עבור לתוכן העמוד
Menu

"עוצמת ההרתעה נגזרת מיכולת הסבל של האויב"

לדבריו של תא"ל במיל. יוסי קופרווסר לשעבר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים ישראל ממשיכה לעבוד על חיזוק ההרתעה מול חמאס • הדברים נאמרו באולפן YNET

"עוצמת ההרתעה נגזרת מיכולת הסבל של האויב. החמאס מוכן לסבול הרבה ולשלם מחיר גבוהה כי המטרה שלהם היא להסית את תשומת הלב ולהראות מחויבות להמשך המאבק נגד ישראל. ערפאת אמר "אני לא נבחרתי להיות ראש עיריית עזה" גם הם אומרים זאת". כך אומר תא"ל במיל. יוסי קופרווסר היום באולפן YNET על רקע המתיחות בדרום.

https://www.youtube.com/watch?v=P9MReVZeJSY

האם מדינת ישראל מתנהלת נכון בסבב הזה?

"ישראל לא יזמה את הסבב הזה , זה הג'יהאד יזם אותו. השיקול המרכזי שלנו הוא לנצל את פעילות הזו נגדנו ולהבין שהארגונים הרצחניים הללו יקבלו מנה כזו שהתיאבון שלהם לחזור על התרגיל הזה לא ישוב".

ממה שתואר כאן מבחינת הפעילות הצבאית זו מכת אש מספיק גדולה?

"באופן עקרוני הם מבינים את זה. הבעיה היא שכל פעם יש מצוקה אחרת שגורמת להם לשכוח את הסבב הקודם. הפעם לא הועברו הכספים והובטח להם לקראת הרמדאן והם לחוצים והם החליט שיש להחזיר את הנושא של עזה למרכז הבמה כדי להביא את ישראל לשיפור מצבם. ברור להם שיש מחיר . ישראל מנסה להבהיר כי המחיר הוא מספיק גדול. אנחנו לא מתכוונים ליצור מציאות חדשה בעזה".

"עקב אכילס" של ישראל

אבו מאזן הרצועה והקשר האיראני

"יש הפרדה בין עזה לגדה בגלל המחנה הפלסטינית. אבו מאזן הפסיק להעביר כסף ובגלל זה יש מצוקה כלכלית וצריך עבור סבב גדול של דיפלומטיה בשביל להעביר את הכסף. אין קשר למציאות של מה שיהיה בנינו לפלסטינים.

צריך לטפל באבו מאזן וגם בגדה. זה טיפול בעזה וחידוש ההרתעה מול עזה , היא נשחקת אחת לכמה זמן. אנחנו בעימות מול קבוצת אוכלוסייה המונהגת על יד ארגונים מהדגשים את פעילות הג'יהאד נגד ישראל. אי אפשר לשכנע אותם לוותר על כך.

עם כל הכבוד לאירוויזיון לישראל לא צריך להסכים לזה. אנחנו רוצים את חמאס מספיק חזק כדי שישלוט ברצועה וחלש כדי שלא יפגע בישראל".