עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: הסדרה הוא פתרון קצר טווח

לדבריו של תא"ל במיל. קופרווסר על הפלסטינים יש לחץ אדיר מכיוון ארה"ב • "החמאס בשליטה מלאה ברצועה ויכול להפסיק את טרור העפיפונים מיד

"ישנו לחץ אדיר על הפלסטינים בנושאים אסטרטגים ארוכי טווח זאת לעומת הניסיון לפתרון המשבר הנוכחי בעזה שהוא קצר טווח בסופו של דבר", כך מעריך תא"ל במיל יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה בראיון לעידן קוולר בגל"צ, על רקע הדיווחים השונים התקדמות מאמצי ההסדרה בין ישראל לבין החמאס באמצעות שליח האו"ם.

לראיון המלא:

לדבריו של קופרווסר החמאס, כמו ישראל והקהילה בינלאומית מחפשת פתרון קצר מועד כעת לרצועת עזה. ישראל מבקשת לעצור את טרור העפיפונים, את ההפגנות על הגדר ואת האיום בירי התגובה של החמאס, החמאס נקלע למצב כלכלי קשה אל מול הרש"פ ויודע כי הוא אינו ערוך כעת לעימות מול צה"ל וזאת גם לאור התגובה החריפה של צה"ל לטרור החמאס והירי לעבר ישראל ומצרים והאו"ם מעורבות כל אחת מהן מהאינטרסים שלהן בסוגיה. "החמאס מבקש לשמור על כוחו הצבאי במסגרת ההסדר הנוכחי ונראה שזה מה שהוא יצליח . אולם בישראל ישנה את סוגית השו"ן המפעילה לחץ כבד על מקבלי ההחלטות , דבר העלול להקשות על קבלת הסדר מסוג זה", אומר קופרווסר.