עבור לתוכן העמוד
Menu

"עקב אכילס" של ישראל

ארגוני הטרור מנסים לסחוט מישראל באמצעות מתקפת רקטות רחבה מהרצועה את ישום הבנות הרגיעה בתנאים משופרים • ישראל תאלץ להכיל את המצב ולהשיג רגיעה עד לאחר תחרות האירויזיון אולם מיד לאחר מכן היא חייבת לשנות את כללי המשחק ולהפסיק את הסחטנות של חמאס

המערכת המדינית-ביטחונית בישראל טעתה בגדול כשלא ניגשה לטפל ברצינות באיומים מרצועת עזה מיד לאחר הבחירות כדי להפסיק את הסחטנות של ארגון חמאס.

היא נתנה לאירועים להתגלגל ולהסלים לכדי "טפטוף" רקטות ובלוני נפץ  לעבר ישראל וטעתה פעם נוספת בכך שחשפה את רצונה העז לעבור בשקט את יום הזיכרון לחללי צה"ל, את יום העצמאות ואת תחרות האירוויזיון.

ישראל חשפה את "עקב אכילס" שלה ונתנה בחינם לארגוני הטרור מנוף לחץ לסחוט אותה בדרך להשגת הבנות רגיעה חדשות ומשופרות שיאפשרו לחמאס ולג'יהאד האסלאמי להציג הישגים לציבור העזתי לאחר שקמפיין צעדות השיבה נכשל ולא הצליח לשבור את המצור.

מוצעב ברים, דובר ארגון הג'יהאד האסלאמי, מאיים בגלוי על ישראל כי "אם המצב ימשך, נמנע את קיום תחרות האירוויזיון"

ארגון חמאס בתיאום עם הגי'האד האסלאמי מוביל כעת אסטרטגיה חדשה מול ישראל של ניהול משא ומתן תחת אש הרקטות ובלוני הנפץ בתיווכה של מצרים.

אבו מאזן הוא האחראי בסופו של דבר על ההידרדרות של המצב

בניגוד למה שאומרים גורמים ביטחוניים בישראל,יש תיאום מלא והדוק בין ארגון חמאס לארגון הגי'האד האסלאמי, הם משחקים מול ישראל את תפקידי "השוטר הטוב" ו"השוטר הרע", ארגון חמאס שומר על שתיקה ונותן "אור ירוק" לג'יהאד האסלאמי לשגר רקטות ובלוני נפץ לעבר ישראל בתפקיד של קבלן משנה.

מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר ומנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה שוהים בקהיר כבר כמה ימים ומנהלים שיחות עם ראשי המודיעין המצרי על דרישותיהם מישראל,מי שהעריך שהשיחות שלהם עם המודיעין המצרי יניבו רגיעה טעה בגדול, הם שיגרו מקהיר את ההנחיות לרצועת עזה לשגר עשרות רקטות לעבר ישראל, לא רק לעבר ישובי עוטף עזה אלא גם לעבר אשדוד ואשקלון כדי להגביר את הלחץ עליה, מי שפיקח על "יום הקרב" מול ישראל היה מוחמד דף שהינו המפקד הכללי של הזרוע הצבאית של חמאס.

ארגוני טרור דורשים כי ישראל תיישם את הבנות הרגיעה שסוכמו בעבר, לטענתם ישראל נוקטת סחבת מכוונת כדי לרוקן אותן מתוכן והיא ביצעה בפועל רק חלק מהן. כמו הגדלת מרחב הדיג של רצועת עזה.

מהן דרישותיהם?

א.ישום ההבנות להתקנת טלפונים ציבוריים באגפי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל.

ב.ישום ההבנות הנוגעות לתחום התעשיה ולתחנת הכוח בעיר עזה להפקת חשמל.

ג. פיתרון סוגיית הכנסת הכסף מקטאר

 

גורמים בחמאס טוענים כי הגבירו את הלחץ על ישראל לאחר שפנו קודם לכן למצרים והבינו כי היא לא מצליחה להפעיל לחץ על ישראל ליישם את כל ההבנות, לטענתם הם קיימו את ההבנות שהושגו שלא לשבש את יום הבחירות בישראל ב-9 באפריל ולמרות זאת ישראל עדיין לא קיימה את מה שסוכם.

החמאס והג'יהאד האסלאמי מסלימים את המצב הביטחוני בדיוק בתחילת חודש הרמאדאן, גורמים בחמאס אומרים כי המצב ההומניטארי קשה מאוד, לתושבים ברצועה חסר כסף מזומן והם מחכים לכסף שאמור להגיע מקטאר, ב-15 בחודש מציינים הפלסטינים את "יום הנכבה", ארגוני הטרור בעזה מתכננים שורה של אירועים ביום הזה על גבול הרצועה ואילו יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מכנס את המועצה המרכזית של אש"פ לדון בביטול ההכרה בישראל ובהקפאת הסכם אוסלו על כל מרכיביו.

מצרים מפעילה לחצים כבדים על ראשי חמאס והגיהאד האסלאמי להכיל את התגובה הישראלית הצפוייה על ירי של יותר מ-100 רקטות לעבר ישראל במהלך יום שבת, במקביל היא דורשת מישראל להקפיד על כך שלא יהיו נפגעים בנפש כתוצאה מתגובותיה הצבאיות.

המצב שנוצר איננו מותיר לישראל הרבה ברירות, ארגון חמאס חשף את "עקב אכילס" שלה , הוא מבין שהיא סחיטה ולחיצה כשם שהייתה לפני הבחירות והוא רוצה למקסם את הישגיו.

התרחיש הצפוי הוא שישראל תגיב צבאית בהפצצות של עשרות מטרות של ארגוני הטרור ברצועת עזה,המחבלים פינו מזמן את המוצבים והמתקנים ותהייה זאת עוד מתקפה על נכסי הנדל"ן של חמאס והג'יהאד האסלאמי, בסופו של דבר תושג הפסקת אש בתיווך מצרי וחמאס ינסה לכפות הבנות חדשות על פי תנאיו תמורת שקט.

ארגון חמאס איננו מעוניין במלחמה וגם ישראל איננה מעוניינת בכך, אולם, הגיע הזמן שהדרג המדיני יפסיק את הסחטנות של חמאס ואת העברת הכסף הקטארי לארגון.

לכן, מייד לאחר תחרות האירוויזיון, ישראל צריכה לשנות את מדיניותה הביטחונית כלפי הרצועה, לחדש את מדיניות הסיכולים הממוקדים ולהכין "חבילה" של צעדים ביטחוניים "מחוץ לקופסא" שישקמו את ההרתעה הישראלית שנמחקה לחלוטין מאז החל קמפיין צעדות השיבה ב-30 במרץ בשנה שעברה.

גרסה מקוצרת פורסמה מעריב.