עבור לתוכן העמוד
Menu

נעצר מושל ירושלים מטעם הפתח'

עית' הנחשב למקורבו של רג'וב מונה לתפקידו לפני כשלושה חודשים במטרה להבעיר את מזרח ירושלים

אמש נעצר עדנאן ע'ית', תושב הכפר סילואן במזרח ירושלים ומושל ירושלים מטעם הפתח'. ע'ית' מונה לתפקידו במסגרת הרה אורגניזציה עליה דיווחנו במאמרים של שני חוקרי המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, המזרחנים יוני בן מנחם ופנחס ענברי. בצהריים דווח כי בוטלה ההחלטה להביא את מושל מחוז ירושלים של הרש"פ עדנאן ע'ית' בפני בית הדין הצבאי במתקן עופר והוא יובא היום לבית משפט השלום בירושלים.

מי הוא עית' ?

כחלק מהפקת הלקחים לנוכח אי היכולת של עבאס להבעיר את ירושלים מחדש לנוכח הכרזת טראמפ ו"עסקת המאה" הבין עבאס כי הרש"פ אידבה את אחיזתה במזרח ירושלים, ברחוב הפלסטיני, בוואקף ובתנזים המקומי. האירועים החריפו בעת ביקורו של ג'יבריל רג'וב מוקדם יותר השנה, עת כוחות ישראלים חילצו אותו מן ההמנון.

לקריאה נוספת:

עבאס מנסה להבעיר את מזרח ירושלים

לקראת נאום עבאס באו"ם

יו"ר הרש"פ חיפש אדם המקורב לדור הצעיר במזרח ירושלים שיכול להניע את הרחוב לפעולות מחאה. עפ"י עצתו של הגנרל מאג'ד פרג',מינה מחמוד עבאס לתפקיד מושל מחוז ירושלים את עדנאן ע'ית', תושב הכפר סילואן במזרח ירושלים. ע'ית' זומן ב-1 בספטמבר למוקאטעה ברמאללה ושם נשבע אמונים ליו"ר הרש"פ.

ע'ית' היה עד לאחרונה ראש התנזים של פת"ח במזרח ירושלים, הוא עזב את התפקיד לאחר שנבחר לחבר המועצה המהפכנית של פת"ח.

הוא משך את תשומת ליבו של הגנרל מאג'ד פרג' באירועי המגנומטרים שהוצבו בשערי הר הבית במזרח ירושלים כשארגן את ההפגנות באופן עצמאי.

עי'ת' נעצר בזמנו ע"י משטרת ירושלים, ביחד עם פעילים נוספים של תנזים פת"ח, והורחק ע"י בית משפט השלום לשבוע ימים ממזרח ירושלים.

משרדו של עדנאן ע'ית' ממוקם בעיירה א-ראם מצפון לירושלים, הוא קיבל מעמד חשוב ותקציבים שבאמצעותם הוא אמור להניע את הרחוב הפלסטיני עפ"י הנחיותיהם של מחמוד עבאס והגנרל מאג'ד פרג'.

עפ"י גורמים בכירים בפת"ח, מינויו של עדנאן ע'ית', בן טיפוחיו של הגנרל מאג'ד פרג' נחשב גם לחלק מקרב הירושה על ראשות הרש"פ.

הגנרל מאג'ד פרג' רואה את עצמו כיורשו של מחמוד עבאס והוא קידם באופן מטאורי את עדנאן ע'ית' לדרגת תת אלוף (עמיד-בערבית) ואח"כ שיכנע את מחמוד עבאס כי עדנאן ע'ית' יהיה נאמן לו ויבצע את הנחיותיו,דבר שהביא בסופו של דבר למינויו לתפקיד מושל מחוז ירושלים.
בכירים בפת"ח שמשתתפים בקרב הירושה מגחכים על מינויו של עדנאן ע'ית' לתפקיד מושל המחוז ומכפישים אותו ואת הגנרל מאג'ד פרג' כי הם קשורים לשב"כ הישראלי.

לדברי מקורביו של עדנאן עי'ת', יש לו שתי תכונות חשובות, הוא נאמן למחמוד עבאס והוא פעיל המכיר היטב את השטח במזרח ירושלים. באמצעות כספים שיקבל מיו"ר הרש"פ הוא יכול לבצר את מעמדו ולגייס "חיילים" בשטח ליום פקודה.