית לחשבונות האסירים בישראל ועל ידי כך להצר יותר את הצעדים של הרש"פ.

התמוטטות הרש"פ

בישראל קיים חשש כי הרש"פ בשל קיזוז הכספים הללו ובשל העיצומים שהושתתו עליה על ידי ארה"ב בעקבות לחץ הממשל , כי הדבר יוביל להתמוטטותה הכלכלית. קופרווסר מעריך כי הצעד הזה של ישראל לא יוביל להתרסקותה של הרש"פ משום שעצם הקמתה היא "ההישג הגדול ביותר של התנועה הלאומית הפלסטינית וזה לא דבר שאתה מוותר עליו כל כך בקלות", מסיים קופרווסר.

האזינו לעימות בין תא"ל במיל. קופרווסר לבין פארס כדורה: