עבור לתוכן העמוד
Menu

עזה בוערת לחמאס מתחת לרגלים

תנועת "רוצים לחיות" העומדת מאחורי גל ההפגנות ברצועה יכולה ליצור "כדור שלג" מתגלגל שיוביל לסוף שלטון חמאס • הארגון מאשים את ישראל והפת"ח

עדכון 15:52: במספר עמודי פייסבוק החלו להעלות צעירים שנעצרו על ידי חמאס תמונות לאחר שחרורם (תמונות קשות לצפיה):

 

עדכון 14:05: גורמים ברצועת עזה טוענים כי מגנגוני הביטחון של חמאס פרצו לקמפוס של אוניברסיטת אלאזהר בעזה, התעמתו עם הסטודנטים ועצרו לפחות 7 מהם. הרקע הוא גינוי של הסטודנטים לדיכוי של פעילי תנועת "רוצים לחיות".

סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" מדווחת על גל מעצרים ברחבי הרצועה, לפנות בוקר, בידי  מנגנוני הביטחון של חמאס בקרב פעילי תנועת "רוצים לחיות". פעילי "רוצים לחיות", הם הכוח המניע שיצא לרחובות ביום חמישי ובמהלך סופ"ש האחרון בעזה, במחאה על יוקר המחייה ברצועה.

לפי הדיווח נעצרו עשרות צעירים לפנות בוקר בבתיהם, בג'באליה, דיר אלבלח, רפיח וח'אן יונס. כמו כן נעצרו פעילים של תנועת פת"ח.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח מפי מקורותיו כי בחמאס קראו לגיוס כללי בקרב מנגנוני הביטחון ובזרוע הצבאית של הארגון. עוד דווח כי חמאס חשים שההפגנות מאיימות על המשך שלטונם, ולכן החליטו לדכא אותן בכל מחיר.

דיווח נוסף מספר כי מפגינים שנעצרו על ידי שלטון החמאס שוחררו תמורת ערבות כספית בגובה של  300 ₪ ל-1000 ₪ והבטחה לא להשתתף בהפגנות יותר. רוב העצורים הינם ילדים ונערים.

"וופא" דיווחה כי אנשי הביטחון של חמאס חטפו את ראפת אלקידרה, מנהל הטלוויזיה הפלסטינית בעזה.

חמאס מאשים את כולם

גם ברש"פ המצב אינו רגוע והיא מנסה לעודד את האזרחים לצאת לרחובות בעזה. חמאס כבר מצאו את האשמים בפרוץ המהומות ובהודעה רשמית הם מתילים את האחריות על בכירי פת"ח ואת אופיר גנדלמן דובר ראש הממשלה לעניינים ערביים בחימום המצב והסתה להפגנות ברצועת עזה.

ארגון חמאס מאשים את

 

בנוסף חמאס מאשים את דובר פת"ח אוסאמה קוואסמה בהפצת תמונות של פצועים בעיראק כאילו הם פצועים מההפגנות ברצועת עזה.

בטאון חמאס "א-ריסאלה" הפנה אצבע מאשימה לעבר ראש המודיעין הכללי הפלסטיני, מאג'ד פרג', במתן הנחיות לבכירי פת"ח ברצועה, בארגון אנדרלמוסיה ברצועת עזה. לטענתו, מנגנון המודיעין הפלסטיני העביר את "בנק מטרות" לישראל במהלך מבצע "צוק איתן".

גם עורך הדין פהמי שבאנה, בכיר לשעבר במודיעין הפלסטיני בגדה, טען בראיון לביטאון חמאס "א-ריסאלה" כי מנגנוני הביטחון של הרש"פ מעודדים פיצוץ ברצועה והם משלמים כסף כדי להניע את האנשים להפגנות תוך ניצול המצב הכלכלי הקשה," ברגע שיושג הסכם בין ישראל לחמאס הכל יסתיים" אמר שבאנה.

בתגובה אמר  דובר תנועת פת"ח, אוסאמה אלקוואסמה, בטלוויזיה הפלסטינית הרשמית וקרא למפגינים ברצועה להמשיך בהפגנות: "המסר שלנו לגיבורים שלנו שנלחמים נגד מליציות חמאס ברצועת עזה הוא כי הדרך לירושלים מתחילה במהפכה נגד הרודנות ואנו בתנועת פת"ח עומדים עמכם ותמיד נהיה נאמנים לכם".

בחברון דווח על ירי לעבר ביתו ומכוניתו של חבר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזאם סלהב, המתגורר בעיר חברון ובארגון מאשימים את הרש"פ.