עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: "הפתרון האמיתי נמצא בידיים של עבאס"

הלחץ על ממשלת ישראל להגיב על המצב בדרום הולך וגובר • תא"ל במיל. קופרווסר: "לאף אחד אין יכולת השפעה על עבאס"

"כל עוד עבאס לא מוכן לתת את הכסף לחמאס לא יהיה פתרון", כך אומר היום (שני) תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים. לדבריו של קופרווסר "הפתרון האמיתי נמצא רק בידיים של אבו מאזן, אבל לאף אחד אין את הכלים להשפיע עליו. מצד אחד הוא נחוש להוריד את החמאס על הברכיים ומן הצד השני החמאס ממש לא מוכן להתקפל וישראל נמצאת בתווך בין הצדדים".

לראיון המלא:

לדבריו של קופרווסר החמאס יודע שישראל יכולה להשפיע על מצרים וזו על עבאס במטרה לשנות את המצב ולכן הוא מפעיל את הלחץ על הגדר. "בחמאס יודעים כי ההפגנות על הגדר מציקות לישראל וישראל משדרת כי זה מציק לה", אומר קופרווסר אולם לדבריו חמאס מוכיח כי הוא עדיין מורתע ואינו משתמש במדרגות הנוספות העומדות לראשותו – ירי קצר טווח וארוך טווח ודברים נוספים, זאת משום שהוא מבין את המחיר שהוא ישלם על כך.

קרא עוד:

ההפתעה הגדולה שמכין החמאס // יוני בן מנחם

לדבריו של מנכ"ל המשרד לנשואים אסטרטגים ישראל נמצאת בדילמה משום שהמצב הנוכחי אינו מחייב שינוי דרמטי בפעילות של ישראל וכי גם אם בסופו של דבר יועבר הכסף אל חמאס הוא הוכיח בעבר שהוא משקיע את כולו בבניין הכוח שלו ולא ברווחת התושבים. קופרווסר אומר כי גם חמאס וגם ישראל מנהלים מדיניות של "הליכה על הסף" ושניהם מודעים לכך ומוכנים לשלם את המחיר למקרה והם יפלו בצד הלא נכון.