עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: "ישראל תוכל להמשיך ולתקוף במקרה צורך בסוריה"

על רקע החלטת הנשיא טראמפ לסגת מסוריה אומר מנכ"ל המשרד לנשואים אסטרטגים לשעבר: "לא יכולים להיות שבעי רצון" • עוד מוסיף קופרווסר כי הפנים שלחיזבאללה נחשפו במהלך מבצע "מגן צפוני"

"ישראל לא צריכה להיות שבעי רצון מהצעד של ארה"ב" ,אומר תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. קופרווסר סובר כי המהלך של ארה"ב, דווקא בתקופה בה איראן לא נחלה הצחות רבות עלולה ליצור מסר שגוי למשטר האיראני ולתת לו תחושה של הצלחה , זאת למרות ההישגים של צה"ל והמוסד הן בגניבת הארכיון הגרעיני והן בחשיפת ונטרול המנהרות בלבנון.

 

מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים אומר כי הנשיא טראמפ ביקש להוציא את כוחות ארה"ב מהאזור מזמן, כחלק מהבטחת הבחירות שלו, אולם בכירי הממשל הצליחו למנוע זאת ממנו. ההחלטה באה לאחר שהכורדים הצליחו להביס את דאע"ש במעוז האחרון שלהם במדינה וכך נפתח הפתח לצעד של הנשיא.

לדעתו של קופרווסר פתיחת "המסדרון הקרקעי" בין טהרן ללבנון הוא בעיה גודלה לישראל ולהערכתו אם ישראל תצטרך לפעול נגד שיירות נשק באזור ישראל תעשה זאת. קופרווסר מכנה זאת כ"אתגר נוסף" לחיל האוויר הישראלי. להערכתו ההבנות בין ישראל לרוסיה, כי כל עוד לא נפגעים ומסכנים כוחות רוסיים, לא תהיה בעיה ישראל לבצע את התקיפות הללו במידת הצורך.

הלחץ האמיתי עדיין נשאר על איראן

קופרווסר אומר כי "חשוב לזכור כי המערכה האמתית נגד איראן אינה על אדמת סוריה אלא נגד טהראן עצמה", לדבריו אנו רואים כי הלחץ על משטר האייתולות גובר לנוכח הסנקציות על המדינה וכי חוסר השקט במדינה ממשיך. לדבריו למרות הערכה הראשונית כי טהראן תסכים לחזור לשולחן המו"מ בעקבות לחץ הסנקציות, נדמה כעת כי ההבנה היא שהדבר יכול להמשך זמן נוסף.

"אם יהיה גל נוסף של סנקציות נגד איראן, ייתכן כי הדבר ייפגע גם ביכולות של איראן בסוריה", מעריך קופרווסר.

לבנון – הפרצוץ האמיתי של החיזבאללה נחשף

קופרווסר נדרש גם לסוגית חשיפת המנהרות ואומר כי על ישראל לעשות מהלך מדיני נגד ארגון החיזבאללה ולהביא להגדרתו כארגון טרור הן באירופה והן באו"ם. "החיזבאללה בעצם נחשף במערומיו עם חשיפת המנהרות. הוכח כי הוא פועל תחת איראן ולא 'למען העם הלבנוני' כפי שהציג עצמו", אמר קופרווסר וממשיך: "ההפרדה בין זרוע מדינית לזרוע צבאית היא מגוחכת, בטח לנוכח חשיפת המנהרות ויש לעול בהתאם לכך".