עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: להערך לתרחיש של ירי על ישראל

למרות הניסיון של הצדדים ל"רדת מן העץ" נדמה כי אף אחד מהם לא מוכן למצמץ ראשון • באיראן מאותתים גם כלפי פנים - שרידות המשטר חשובה ביותר

המתיחות בין ארה"ב לאיראן ממשיכה לנוכח האירועים האחרונים וההודעה של איראן כי היא תעשיר אורניום מעבר למה שעשתה כיום וזאת ביגוד לפעילות שלה עד עתה אולם היא עדיין לא "שברה את הכלים" ועומדת במסגרת ההתחייבות שלה במסגרתה הסכם ה- JCPOA בנושא. לדברי תא"ל במיל יוסי קופרווסר , חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר רח"ט המחקר באמ"ן, הבעיה האמתית בסוגיה זו היא כי ארה"ב ביטלה עיצומים על המדינות שהיו קונות מאיראן בעבר את העודפים של האורניום , דבר היוצר בעיה גדולה לאיראן עצמה.

לדברי קופרווסר שני הצדדים "מטפסים על עצים" ואינם רוצים להיות הראשונים היורדים מהם. "איראן חוששת מההשלכות הפנימיות של הצעדים הללו העלולות לאיים על שרידות המשטר". אתמול פרסמנו כי באיראן בוצעו שורה של מינויים חדשים בצמרת המודיעין והצבא במטרה לאותת לאוכלוסייה כי מרידה פנימית אינה מתקבלת על הדעת. לדבר קופרווסר הלחץ הפנימי והרצון לשרידות המשטר הוא הדבר שמעניין את מנהיגי איראן ויוביל בסופו של דבר לאיראן להתקפל ולהתקשר אל הבית הלבן.

הניסיון של איראן לגרור את ישראל למתיחות

"ישראל צריכה להיערך ברצינות לתרחיש של ירי טילים עליה" , אומר קופרוווסר. "אמנם אף אחד מהצדדים אינו רוצה להגיע לסיטואציה הממשית הזו, אבל בגלל הלחץ של ארה"ב המצב הנוכחי יכול להוביל לכך", מעריך רח"ט המחקר לשעבר.

באיראן ממשיכים להצהיר כי הם "בחרו בהתנגדות בשלב זה" אל מול המאבק נגד ארה"ב. קופרווסר מציע לתת דגש לחלק במשפט האומר "בשלב זה", משום שאם הניסיון לאותת לארה"ב במזרח התיכון על ידי פרוקסי או על ידי כוחות אחרים לא יצלח, איראן תאלף בסוף לנטוש את המאבק ולהתקשר אל הנשיא טראמפ.

העיתונות האיראנית מזלזלת באיומי טראמפ

סקירת עיתונות באיראן מעלה הבוקר גישה המבקשת להראות זלזול באיומי הנשיא טראמפ כלפי איראן.

העיתון "ואטן הורמוז" הביא ציטוט של הנישא טראמפ האומר כי הוא "אינו איש של מלחמה". העיתון "חאמדיל" בכותרתו ציין "האיום של טראמפ – ריק מתוכן" ואילו העיתון "ג'אנן פרסם בכותרתו "הסערה של טראמפ".

עיתון אחר כתב: "טראמפ מחכה לאישור מפוקס"

 

העיתון "אבדקר" פרסם בכותרתו כתב: "המשחק הכפול של טראמפ"