עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: "איראן תצטרך לחשוב שוב על הברחות הנשק"

לאחר שישראל נמנעה מלתקוף בסוריה במשך כחודשיים לאחר התקרית עם הפלת המטוס הרוסי , נדמה כי יציאת הכוחות של ארה"ב מסוריה לא תשפיע על המערכה נגד התבססות איראן

המערכה נגד ההתבססות של איראן בסוריה: "ישראל ניהלה בחודשים האחרונים מערכה הסברתית אינטנסיבית מול רוסיה על מנת להבהיר לה כי עדיף לכל הצדדים כי המשך המנגנון למניעת החיכוך בין המדינות ימשיך לפעול", כך אומר היום (רביעי) תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, לשעבר רח"ט המחקר באמ"ן.

קופרווסר מעריך כי ככל הנראה ישראל ורוסיה הגיעו להבנות לאחר הפגישה במוסקבה בזמן האחרון וכי ישראל תוכל להמשיך לפעול נגד איראן בתיאום מול הרוסים.

איראן חשבה לנצל את יציאת הכוחות של ארה"ב

התקיפה שישראל ביצעה, כך לפי הערכות שונות, אמש באזור דמשק, הייתה הראשונה לאחר הודעת ארה"ב על יציאת הכוחות מסוריה. "מדובר במבחן ראשון של הפעולה הישראלית ונדמה כי ברור כעת כי ישראל תמשיך לפעול גם לאחר יציאת כוחות ארה"ב", מעריך קופרווסר ומוסיף: "לי הייתה תחושה כי רוסיה מנסה להשפיע על איראן להפסיק את ההברחות של נשק דרך סוריה, אולם נראה כי ההודעה של ארה"ב הביאה את האיראנים למסקנה כי אולי ניתן לחדש את המשלוחים".
לדבריו של קופרווסר ישראל הבהירה אמש כי יציאת הכוחות של ארה"ב מסוריה אינה משפיעה כלל על מידת הנחישות לנסות ולמנוע את ההתעצמות האיראנית והעברת הנשק ללבנון. קופורווסר אומר: "איראן אולי צריכה להתחיל חשוב מחדש על דרכים אחרות להעברת הנשק, ,זאת בעקבות התקיפה אמש.


למערכת הבחירות לא תהיה השפעה
קופרווסר מעריך כי מערכת הבחירות לא תהווה פקטור בניסיון של איראן להמשיך ולפעול נגד ישראל. "צריך להבין כי טורקיה מכניסה כוחות וכי עיראק הודיעה שהיא עשויה לעשות כן. איראן צריכה גם היא להראות שהיא חלק מהסדר בסוריה ולכן היא מנסה להגביר את משלוחי הנשק".