עבור לתוכן העמוד
Menu

עיראק ממשיכה לדמם בשביל איראן

ח'אתים עלי איסלאם בן ה-17 לא חשב שויכוח מול המפגינים ליד ביתו יוביל למותו והשחתת גופתו • התמונות מזעזעות את בגדאד

למעלה מ-450 בני אדם שלמו בחייהם בעת בהפגנות בערים השונות בעיראק. המפגינים שיצאו לרחובות במחאה ובדרישה להתפטרות הממשלה דורשים בנוסף את ההרחקה של ההשפעה האיראנית מהמדינה, דבר שמדאיג מאוד את טהראן, אשר דואגת לביקורים דחופים יותר ויותר של מפקד משמרותה מהפכה, קאסם סולמיאני ולפריסת כוחותיו והנאמנים למשטר ברחבי עיראק על מנת לדכא את ההפגנות.

לפי תחקיר רויטרס ותחקיר אמנסטי אינטרנשונל, הכוחות השיעים הנאמנים למשטר האיראני, נפרסו בערים השונות והם פותחים באש לעבר המפגינים והורגים בהם. "האנשים בחולצות השחורות" , כך מכנים בבגדד ובכרבלא את המליציות השיעיות היורות בכינון ישיר רימוני גז כבדים במיוחד לעבר מפגינים.

סיפורו של ח'אתים עלי איסלאם

ב-12 לדצמבר כחלק מן ההפגנות בעיר הבירה בגדאד המון זועם הרג נער כבן 17 ותלה אותו בכיכר העיר כשהוא הפוך עם ראשו כלפי מטה.
לפי דיווחים שונים, ח'אתים עלי איסלאם (17), צעק לעבר חבורת מפגינים שהפגינה ליד ביתו לעזוב את המקום. אולם הם לא שמעו לזעקותיו, כך מספר הגנרל עבדול קארים קאלף, דובר צבא עיראק.

המאבק ליד הבית הפך למאבק אלים לאחר שהצעיר עלה על גג ביתו וירה באקדח באוויר ליד המפגינים, גירסה אחרת המופצת ברחבי הרשת היא כי הצעיר ירה לעבר המפגינים והיה תחת השפעת סמים. המפגינים האמינו כי אחד ההורגים מקרבם נהרג מהירי של עלי איסלאם והחלו לזרוק לעברו בקבוקי תבערה, דבר שגרם להצתת ביתו. לאחר מכן הם התנפלו על הבית ודקרו אות מספר רב של דקירות ולאחר מכן קרעו את בגדיו והחלו לגרור אותו ברחובות העיר.

ההמון קשר חבל מסביב רגליו ותלה את גופתו על רמזור בכיכר אל ווטאבה במרכז העיר.

"כוחות הביטחון טרם התערבו ומחכים להחלטה של הרשויות המוסמכות מחשש להתנגשות וחיכוך עם הקבוצות הללו", אמר גנרל חאלף.

יום לאחר מכן דווח כי המליציות השיעיות עצרו צעיר החשוד במעשה הנורא:

ב-15 לדצמבר דווח משרד הפנים העיראקי כי חמישה חשודים נעצרו ברצח הנער.

הזעזוע מן האירוע ממשיך להעסיק את הרשתות החברתיות בעיראק. כותבים רבים מוחים על כך שהאירוע הנוראי של תלית הנער הפך להיות, אירוע המונים, בו אנשים מצטלמים ומחייכים על רקע תמונת הנער התלוי.