עבור לתוכן העמוד
Menu

מצעד ברחובות טהראן: "הציונים מבקשים לייצר פער בחברה"

39 שנים למלחמת איראן-עיראק ומשטר האייתולות מבקש להציג בצורה חד משמעית את כוחו הצבאי לנוכח המתיחות באזור • יו"ר הפרלמנט: "ישראל היא האויב הגדול של המוסלמים"

ברחובות טהראן מתקיים היום (ראשון) מצעד צבאי ענק המתקיים גם ב-29 ערים נוספות, ביום הראשון בו מציינים במדינה את "שבוע ההגנה המקודש", המציין את יום השנה ה-39 למלחמה בעיראק. רכבי צבא ממספר דיביזיות בצבא האיראני, הכולל יחידות מהצבא , משמרותה מהפכה וכוחות השיטור.

המצעד ברחובות טהראן נערך בפני הנשיא רוחאני ובכירי הצבא וביניהם מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי עלי שמח'אני, ראש המטה של ​​הצבא האיראני, ניצב מוחמד בקרי, מפקד מפקד חיל משמרות המהפכה האיסלאמית (IRGC), ניצב חוסין סלאמי, מפקד תא"ל הצבא האיראני עבדולרחים מוסאווי, תא"ל מפקד המשטרה האיראנית חוסין אשתרי וקבוצה של מפקדים איראניים.

האחריות על המצעד הוטלה על משמרותה מהפכה והצבא היה אחראי על המצעד בעיר באדר עבאס, בדרום המדינה.

עוד צפויים לחלוף בערים השונות כוחות חי"ר, ציוד צבאי רחב, מטוסים ומסוקים. גם המטוס מתוצרת עצמית "קוסאר" ישתתף במצעד עצמו, כך לפי מפקד חיל האוויר עזיז נאסריזידה.

מטוס הקרב הדו מנועי ערך את הופעת הבכורה שלו באפריל. "קוסאר", מצויד במנועים מדור רביעי ומסוגל לשאת נשק ולסייע אווירית למשימות רבות.

גם התוצר האחרון של התעישיה האיראנית "'Bavar-373' צפוי להופיע בנוסף.

כמו כן הוצגו מגוון טילים בליסטים  כגון:  "Ghadr", "Imad", "Sajjil", "Khorramshahr" , "Ummah".

נשיא המדינה, חאסן רוחאני, אמר במהלך נאומו כי איראן מושיטה את ידה לעבר המדינות השכנות במפרץ בצומת הקריטי הזה.

"בהקשר זה אנו אפילו מוכנים לסלוח לטעויות העבר שלהם, מכיוון שכיום אנו עומדים בפני תנאים בהם אויבי האזור. ארה"ב היהירה והמשטר הציוני , מבקשים לנצל את הפער, השבר, לחלוקה בין המדינות באזור ", אמר הנשיא.

הנשיא הדגיש גם את הצורך בביטחון השיט במפרץ הפרסי וכי הוא צריך להיות תחת אחראיות של  ל ידי מדינות המפרץ. רוחאני הדגיש כי לא יתן להפר את ריבונות ארצו.

נשיא איראן הוקיע גם את ארה"ב בגין ההתערבות הביטחונית באפגניסטן, עירק, המפרץ הפרסי ובכל מקום אליו שיגרו כוחות צבאיים. הוא אמר כי כוחות הצבא האיראנים, לעומת זאת, תמיד תרמו לביטחון האזורי.

גורמים צבאיים ופוליטיים איראניים הזהירו שוב ושוב את האויבים מפני התוצאות הקשות של פעולה צבאית נגד הרפובליקה האסלאמית.

יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לריג'אני, אמר ביום ראשון כי הרפובליקה האיסלאמית של איראן היא ידידה ואחות של כל המדינות האזוריות בעוד המשטר הציוני הוא אויב גדול של מוסלמים.

"אנו יודעים כי חובתנו העיקרית כיום היא להגן על האומה הפלסטינית המדוכאת," אמר לריג'אני לדבריו, כוחות הצבא האיראנים עיוורו והביסו טרוריסטים והכו את ארגון דעא"ש באזור על ידי תמיכה במדינות עירק וסוריה.

לריג'אני הוסיף כי "לכוחות הצבא של ארצנו הוכיחו כי הם כבשו את ליבה של האומה האיראנית".

https://en.mehrnews.com/news/150294/Iran-marks-Sacred-Defense-Week-with-massive-military-parades

https://en.irna.ir/news/83485042/Larijani-Iran-a-friend-Zionist-Regime-a-foe-of-regional-nations

https://www.tasnimnews.com/en/news/2019/09/22/2101621/president-iran-ready-to-forgive-neighbors-mistakes