עבור לתוכן העמוד
Menu

משבר הפליטים באירופה – סכנה ליבשת

ספינת הפליטים שאיטליה ויוון לא הסכימו לקבל הציבה מראה בפני העתיד של הפליטים באירופה • אפילו מרקל החזקה אינה עומדת בפני המשבר שממוטטת את ממשלתה

"זו בעיה גדולה, גדולה מאוד", אומר השגריר לשעבר צבי מזאל, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, על בעיית הפליטים המגיעים מאזור טורקיה, המזרח התיכון ואפריקה אל יבשת אירופה וזאת על רקע המשבר של הספינה שנקלעה בלב ים ונתקלה בסירוב איטלקי לקבלם עד ממשלת ספרד הסכימה לקחת אותם תחת חסותה.

לראיון המלא:

 

מזאל מעריך כי המשבר הפוליטי שאותו חווה גם היום מרקל ילך ויעמיק לנוכח איומי שר הפנים הגרמני להתפטר אם לא תשונה מדיניות ההגירה במדינה. להערכתו מדינות נוספות באירופה יחוו את הבעיה הזו ואת המשמעות שלהן ויכול להוביל לפירוק אירופה.

"בגרמניה אם אני לא טועה ישנם 22 מיליון בני אדם אשר יש להם רקע של מהגרים, דבר המהווה בערך כ-20 אחוזים מן האוכלוסייה שהם לא ממוצא גרמני או שאחד מהם נשוי ללא גרמני. המהגרים באים מטורקיה וממדינות נוספות במזרח התיכון ומונים בערך כ-10 מיליון בני אדם והם מתקשים להיקלט בחברה. הם מגיעים בלי ידע של השפה ובלי מקצוע, והאזרח הגרמני מרגיש את הלחץ", אומר מזאל.

מזאל שכיהן כשגריר בשבדיה לשעבר מספר שגם שם המצב אינו פשוט וכי לאחרונה הודיעה הממשלה על קיצוץ בפנסיות לקשישים וזאת בשל עלויות הקליטה של המהגרים במדינה. בנוסף מספר מזאל על "קוד 192" – קוד פנימי של המשטרה המונע פרסום של מעשה פשיעה בו היה מעורב מהגר או שנעשה כנגדו.

מזאל מביא דוגמה נוספת את צרפת. 20 אחוז מן החיילים והמשרתים במשטרה הצרפתית הינן מהגרים. ורוב בני הנוער במדינה הינם בני מהגרים. מזאל כי חבר שביקר בצרפת לאחרונה הבחין בסיורים של המשטרה המתקשים לגייס 6 שוטרים "לבנים" והם נאלצים לקיים כמעט בצורה בלתי אפשרית סיורים מעורבים של צרפתים לבנים ומהגרים ומצליחים בקושי לגייס אתה מספר הדרוש לכך בכדי שלא יתקיימו סיורים רק של מוסלמים או של שוטרים מהגרים.