עבור לתוכן העמוד
Menu

מפגן אדיר למען ישראל בכנס CUFI

ד"ר גולד זכה לתשואות רבות לנאומו בנושא ירושלים והקשר לעם היהודי • סגן הנשיא פנס הדגיש אתה מלחמה באנטישמיות וקרא לחברי הקונגרס להתנגד לאמירות אנטישמיות • פואמפו: "הנשיא טראמפ מחויב לביטחונה של ישראל" • תקציר כנס CUFI 2019 בוושינגטון

מפגן ענק למען ישראל התקיים אתמול (שני) בוושינגטון , תחת ארגון CUFI, "נוצרים מאוחדים למען ישראל, הכנס השנתי של הקהילה אוונגליסטית בארה"ב המונה למעלה מ-7 מיליון חברים.

 

 

CUFI הוא הארגון הגדול ביותר בארצות הברית הפועל למען ישראל. בארגון חברים כנסיות וארגונים נוצריים אחרים, כמרים ואנשי דת, המפעילים לובי בארצות הברית שמטרתה תמיכה כלכלית ופוליטית בישראל. מנהיג הארגון הוא הכומר האוונגליסטי ג'ון הייגי.

הנסיכה, עסקת המאה והשלכות הפרשה

ד"ר דורי גולד הוזמן על ידי המטיף ג'ון הייגי לנאום על נושא ירושלים והקשר שלה לעם היהודי. בנאום בפני קהל של אלפים , אמר ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל משרד החוץ כי "הדה לגיטימציה של מדינת ישראל כחלק מהאידיאולוגיה של ארגוני החרם חושבים כי ישראל איבדה את הרצון להיאבק על ירושלים ועל המדינה. אבל הרשו לי להגיד לכם, זה לא עבד בעבר וזה לא יעבוד בעתיד".

ד"ר דורי גולד בנאומו בועידת CUFI
ד"ר דורי גולד בנאומו בועידת CUFI

 

בתגובה לדברים הללו, עמד קהל האלפים והריע לדבריו של ד" ר גולד.

בהמשך נאומו אמר נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה כי ישראל לעולם לא תחלק את ירושלים לעולם.

פנס: "איראן לא צריכה לפרש את אי התגובה של ארה"ב כחולשה"

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס בכנס CUFI
סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס בכנס CUFI

סגן הנשיא, מיק פנס שנאם אף הוא בוועידה אמר כי "הנשיא טראמפ הוא החבר הטוב ביותר שישב בבית הלבן אי פעם למען ישראל". פנס המשיך ודיבר על הקשר עם ישראל: "הממשל הזה תמיד יעמוד לצד אחינו היהודים ותמיד לצד ישראל".

עוד הדגיש פנס כי ארה"ב תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ חזרה להוביל את העולם – "הביטחון חזר ואמריקה חזרה", אמר סגן הנשיא לקהל שעמד על רגליו והריע לדבריו.

בהתייחסו לתהליך השלום אמר סגן הנשיא כי הנשיא מאמין כי יש להגיע לשלום עם צדדים שמחויבים לשלום והדגיש כי החמאס הוא ארגון טרור שמבקש להשמיד את ישראל וארה"ב לעולם לא תנהל מולו מו"מ.

סגן הנשיא הדגיש את המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל ולכך שישראל תוכל להגן על עצמה ובעצמה.
בהתייחסו אל המשבר מול איראן ציין פנס כי איראן לא צריכה לפרש את אי התגובה האמריקנית להפלת המל"ט ולפגיעה במכליות במפרץ כחולשה והבטיח כי ארה"ב תמשיך את הלחץ המקסימלי על איראן.

פנס התייחס גם לנושא האנטישמיות בארה"ב ואמר כי הנישא מחויב למלחמה בה. פנס התייחס גם להשוואה האחרונה של חברת קונגרס לנושא כליאת המהגרים הבלתי חוקיים בארה"ב וקרא לכל חברי הקונגרס מכל גווני הקשת הפוליטית לא לתת יד לאנטישמיות ולזילות השואה פנס הדגיש כי הנשיא טראמפ "יכבד תמיד את זיכרון השואה".
לקראת סיום דבריו אמר סגן הנשיא: "כל מי שנושא במשרה הגבוהה ביותר לא צריך לפחד לעמוד לצד ישראל. ישראל וארה"ב הם יותר מחברים, יותר מבנות ברית אנחנו משפחה. משפחה עם ערכים משותפים".

פומפאו: חופש הפולחן במזרח התיכון – מטרה עליונה של הממשל

מזכיר המדינה, מייק פומאפו, בכנס CUFI
מזכיר המדינה, מייק פומאפו, בכנס CUFI

גם מזכיר המדינה, מייק פומפאו , נאם בכינוס והדגיש את המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל. "המחויבות של הנשיא טראמפ אל ישראל היא החזקה ביותר בהיסטוריה . הדרך שבה ישראל עומדת ביחד עם אומות אחרות לצד החופש – זו מהותה של ארה"ב", אמר מזכיר המדינה. "שום מדינה אינה משולמת אבל ישראל כמו ארה"ב עומדת בסטנדרטים גבוהים".

"קבלתה של המדינה היהודית החדשה למשפחת העמים היתה אחת ההחלטות המדיניות הדיפלומטיות המשמעותיות ביותר של המאה העשרים", ציין מזכיר המדינה. "ישראל המודרנית היא האומה החופשית היחידה במזרח התיכון. יש לה כבוד עצום לחופש הדת, נושא שעומד על סדר ליבנו של רבים בעת הזו. גם בנושא זה המחויבות של ישראל מאירה את הדרך לשאר המזרח התיכון והעולם".

פומפאו התייחס גם אל נושא חופש הפולחן במזרח התיכון והדגיש כי הממשל שם לו למטרה לאפשר לנוצרים ולמיעוטים אחרים לקיים את חופש הפולחן וכי החופש הזה אינו ניתן לערעור.

בולטון: לא יהיה מו"מ עם איראן

היועץ לביטחון לאומי , ג'ון בולטון, אמר בנאומו כי "שום משטר שקורא "מוות לישראל" או "מוות לאמריקה" לא יגיע עסקה עם הממשל הזה".

בולטון הדגיש כי כל הסכם עתידי חייב לקחת בחשבון את ביטחונה של ישראל. "ישראל היא המגדלור של תקווה ודמוקרטיה בשכונה רעה. היא בעלת הברית החזקה ביותר במזרח התיכון ".

גרינבלט: הסכם שלום יעמיד את ביטחון ישראל בראש סדר העדיפויות
שליח הנשיא למזה"ת, ג'ייסון גרינלבט, אמר כי שום הסכם לא יכול להתרחש בלי שהעולם יבין כי חמאס היא הבעיה הגדולה לשלום. עוד הדגיש גרינבלט כי היסוד של שלום צריכה להיות – אמת.

על התכנית המדינית אמר גרינבלט כי ההסכם יעמיד בראש העדיפות שלו את ביטחון ישראל. גרינבלט ציין כי "קשר הדוק יותר לישראל ולסביבה יביא תועלת לכל האזור".

הדרך של אנשי CUFI להתמודד עם אנשי ה-BDS

במהלך הכנס 4 פעמים ניסו מפגינים אנטי-ישראלים לקרוא קריאות ולהפריע לנואמים. המפגינים השמיעו ססמאות בגנותה של ישראל ונגד התמיכה של ארה"ב בה ושוסו על ידי הקהל שזעק 'ישראל חיה וקיימת' כשהוא נעמד על רגליו. ד"ר דורי גולד  התייחס למחאות בפתיחת הכנס ואמר כי "יש קבוצה של מפגינים שלא אכפת להם מהפרת זכויות האדם בצפון אפריקה, היכן שהאיחוד האירופי מנהל מחנות הסגר לאלפי פליטים ביחד עם מדינות כמו לוב שם הם יושבים שנים. ישראל מייצגת שחרור ותקווה והם חייבים ללמוד ולהבין זאת".