עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: התייצבות שלטון אסד אינה יכולה להביא להתבססות איראנית

הקרבות ליד הגבול הישראלי בין סוריה לדאעש מעלות את מפלס המתח • על ישראל להמשיך לדרוש עמידה בהסכמי 1974

בתדרוך לכתבים זרים אמר הערב (שלישי) תא"ל במיל יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה כי נדמה כי טייס הסוחוי שהופל על ידי טילי הפטריוט בצהרים, הופל לאחר שביצע טעות וטס קרוב מאוד אל הגבול הישראלי וזו הסיבה מדוע הוא הופל.

בסוריה אישרו את הפרטים בדבר הפלת המטוס ליד סיידא, אזור הקרוב לאגם הירמוך. לפי דיווחים שונים טייס אחד נהרג והשני נעדר.

בצה"ל ציינו כי משעות הבוקר נרשמה עלייה במאפייני הלחימה הפנימיים בסוריה. "המטוס המריא מבסיס        T4 ונע במהירות לעבר ישראל", מסר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס.

קופרווסר: עוצמת הקרבות ליד הגבול מראה את הנחישות של הרוסים והסורים

"לאחרונה אנו רואים יותר ויותר תקריות הקרובות לגבול הישראלי בגלל הלחימה באזור בין דעאש לכוחות הסורים. גם אתמול התקרית בה נורה טיל קרקע-קרקע לעבר גבול ישראל גרם לירי של "שרביט קסמים" לעבר הטילים והכל כתוצר של המתיחות ליד הגבול", מסבי ר תא"ל קופרווסר וממשיך: "מדובר בקרבות האחרונים ליד הגבול הישראלי והעוצמה אותה מפעילים הרוסים והסורים נגד דעאש מראה עד כמה הם נחושים לפעול ולהכריע את הלחימה".

קופרווסר ממשיך את הקו של המדיניות הישראלית הרשמית ואומר כי ישראל לא תאפשר לסורים לחצות את קווי ההפרדה של ההסכם ב-1974 וכי כל פעולה סורית הנוגדת את ההסכם תענה בתגובה ישראלית מידיית. אבל הדאגה האמתית של ישראל, אומר קופרווסר היא הכוחות האיראנים והמליציות השיעיות הפועלות באזור הגבול. "קשה לדעת באמת מי חלק מן הצבא הסורי ומי חלק מן הכוחות האיראנים והחיזבאללה", אומר קופרווסר ומבהיר כי ישראל לא תקבל כוחות איראנים או שיעים בתוך סוריה כחלק מקרש הקפיצה השיעי לפעולות נגד ירדן וישראל , לא של כוחות רשמיים ולא של כוחות שיעים אחרים.

קופרווסר מסביר כי אסד חייב להבין כי עם חזרתו לשלטון והתייצבות שלטונות, הסכנה בנוכחותם של כוחות איראנים במדינה כפלטפורמה נגד ישראל גדלה.