עבור לתוכן העמוד
Menu

מפקד חיל הים האיראני: "אנו נקבע את המועד והמרחב הגיאוגרפי של התגובה"

בכירים איראנים ממשכים לאיים אל ארה"ב בתגובה • מפקד חיל הים: "לכו מפה" • אתמול איים יורשו של סולימאני, קאני , על ארה"ב

מפקד חיל הים של איראן אמר היום (שלישי) לפני הלוויתו של קאסם סולימאני בעיר קארמאן כי איראן תקבע את המועד והמרחב הגיאוגרפי של התגובה בנקמה על חיסולו של קאסם סולימאני. "לא אתם, אנחנו. לכו מפה", אמר.

לפי סוכנות הידיעות אינס"א  אדמירל עלי טנגסירי, אמר לעיתונאים כי דמו של סולימאני בוודאי ינקם נגד האויבים.. אנו נקבע את הזמן והגיאוגרפיה של הנקמה, לא את האויבים שלנו".

הוא אמר: "המסר שלנו לאויבים הוא לעזוב את האזור; שהותם היא גם בעיה עבור האזור וזה גם יקר מאוד עבורם ".

בסיום אמר מפקד חיל הים: "חיל הנחתים תמיד מוכן לעמוד על המשמר ולהקשיב לפיקוד המרכזי, ואנחנו מוכנים לחלוטין לבצע את פיקודנו." אנו ערוכים לחלוטין בים ובאיים ונהיה מוכנים יותר עם התפתחות ידרשו".

היום אמר מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, במעמד ההלוויה כי איראן "תבעיר" מקומות הנתמכים על ידי ארצות הברית, על רקע קריאות "מוות לישראל" בקרב מאות אלפי הנוכחים בכיכר המרכזית בכרמאן. סלאמי שיבח את פעולותיו של סולימאני, ואמר שכ"שהיד", הוא מייצג איום גדול יותר על אויביה של איראן. "אנחנו ננקום ונשרוף את המקומות החשובים להם", הבטיח..

.

המתאבלים צעקו "מוות לאמריקה" ו-"מוות לטראמפ". אחד המשתתפים, סטודנט בן 18, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "הוא רבים ראו בו אדם דגול שמוכן לשרת את עמו. צריך לנקום בו".

יורשו של סולמיאני מאיים

"אנו מבטיחים להמשיך בדרכו של הקדוש סולימאני במרץ ולהסתמך על האלוהים, ובתמורה למות הקדושים שלו, להסיר ולהשמיד את אמריקה מהאזור, כמו גם להמשיך בדרך להשגת השלטון העולמי של "האמאם מהאדי". אנו ננקוט בפעולות באמצעות מספר רב של פעולות. לא נסתפק בפחות מזה ובאמצעות תמיכתו של המנהיג העליון [איתאללה עלי חמינאי] נגיע אל המטרה הזו ", אמר קאני לעיתונאים לפני תחילת הלווית של בסולימאני בטהראן.

"האמאם מהאדי" הוא התייחסות לאימאם השיעי ה -12 מוחמד אל-מהדי, שהופעתו המחודשת, על פי האמונה השיעית, קודמת ליום הדין.

קנאי אמר את הדברים זמן קצר לפני שהופיע לצד איתאללה חמינאי בהלווייתו של סולימני בטהראן.

לפני כן אמר מפקד חיל האוויר של איראן כי "התקפה של בסיסי ארה"ב באזור לא יכולה להיות התגובה היחידה על שפיכת דמו של הקודש, קאסם סולמיאני.

.