עבור לתוכן העמוד
Menu

צה"ל עצר את גיסתו של המחבל מעפרה

צה"ל ממשיך במעצרים של משפחת ברגותי • חמאס מפרסם את התנאים לכניסה למו"מ על עסקת שבויים

גיסתו של המחבל, צאלח ברגותי, נעצרה הבוקר על ידי כוחות צה"ל והעברה לידי השב"כ להמשך לחקירה. איאת דחאדחה , סטודנטית באוניברסיטת ביר זית ונשואה לעצאי ברגותי, אחיו של המחבל.

בתוך כך, פרסמו הפלסטינים כי צה"ל עצר מאז הפיגוע בעופרה כ-183 חשודים ברחבי הגדה המערבית.

הלילה פעלו כוחות צה"ל באזור רמאללה פעם נוספת, בשכונת אלריחאן, ערכו חיפושים בכלי רכב באזור והחרימו את מצלמות האבטחה.

אתמול פרסמנו כי חמאס פרסם תמונה של יחיא סינוואר מצדיע לאסיר המשוחרר, ג'אסר ברגותי, דודו של המחבל צאלח ברגותי מבצע הפיגוע הרצחני בצומת עופרה.

לקריאה נוספת:

ישראל נגד הברגותים

המחבל  ג'אסר ברגותי (בצד שמאל בתמונה) שוחרר ב"עסקת שליט" וגורש לרצועת עזה. הוא נדון ל-8 מאסרי עולם על הקמת חוליות עבור הזרוע הצבאית של חמאס שביצעו פיגועים בהם נהרגו 18 אזרחים ישראלים.

לקריאה נוספת:

מדוע חמאס ציין את ותיק האסירים בהודעתו?

קרוב משפחה נוסף הוא נאיל ברגותי. ברגותי הינו האסיר הביטחוני הותיק ביותר בכותלי הכלא הישראלי,הוא תושב הכפר כובר ליד רמאללה ונעצר בשנת 1978 לאחר שרצח קצין ישראלי, הוא נדון למאסר עולם פלוס 18 שנים.

ברגותי נעצר כפעיל פת"ח אך במהלך מאסרו הוא עבר לארגון חמאס והפך לאחד ממנהיגיו בכלא.הוא הפך לסמל של חמאס בבתי הכלא בישראל ולדוגמא ל"עוול" שלטענת חמאס נגרם למשוחררי "עסקת שליט".

הוא ריצה עונש מאסר של 33 שנים ושוחרר ב-2011 במסגרת "עסקת שליט".

בחודש אוגוסט 2014 הוא נעצר שוב ע"י גורמי הביטחון, עפ"י מקורות ביטחוניים הייתה לו מעורבות באירוע תכנון חטיפת ורצח 3 הנערים הישראלים בגוש עציון, בית המשפט הצבאי בעופר הורה לעוצרו  כדי להשלים את יתרת תקופת מאסרו הראשוני.

גורמים בחמאס טוענים כי הוא נעצר מחדש מכיוון שהשב"כ הישראלי רצה להתנקם בו ובבני משפחתו.

אתמול טענו גורמים פלסטינים כי השב"כ מנע מאחותו של המחבל, צאלח ברגותי, מבצע הפיגוע בעופרה לבקר בכלא בישראל את דודה נאיל ברגותי.

התנאי של החמאס לעסקת שבויים

בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, אמר בראיון לאלחליג' און ליין כי התנאי של חמאס להיכנס לעסקת חילופי שבויים עם ישראל הוא שחרור כל משוחררי עסקת שליט שנעצרו בשנית על ידי ישראל.