עבור לתוכן העמוד
Menu

מפקד משמרות המהפכה: מוכנים למלחמה – אבל לא רוצים בה

תקרית יירוט הכטב"מ במפרץ הפרסי מעלה את המתיחות בין ארה"ב לאיראן • ראש המועצה העליונה לביטחון לאומי: לא צריכה להיות מלחמה • איראן ממשיכה להביע תמיכה בנשיא ונצואלה

נמשכת המתיחות בין ארצות הברית לבין איראן במפרץ הפרסי. במסגרת זו הודיעו משמרות המהפכה של איראן,  כי יירטו מטוס "ריגול" אמריקני ללא טייס מסוג RQ-4 Global Hawk ליד כוהמבארכ (Kuhmobārak) במחוז הורמוזגאן סמוך למיצרי הורמוז. ב-2011 דיווחה איראן כי הצליחה ללכוד מל"ט אמריקני חמקן מסוג RQ-170 והצליחה לבנות מל"ט חמקן דומה מתוצרתה באמצעות הנדסה הפוכה[1].

איראן מציגה – זו המערכת שיירטה את המל"ט

לפי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" , מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סאלמי, הדגיש כי הפלת המל"ט הינה מסר ברור לארה"ב. "התקרית היא מסר 'חד וחלק' לארה"ב והאויבים האחרים כי איראן תגיב בצורה מוחצת ונחושה לכל פרובוקציה".  סאלמי הוסיף כי הגבולות שלנו הם 'קו אדום' וכשהאויב מפר אותם הוא יושמד. "זו הדרך היחידה בה האויב יכבד את השלמות הטריטוריאלית של איראן".

"אנו מכריזים כי אנחנו לא רוצים במלחמה עם שום מדינה אבל אנחנו מוכנים בצורה מלאה אליה והתקרית של היום הייתה הוכחה מלאה לכך", הוסיף סאלמי, מפקד משמרות המהפכה.


בבד בבד העריך עלי שמח'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי (מעל"ל),  כי בניגוד למלחמת התעמולה המנוהלת נגד איראן מצד כמה מדינות, "ארצות הברית ואיראן לא ילחמו" שכן אין כל סיבה לפרוץ מלחמה. הוא העריך, כי אם ארצות הברית תעזוב את האזור לא יהיה חילוקי דעות בין איראן לשכנותיה. שמח'אני הוסיף, כי ארצות הברית סברה שבאמצעות מלחמה כלכלית היא תצליח להוריד את איראן על ברכיה, אך העם האיראני הצליח להדוף מזימה זו "טראמפ שם לו למטרה את העם האיראני אך למעשה הפך את נשק הסנקציות להזדמנות להגברת הייצור המקומי".

חודש לאחר הפגיעה במכליות: אש מסתורית בשש ספינות באיראן

מזכיר המעל"ל השתתף השבוע בכינוס ביטחוני  Global Security Forum של המדינות (פקיסטן, הודו, סין רוסיה) הגובלות באפגניסטן, שהתקיים בעיר אופה Ufa)) ברוסיה. בשנה הבאה אמור הכינוס להיערך באיראן. במהלך הכינוס אמר שמח'אני כי ארצות הברית מסכנת את ריבונותן וזהותן של המדינות באזור באמצעות מבצעים צבאיים מודיעיניים, פסיכולוגיים ותקיפות סייבר ושימוש נרחב במל"טים. שמח'אני מתח ביקורת גם על השליטה האמריקנית במערכת הבנקאות הבינלאומית המאפשרת לה לשלוט במדינות אחרות והפכה את משרד האוצר האמריקני ל"משרד מלחמה" ולמי שנוקט ב"טרור כלכלי[2]. קודם צאתו לכינוס ברוסיה אמר שמח'אני, כי איראן חשפה וסכלה "רשת סייבר מסועפת של הCIA " ובקרוב יפרסם משרד המודיעין פרטים נוספים.

(שמח'אני (שני מימין)  בכינוס אופה :קורא להקמת חזית פוליטית בינלאומית לתמיכה בנשיא ונצואלה מדורו. ברקע דגל ישראל. פורסם בסוכנות הידיעות [3]  בערבית ISNA)
(שמח'אני (שני מימין)  בכינוס אופה :קורא להקמת חזית פוליטית בינלאומית לתמיכה בנשיא ונצואלה מדורו. ברקע דגל ישראל. פורסם בסוכנות הידיעות [3]  בערבית ISNA)
שמח'אני אמר, כי התגובה הבינלאומית הרפה לתקיפת הסייבר (Stuxnet) נגד מתקני העשרת האורניום של איראן  הובילה בסופו של דבר, לטענתו,  להתקפת רשתות החשמל של ונצואלה על ידי ארצות הברית. בשולי הכינוס ברוסיה נפגש מזכיר המעל"ל עם עמיתו הוונצואליאני, Pasqualino Anjolillo Fernandez העומד בראש המועצה לביטחון לאומי (National Security Council) ושבח את העם הוונצואליאני  על "עמידתו האיתנה נגד מדיניותה הפושעת של ארצות הברית". שמח'אני קרא גם להקים חזית פוליטית בינלאומית רחבה לתמיכה ב"משטרו החוקי" של ניקולאס מדורו  ש"נבחר באופן דמוקרטי" ולהתנגד ל"דרישותיה המוגזמות של ארצות הברית"[4].

ארה"ב מנמיכה ציפיות מועידת בחריין

במסגרת מאבקה של איראן בסנקציות האמריקניות ובנוכחות האמריקנית באזור מתייצבת טהראן לימינה של ונצואלה ונשיאה מדורו במאבקן בארצות הברית ובניסיונותיה להפילו. איראן פועלת דרום אמריקה כחלק מניסיונותיה ליצור מנופי לחץ על ארצות הברית ולשחק ב"חצרה האחורית" כפי שלשיטתה פועלת וושינגטון במפרץ הפרסי ובמדינות הגובלות באיראן. דובר משרד החוץ האיראני הזהיר במאי השנה את ארצות הברית מפני התערבות בענייניה הפנימיים של ונצואלה "איראן מתנגדת לניסיונותיה של ארצות הברית לחולל הפיכה או כל פעולה צבאית בוונצואלה"[5]

 

 

[1] https://www.youtube.com/watch?v=ve65VKL0eVE

[2] https://tinyurl.com/SHmkhaniMehr1906

[3] https://ar.isna.ir/news/98032813596/%D8%B4%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%A5%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%A8%D9%8A%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB%D8%A9-%D8%AA%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%AF%D9%81-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%88%D9%84

[4] https://en.irna.ir/news/83361340/Shamkhani-Iran-always-backs-Venezuelan-people-government

[5] https://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13980329001026