עבור לתוכן העמוד
Menu

סערה באיראן: הקהילה הלהט"בית באיראן מנסה למנוע הוצאתם להורג של זוג הומוסקסואלים שנעצר

אחסן וסאג'ד שני הומוסקסואלים שחגגו את יום נישואיהם בעיר ג'הרם • ביקורת נמתחה גם על מדיניות האיפה והאיפה של המשטר בטיפולו בסוגיות רגישות אלה

מעצרם של אחסן וסאג'ד שני הומוסקסואלים שחגגו את יום נישואיהם בעיר ג'הרם (מחוז פארס, דרום מערב איראן) וכוונת המשטר להוציאם הורג על פי החוק האסלאמי, שב והעלה על סדר היום את סוגיית הפרת זכויות האדם באיראן בכלל ומצבה העגום של הקהילה הלהט"בית בפרט[1].

השיח מתנהל ברובו ברשתות החברתיות באמצעות ההאשתג #Jahromi_homosexuals (#همجنسگراهای_جهرمی) בניסיון לרתום את דעת הקהל העולמית להפעלת לחץ על השלטונות כדי שתשחרר אותם ממעצר בעיר שיראז הסמוכה. גולשים רבים מתחו ביקורת על התערבותו הבוטה של המשטר בענייניהם הפרטיים של האזרחים ו"ביחסים אישיים בין שני בוגרים ועל שתיקתה המתמשכת של התקשורת נוכח תקופות מאסר ממושכות ועונשי המוות המוטלים על הקהילה הלהט"בית באיראן[2].

ביקורת נמתחה גם על מדיניות האיפה והאיפה של המשטר בטיפולו בסוגיות רגישות אלה. כך למשל הוזכרה פרשיית מדקלם הקוראן המפורסם סעיד טוסי Saeed Tousi)), המקורב למנהיג ח'אמנהאי, שזוכה לאחר שהואשם (2016) בניצול מיני של קטינים אותם למד לצטט מהקוראן  ונכתב שכנראה התקיפה שבצע טוסי חוקית בעוד פרשיית אהבה בין שני בוגרים לא.

פרשיית הניצול של טוסי זכתה לכיסוי נרחב בתחילת 2018 וחברי מג'לס רפורמיסטים מתחו ביקורת חריפה על הרשות השופטת באיראן  זיכוי של טוסי (לאחר שכבר הורשע ונשפט לארבע שנות מאסר) ועל הליכי משפט לא תקינים בעניינו לאחר התערבות לשכת המנהיג, אליה היה מקורב טוסי.

באותו עניין גולש צייץ  כי גם בעוד המנהיג ח'אמנאי נהל מערכת יחסים עם גברים (כולל הנשיא רפסנג'אני ) בהיותו תלמיד סמינר המשטר האיראני עצר שני הומוסקסואלים בג'הרם ומתכוון להוציאם להורג[3].

 

פורסם בשיתוף עם "ישראל היום"

 

 

 

[1] https://twitter.com/Homayonnnn/status/1081942480298201089

[2] https://twitter.com/mmdkhani/status/1082119386918473733

[3] https://twitter.com/BabakTaghvaee/status/1082015721490661377