עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: איראן בונה יכולת לפגוע בישראל

רח"ט המחקר לשעבר של אמ"ן לא פוסל כי את ההערכות והחשש בישראל מפעולה של איראן • המטרה האיראנית ליצור הסלמה על מנת להוביל הורדת הסנקציות

"איראן מבקשת להעלות את גובה ההימור ולכן יכול להיות שיפגעו בישראל", כך מעריך היום (ראשון) תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, על רקע הדיווחים על כינוס הקבינט הבוקר ועל רקע דבריהם של נשיא המדינה , ראובן ריבלין וראש הממשלה, בנימין נתניהו בנאום השבעת הכנסת ביום רביעי שעבר.

 

"יש מצב במרחב בו אנו נמצאים בו האיראנים מנסים להסלים אותו על מנת לפתוח בתהליך שיוביל להסרת הסנקציות נגדה…מתוך המצב הזה האיראנים בונים יכולות על מנת לפגוע בישראל ", אומר קופרווסר.

לדברי רח"ט המחקר של אמ"ן לשעבר, המהומות בעיראק מהוות משבר גדול מאוד לאיראן בשל חשיבותה האסטרטגית של המדינה לציר היבשתי ולגישה אל סוריה ולבנון וממנה.

מסר מישראל? קאסם סולימאני על הכוונת

קופווסר מעריך כי איראן פועלת מתוך מצוקה גדולה במטרה לעורר פרובוקציה במזרח התיכון שתגרור אחריה הסלמה על מנת להוביל למהלך מול ארה"ב להפחתת הסנקציות. בעבר ניסתה איראן בין אם דרך ניסיון לתקיפת רחפנים נגד ישראל שסוכל ובין אם תקיפה של מטרות אחרות בחרבי המזרח התיכון להשיג את המטרה. תקיפת מצבורי הנפט בסעודיה הוא חלק מאותו מהלך שנועד להגדיל את הסיכון להתלקחות באזור ותקיפה של ישראל היא בהחלט אופציה בנושא מכוון שעד עכשיו האיראנים נכשלו במטרתם לגרור את ישראל או את ארה"ב למהלך נגדה.

"איראן מנסה לנהל מאין מלחמת התשה נגד ישראל שתפחית את היכולת של ארה"ב וישראל לפגוע בה", אומר קופרווסר.

לראיון בגלי צה"ל – לחץ כאן