עבור לתוכן העמוד
Menu

עבאס מוציא לפועל את תכניתו לפירוק המועצה המחוקקת

יו"ר הרש"פ כינס בשעה זו את חברי המועצה הודיע להם על פירוקה בהתאם להחלטתו בשבוע שעבר • עבאס מתכנן צעדים נוספים בשנת 2019 על רקע כישלון שיחות הפיוס • זעם רב בחמאס

מחריף העימות בין מחמוד עבאס לארגון חמאס. המועצה המחוקקת הפלסטינית מכונסת כעת בעזה כצעד של התרסה נגד החלטת בית הדין החוקתי של הרש"פ לפזר אותה. במקביל בחברון מנעו אנשיו של מחמוד עבאס בכוח מיו"ר המועצה עזיז דוויק לקיים מסע"ת והוא זומן למשרדי השב"כ הפלסטיני בחברון, אך מסרב להתייצב וכינה את המעשה "הדיקטטור בפעולה!".

לקריאה נוספת:

הרש"פ בדרך למלחמת אחים

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, החליט להוציא לפועל את החלטתו לפזור המועצה מחוקקת משבוע שעבר, זאת למרות ההתנגדות בחמאס לו רוב של שני שליש במועצה
הגנרל עדנאן דמירי דובר מערכת הביטחון הפלסטינית הודיע כי " המועצה המחוקקת פורקה ואין יותר חברים במועצה". עבאס מונע מעיתונאים להכנס לבניין המועצה.

ד"ר עזיז דוויק אמר: "מחמוד עבאס הוא שחיבל במועצה המחוקקת. הרשות השופטת והמבצעת מתערבת ברשות המחוקקת. לא נכנסתי למשרדי בחברון מאז 5 באוגוסט 2006. פירוק המועצה המחוקקת- הפיכה נגד החוק הפלסטיני. האופן שבו נהגו בי מנגנוני הביטחון הפלסטינים אינו ראוי, כאילו שאנחנו חיים במדינת משטרה. לא ראינו שהם השתמשו בכוח הזה נגד פלגים אחרים. הודענו למאג'ד פרג' שאיננו מעוניינים בחיכוך עם גורמי הביטחון בגדה אך רוצים להעביר את המסר שלא אנו אלה שהשביתו את המועצה המחוקקת".

מקורות בכירים בפת"ח אמרו כי עבאס מתכנן שתי "הפתעות חדשות" בתחילת שנת 2009 , בשבוע הבא. הראשונה היא פיטורין של מעל ל-70% מהפקידים השייכים לרשות האזרחית והצבאית. השנייה היא ביצוע שינויים בממשלתו של ראמי חמדאללה, לאור כישלון הפיוס עם חמאס והגעת המאמצים המצריים למבוי סתום.

אבתוך כך החל היום ארגון החמאס לחלק את כספי הסיוע ל-50 אלף משפחות נזקקות ברצועת עזה. כל משפחה תקבל סכום של 100 דולר בסניפי הדואר עפ"י רשימות מוכנות מראש.