עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: ישראל לא יכולה להשלים עם מסדרון קרקעי איראני

בעקבות דברי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כי סוריה היא "רק חול ומוות" וההודעה כי הכוחות ייסוג , חשש בישראל מרצף טריטוריאלי קרקעי שיעזור לאיראן לחמש את הארגונים בסוריה ולבנון

"ישראל מנסה למזער את הנזק באם ארה"ב תחליט ליסוג מסוריה", אומר תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור מדינה בעקבות הודעת הנשיא טראמפ כי ארה"ב תיסוג באופן מלא מסוריה. טרמאפ אמר בבית הלבן, כי מדובר במדינה שיש בה "רק חול או מוות" וכי ירש את המצב הנוכחי מהנשיא הקודם.

לדברי קופרווסר בצפון נמצאים החלקים של הכוחות הכורדים שיספגו מכה קשה לנוכח הנסיגה האמריקאית ובדרום נמצאת העיריה טנף, שם עובר ציר מרכזי המהווה כמסדרון קרקעי אפשרי להנעת ציוד ונשק מטהראן ישירות ללבנון דרך עיראק וסוריה, דבר שישראל תתקשה להשלים איתו.
"חשוב לזכור כי אמנם הנוכחות באזור מזרח סוריה ובצפון הייתה על מנת לסייע לכוחות הכורדים ולכוחות המורדים אולם כיום לא ישנם כלל כוחות מורדים באזור זה אלא רק בצפון, כך שמבחינת טראמפ ארה"ב סיימה את מלאכתה וזאת לנוכח מצבו הנוכחי של דאעש באזור", מנתח קופרווסר.

לדברי רח"ט המחקר באמ"ן לשעבר, למעשה איראן באמת יכולה לעשות כברצונה באזור סוריה בעידן הנוכח ובתאום רוסי. אולם ישראל אינה יכולה להשלים עם התבססות איראנית צבאית והעברת נשק היכולה לפגוע בישראל בעתיד.

קופווסר אומר כי המדינות הפרגמטיות באזור ראו בנוכחות של ארה"ב בסוריה כמחויבות לציר המתון יותר, אולם כעת עם נסיגת הכוחות הדבר מתפרש כ"זריקה מתחת לגלגלים" וכעת אותן מדינות מנסות למצוא פתרון לסוגיה.

אולי יעניין אותך:

ד"ר גולד: להקים כוח "נאט"ו ערבי בסוריה