עבור לתוכן העמוד
Menu

נאום עבאס: הצגה לצרכי פנים

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נשא נאום בעצרת הכללית של האו"ם שלא היה בו שום חדש ונועד בעיקר להעברת מסרים לבני עמו • מחמוד עבאס ממשיך לעודד את הטרור באמצעות תשלום קצבאות למחבלים ולבני משפחותיהם בניסיון לקבל לגיטימציה לשלטונו המושחת

נאומו של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, בעצרת הכללית של האו"ם ב-26 בדצמבר, היה צפוי, לא היה בו שום חדש והוא לא עורר שום עניין מיוחד בשטחים למרות שכוון לצרכי פנים יותר מאשר לצרכי חוץ.

רבים ברחוב הפלסטיני התעניינו הרבה יותר בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות שבהן רואים את מחמוד עבאס מציג את שני נכדיו לנשיא צרפת עמנואל מקרון בבניין העצרת הכללית בניו יורק מאשר בנאום עצמו, כאילו שמדובר בשתי דמויות חשובות של העם הפלסטיני, דבר שעורר זעם רב בשטחים.

הנאום המשעמם של מחמוד עבאס חזר וקבע את "עקרונות השלום הצודק והכולל", כפי שרואה אותם יו"ר הרש"פ בהסתמך על ההחלטות הבינלאומיות והגשמת הקמת מדינה פלסטינית בקווי 67 וזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים עפ"י החלטה 194 של האו"ם.

יו"ר הרש"פ הדגיש כי הבעיה הפלסטינית זקוקה לפתרון מדיני צודק ולא לפתרון כלכלי תחת שליטת ישראל, מחמוד עבאס שב ואמר כי יש לפלסטינים את זכות "ההתנגדות העממית" לכיבוש הישראלי.

מחמוד עבאס הזהיר מפני מלחמת דת אם ישראל תמשיך את מדיניותה במזרח ירושלים ותמנע ממתפללים להגיע למקומות הקדושים.

"אני בעד פתרון 2 המדינות כי זהו הפתרון היחיד, איננני רוצה פתרון מדינה אחת, חצי מדינה או מדינית אפרטהייד. ידינו מושטות למשא ומתן, ההזמנה האחרונה לניהול משא ומתן הייתה מרוסיה, אך נתניהו סירב לה" טען מחמוד עבאס.

ישנן 3 נקודות בנאומו של יו"ר הרש"פ שיש לשים אליהן לב:

א. ההודעה הישראלית על הכוונה לספח את בקעת הירדן וצפון ים המלח-מחמוד עבאס חזר על אזהרתו כי אם ישראל תנקוט בצעד הזה כל ההסכמים בינה לבין אש"פ יבוטלו.

האזהרה הזו נועדה בעיקר לצרכי פנים כדי להראות שכביכול הוא מרתיע את ישראל והיא איננה חדשה. לאחר שישראל הרסה בתים בואדי אלחומוס בדרום ירושלים לפני יותר מחודשיים , הודיע מחמוד עבאס על הפסקת כל ההסכמים עם ישראל והקים ועדה שתמליץ על מנגנונים ליישם את ההחלטה הזו, מאז לא קרה שום דבר, ההסכמים בתוקף, כולל שיתוף הפעולה הביטחוני בין הרש"פ לישראל.

ב. הכרזה על בחירות כלליות בגדה, ברצועה ובמזרח ירושלים.

אין זו הפעם הראשונה שבה מודיע מחמוד עבאס על כוונתו להכריז על בחירות כלליות, בפועל הוא איננו מעוניין בשום בחירות מחשש שתנועת חמאס תנצח בהן כפי שניצחה בבחירות לפרלמנט הפלסטיני ב-2006.

הדבר החשוב ביותר למחמוד עבאס הוא לשמור על כסאו ועל האימפריה הכלכלית הענקית של שני בניו יאסר וטארק,אם הוא לא ישאר בתפקידו היא תקרוס.

על פי גורמים בפת"ח, מחמוד עבאס הודיע על כוונתו להכריז על בחירות כדי לטרפד את יוזמת הפיוס שהגישו בסוף השבוע שעבר 8 פלגים פלסטינים ברצועת עזה למנהיג חמאס אסמעיל הניה אשר אישר אותה ללא שום שינוי.

חוסיין א-שיח', בכיר פת"ח ומקורבו של מחמוד עבאס מיהר לפסול את היוזמה והגדיר אותה כ "בזבוז זמן שרק יגביר את הפילוג בחברה הפלסטינית" וקרא לעריכת בחירות כלליות בשטחים שאחריהן תורכב ממשלת אחדות לאומית שתאפשר לשלוט באופן מלא בגדה וברצועה, דבר שלעולם לא יקרה מכיוון שארגון חמאס איננו מעוניין בחלוקת השלטון עם הרש"פ שאותה גירש מרצועת עזה, אלא בהשתלטות גם על שטחי הגדה.

ג. המשך התמיכה הכספית במשפחות "השהידים", האסירים הביטחוניים ומשפחותיהם- מחמוד עבאס אמר בנאומו:

"אנו מצדיעים לשהידים, לאסירים ולמשפחותיהם ואומרים להם-נשמור על זכויותיכם בכל מחיר, לא אכנע למה שישראל דרשה, אם ישאר לי גרוש אחד אשלם אותו למשפחות השהידים, האסירים והפצועים ולא אמנע זאת מהם".

דבריו אלה של מחמוד עבאס זכו למחיאות כפיים באולם העצרת הכללית והם מהווים אות קין על מצחם של נציגי המדינות שתמכו בדברים, מדובר בתמיכה ועידוד הטרור באמצעות מתן פרס כספי למחבלים ומשפחותיהם.

מחמוד עבאס שנחשב לאחד מהמנהיגים המושחתים ביותר במזרח התיכון ובנה עבור בניו, אימפריה כלכלית אדירה, עושק את בני עמו מאז שנכנס לתפקידו ב-2005. הוא משחק משחק כפול מול ישראל, מחד גיסא, מנגנוני הביטחון של הרש"פ משתפים פעולה עם השב"כ הישראלי במלחמה בטרור, אך מאידך גיסא, התמיכה הכלכלית החודשית של הרש"פ במחבלים ובני משפחותיהם מעודדת פיגועים נגד ישראל.

ישראל חוקקה את "חוק הקיזוז" שמקזז מכספי המיסים שהיא גובה מדי חודש עבור הרש"פ את הכספים שמחמוד עבאס מעביר למחבלים ובני משפחותיהם, אך הדבר לא עזר והוא ממשיך במעשיו כדי לקבל לגיטימציה מהאסירים הביטחוניים להמשך שלטונו המושחת.

הנאום באו"ם נועד לתקוע אצבע בעינה של ישראל  ולקבל תמיכה בינלאומית להמשך תשלום הקצבאות למחבלים,מחמוד עבאס התפאר בנאומו בתמיכתו במחבלים גם כדי להצטייר כ"לאומי" ונאמן לדרך ה"מאבק המזויין" נגד ישראל למרות שאיננו מעז לתמוך בכך בפומבי.