עבור לתוכן העמוד
Menu

סינוואר מנסה להרתיע את ישראל ולמנוע מרד בעזה בסגנון לבנון

יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועה נשא אמש נאום בפני צעירי התנועה כדי להבליט את "הישגיו" אך ניצל אותו להלך אימים על ישראל • משבח את איראן על התמיכה בארגון

מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר הופיע אמש בפני קהל של הדור הצעיר ברצועת עזה במסגרת ניסיונותיו להרגיע את התסיסה הפנימית על רקע המצב הכלכלי וההומניטארי הקשה וכישלון פרוייקט "צעדות השיבה" שהוא מוביל מאז מרץ 2018.

בהנהגת חמאס מודאגים כי הזעם בקרב בני הדור הצעיר יופנה לעברה, כפי שהיה בחודש מרץ האחרון, כשקמה ברצועה תנועת צעירים תחת השם "רוצים לחיות"(בידנא נעיש-בערבית) אשר ערכה הפגנות בכל רחבי הרצועה ודוכאה בכוח בידי מנגנוני הביטחון של חמאס.

באיראן מרגיעים: "ישנה דרך ארוכה לנסיגה מלאה מן ההסכם"

לפני שבועיים הגיע מידע להנהגת חמאס על כוונה לחדש את ההפגנות של התנועה הזו, בעקבות הפגנות הענק בעיראק והאינתיפאדה בלבנון, ומנגנוני הביטחון של חמאס פתחו בגל מעצרי מנע של פעילים פוליטיים שהם מעריכים כי הם עומדים מאחורי הכוונה לקיים את ההפגנות.

מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר החליט לקחת את היוזמה לידיו ולהסביר את מדיניותו ו"הישגיו" לבני הדור הצעיר של "הגוש האסלאמי" המזוהה עם חמאס.
הוא גם החליט לנצל את ההזדמנות ולהעביר מסרים, בנאום שנשא, לממשלת נתניהו וליו"ר מפלגת "כחול לבן" בני גנץ בעקבות התגובות בישראל על ירי הרקטות מהרצועה בסוף השבוע שעבר.

המסרים העיקריים בנאומו של סינוואר

א. ברצועת עזה יש כ-70 אלף נושאי נשק בזרועות הצבאיות של הפלגים הפלסטינים. דסק איראן של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה מוסיף ציטוט מעניין מתוך סוכנות הידיעות האיראנית "איסנ"א בנוגע לדבריו של סינוואר ומביא חלקים מדבריו: "כ-70 אלף כוחות צעירים חמושים במסגרת יחידות אלק'סאם וק'דס, ויתר הארגונים וכוחות הביטחון, הפועלים בעזה ומגנים על הרצועה". איסנ"א מציינת כי "זו הפעם הראשונה שמפקד חמא"ס מודיע על מספר כוחות חמושים ברצועה".

ב. תנועת חמאס מוכנה לפיוס לאומי ולהשתתפות בבחירות.

ג. החמ"ל המשותף של כל הפלגים השיג הישגים גדולים ב-12 סבבי העימות עם ישראל. חמאס ניהלה את סבבי הלחימה נגד ישראל בחוכמה וביכולת גבוהה מבלי להגיע למלחמה כוללת.

ד. להתנגדות הפלסטינית יש מאות קילומטרים של מנהרות מתחת לאדמה עם מפקדות שליטה ופיקוד והפצמ"רים של ההתנגדות יהפכו לגרוטאות את הטנקים הכי חזקים בעולם. "אם המשטר הכובש יעז להיכנס לעזה, צעירים שלנו יפרצו מולו מלב האדמה, ואם יעשה מעשה טיפשי, טילים יהפכו את עריה לערי רפאים".

ה. לאיראן מגיעים כל השבחים, בלעדיה תנועת חמאס לא הייתה מגיעה למה שהגיעה היום, היא שמסייעת בכסף, באמצעי לחימה ובידע לתנועת חמאס.

ו. חמאס איננה יכולה לוותר על קשריה עם מצרים שפתחה את מעבר רפיח ועל קטאר שתרמה בשנים האחרונות כמיליארד דולר לרצועת עזה.

ז. אזהרה לישראל:"אם נגיע למסקנה שהמצב בעזה יחמיר, נפציץ את תל אביב ונגרום לאזעקת צבע אדום במשך 6 חודשים".

ח. אזהרה לבני גנץ: "שמענו בימים האחרונים את בכירי הכיבוש שמאיימים עלינו,ליברמן ובנט, גם גנץ הצטרף למועדון הבריונים, גנץ, אנו מחכים לך, אם תצליח בכלל להקים ממשלה, נגרום לך להצטער על היום שבו אמך הולידה אותך."

על פי התגובות ברשתות החברתיות, נראה כי רבים מבני הדור הצעיר ברצועה לא קנו את דברי הרהב של יחיא סינוואר.
פעילים של הג'יהאד האסלאמי מתחו ביקורת על יחיא סינוואר אשר ניכס בנאומו את כל ההישגים לתנועת חמאס מבלי להזכיר את ארגונם.
אחד הפעילים כתב בדף הפייסבוק שלו: "ללא הג'יהאד האסלאמי, לשונו של סינוואר לא הייתה יכולה להוציא את ההצהרות הללו".

כאמור, נאומו של יחיא סינוואר נועד בין היתר להרתיע את מנהיגי ישראל במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית של הארגון, תוך ניצול השיתוק הפוליטי בישראל בעקבות תוצאות הבחירות.

המסרים שלו בנושא ישראל נועדו לאותת למפלגת "כחול לבן" בראשות גנץ כי אם תעמוד בראש הממשלה החדשה עליה להמשיך במדיניות ממשלת נתניהו ביחס לרצועת עזה, דבר המעיד על חששה של הנהגת חמאס כי ממשלה בראשות בני גנץ תמוטט את שלטון חמאס ותהרוס את התשתיות הצבאיות ברצועה.
סינוואר, שבילה שנים רבות בכלא הישראלי ומכיר היטב את החברה בישראל, גם ניסה באמצעות נאומו להלך אימים על הציבור בישראל.

בהופעה שחצנית ומתנשאת, הוא ניסה לשדר מסר ולצרוב את התודעה הישראלית כי הציבור בארץ לא יוכל לעמוד במלחמה של כמה חודשים.
הנאום של יחיא סינוואר נועד גם "לגנוב" את התהילה מארגון הג'יהאד האסלאמי לאחר שבכיר הארגון, בהאא' אבו אלעטא, זכה בימים האחרונים לפרסום אזורי ובינלאומי בגלל אחריותו לירי הרקטות לעבר ישראל, בהנהגת חמאס לא אהבו בלשון המעטה את הקרדיט שקיבל ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה כמי שמוביל את ההתנגדות מרצועת עזה בעוד ארגון חמאס מוביל את הרגיעה מול ישראל.

יחיא סינוואר מעריך בצדק שהציבור בישראל עוקב אחרי דבריו וניסה להשפיע בנאומו על דעת הקהל כדי לעורר התנגדות למהלכים צבאיים רחבים ברצועת עזה.