עבור לתוכן העמוד
Menu

נסראללה: "מלחמה מול איראן תוביל לסופה של ישראל"

נאום של מזכ"ל החיזבאללה מול אלפי אנשים ברובע הדאחייה לרגל חג השוערא • "בתגובות העתידיות שלנו, במקום לפגוע ברכב אחד נפגע פעם נוספת"

מנהיג החיזבאללה, חאסן נסראללה, נאם היום (שלישי)  ברובע הדאחייה בדרום ביירות לרגל חג השוערא. בפתח דבריו התייחס בראשית דבריו לחג עצמו ולחשיבותו בקרב המאמינים לאחר מכן עבר להתייחס לנושאי אקטואלים. "על העניין המרכזי שלנו, פלסטין, אנו מבטיחים ביום זה את דבקותנו בבחירת העימות מול הכיבוש. אנו מגנים את הפעולות שהישראלים, ובמיוחד את נתניהו, ואת הדברים נגד מסגד אל אקצא", אמר בפני הקהל הרב.

חזית ההרתעה החדשה של חזבאללה

נסראללה התייחס גם לנושא הסנקציות נגד מדינות ובנקים מצדה של ארה"ב וגינה אותם. עוד הוסיף בנוגע להחלטה 170: "אנו מכבדים את חלטה 1701 ושומרים על זכותנו להגיב על כל התקפה כנגדנו".

לאחר מכן התפנה לאירועים האחרונים ולמתיחות מול ישראל ואישר את הרצון שלו במשוואה חדשה מולה: "הלבנונים הפילו את המשוואה שהישראלים מנסים לכפות לאחרונה. העמדה של לבנון בנושא הייתה טובה". הוא המשיך: "השמדנו מל"ט/רחפן ישראלי אתמול" , אישר מזכ"ל הארגון.

"אתם צבא של הוליווד והפקנו את הלקחים מההצגה האחרונה שלכם", בהתייחסו לפינוי הפצועים המדומה שעשה צה"ל בתקרית באביבים. "בתגובות העתידיות שלנו, במקום לפגוע ברכב אחד נפגע פעם נוספת ובמקום לפגוע ביעד אחד נפגע ביותר, ואז נוכל לראות כמה מופעים של הוליווד תוכלו לבצע", הזהיר נסראללה.

"לבנון כיבדה את הבקשה של מדינות בעולם לא להחמיר את הסיטואציה", אמר נסראללה. " כל מלחמה מול איראן תשמיד את האזור … ואם אתם חושבים שמלחמה באיראן תחסל את "ציר ההתנגדות", אני מבטיח לך שההיפך יתקיים וישראל תחדל להתקיים בעקבותיה. ציר ההתנגדות (האיראני) יוביל לניצחונות והציר הזה הוא התקווה היחידה לעמים המדוכאים

נסראללה המשיך בתמיכתו באיראן: "אני אומר לכם היום שה"חוסין" (הנביא) בעידן הזה הוא האמאם עלי חמינאי. הוא המוביל של ציר ההתנגדות והמנהיג שלנו ואיראן היא לב הציר המרכזי והעיקרי שלו ע"י התמיכה החזקה שלו….לעולם לא נשאיר אותך לבד.

מנהיג החיזבאללה התייחס גם למצב בתימן ואל מדינות המפרץ ואמר כי בתימן מתבצעים פשעי מלחמה וכי מעשיהם של  מדינות המפרץ ובמיוחד סעודיה "רק יביאו להם בושה בחיים האלה ועינויים בחיים שלאחר המוות".

נסראללה לא דילג על הביקורת כלפי הממשל בבחריין שם ישנו מאבק בין השיעים לסונים ואמר: " אתם נאבקים עם איתנותכם נגד משטר בוגד והמלחמה שלכם חייבת לשאת פרי. המשטר הבחרייני הוא משטר בוגד הם תוקפים את האנשים שלהם מדכאים את העם וממשיכים לנרמל את היחסים עם האויב הציוני".