עבור לתוכן העמוד
Menu

קאני: הנקמה המינימלית – גירוש ארה"ב מהאזור

בהתבטאות ראשונה לכתבים אמר יורשו של סולמאני כי זו מטרתו • מפקד חיל האוויר הצטרף לאיומים • שה"ח זריף מתגרה בנשיא טראמפ

המפקד החדש של משמרות המהפכה של איראן, אימסעיל קאני, נשבע לגרש את כוחות ארה"ב מהמזרח התיכון כנקמה מינמלית על ההתנקשות בקודמו, קאסם סולימאני, כך דווח בסוכנותה ידיעות מיזאן.

"אנו מבטיחים להמשיך בדרכו של הקדוש סולימאני במרץ ולהסתמך על האלוהים, ובתמורה למות הקדושים שלו, להסיר ולהשמיד את אמריקה מהאזור, כמו גם להמשיך בדרך להשגת השלטון העולמי של "האמאם מהאדי". אנו ננקוט בפעולות באמצעות מספר רב של פעולות. לא נסתפק בפחות מזה ובאמצעות תמיכתו של המנהיג העליון [איתאללה עלי חמינאי] נגיע אל המטרה הזו ", אמר קאני.

ההנהגה האיראנית בהלווית קאסם סולימאני
ההנהגה האיראנית בהלווית קאסם סולימאני

"האמאם מהאדי" הוא התייחסות לאימאם השיעי ה -12 מוחמד אל-מהדי, שהופעתו המחודשת, על פי האמונה השיעית, קודמת ליום הדין.

קנאי אמר את הדברים זמן קצר לפני שהופיע לצד איתאללה חמינאי בהלווייתו של סולימני בטהראן.

לפני כן אמר מפקד חיל האוויר של איראן כי "התקפה של בסיסי ארה"ב באזור לא יכולה להיות התגובה היחידה על שפיכת דמו של הקודש, קאסם סולמיאני.

חאג'יזאדה וקאסם סולימאני
חאג'יזאדה וקאסם סולימאני

"נקמת מותו של סולימאני לא תסתיים בשיגור ארבעה טילים לעבר מטרה של ארה"ב (בסיס) או אפילו בהריגתו של טראמפ. אני מתכוון כי אף אחת מן התגובות הללו אין להם ערך מול דמו של הקורבן", אמר לכתבים בריגדיר אמיר עלי חאג'יזאדה, לפני טקס הקבורה של קאסם סולימאני.


"הדבר היחיד שיכול לפצות על הדם הוא השמדה מוחלטת של ארה"ב באזור", הוא הדגיש.

מסר דומה הוא המסר עליו הכריז אתמול מזכ"ל החיזבאללה, חסאן נסראללה.

גם שר החוץ האיראני, ג'אווד זריף, הצטרף לאיומים על ארה"ב וצייץ בחשבון הטוויטר שלו בהתרסה לנשיא ארה"ב: "האם אי פעם ראית 'ים' של כל כך הרבה אנשים הנשיא טראמפ?" והוסיף "האם אתה עדיין מקשיב ליועציך הליצנים אודות האזור? האם אתה עדיין מדמיין שתוכל לשבור את האומה הגדולה הזו ואת עמה? זה תחילתו של הסוף של הנוכחות האמריקנית במערב אסיה".