עבור לתוכן העמוד
Menu

מסע הנקמה האיראני – ציר ההתנגדות ייקח את המושכות

נציגו של המנהיג ח'אמנהאי בכוח אלקדס של משמרות המהפכה: "אין צורך שאיראן תנקום לבדה" • נצראללה: זה מסע ארוך שבסופו ארה"ב תצא ממערב אסיה

עלי שיראזי, נציגו של המנהיג ח'אמנהאי בכוח אלקדס של משמרות המהפכה, אמר בערוץ הטלוויזיה של החות'ים בתימן, כי הטילים ששיגרה איראן לעבר שני בסיסים בהם כוחות אמריקאים בעיראק, הייתה רק בבחינת "פתיח" למתקפה רחבה יותר נגד מטרות אמריקניות באזור "עד כה טרם נקמנו את מותו של קאסם סולימאני ועמיתיו (אבו מהדי אלמהנדס) …אין צורך שאיראן תנקום לבדה (את מותו של סולימאני), ציר ההתנגדות (כלל הארגונים באזור בהם תומך כח אלקדס)  ימשיך מצדו את הנקמה ובצורה רבה יותר"[1].

כלי תקשורת שונים התומכים באיראן תארו את התגובה האיראנית על חיסולו של סולימאני כדו-שלבית – בשלב הראשון התקפה סמלית עליה נטלה איראן אחריות ובשלב הבא  ברמה האזורית – התקפות של ציר ההתנגדות שתכליתן להביא לסיום הנוכחות האמריקנית באזור. יודגש, כי דוברים איראנים שונים הדגישו את המטרה של סילוק ארה"ב מהאזור וכך עשו גם דוברים בולטים בציר ההתנגדות ובהם מנהיגי החות'ים בתימן ומזכ"ל חזבאללה בשני נאומים מאז חיסול סולימאני, בהם שבח את מפקד כוח אלקדס ופרט את הקשרים האישיים ("אחד משלנו")  וההדוקים עימו.

בתו של רפסנג'אני קוראת למנהיג העליון להתפטר: "להציל את איראן מההתפוררות וודאית"

נצראללה הגדיר (12 ינואר)  את סולימאני  "ג'האדיסט אמיתי, שנוצק בתבנית האסלאם ובית מדרשו של חא'מיני" ומי שמותו "החייה את תרבות ההתנגדות והג'האד". נצראללה הדגיש, כי "הפשע מציב את ארצות הברית כאויב הראשי, כ"שטן הגדול", מי שעומדת מאחורי הדיכוי, התוקפנות השחיתות ההגמוניה חוסר הצדק והיהירות בעולם כולו ואת זה צריך כל אחד להבין ולהטמיע…ישראל אינה אלא כלי, בסיס אמריקני שנשתל באזור". לדבריו, התגובה האיראנית נגד הבסיסים בעיראק שלחה מסר חזק לישראל – להפסיק להשתמש בחיל האוויר הישראלי במטרה לתקוף באיראן שכן "זה מה שמחכה לכם אם תתקפו או תאיימו על איראן".

נצראללה : התגובה לחיסול סלימאני " מסע ארוך שחייב להסתיים בסילוק הנוכחות האמריקנית מהאזור"
נצראללה : התגובה לחיסול סלימאני " מסע ארוך שחייב להסתיים בסילוק הנוכחות האמריקנית מהאזור"

נצראללה הוסיף, כי התגובה לחיסול סולימאני אינה פעולה בודדת, "זהו מסע…מסע ארוך שחייב להסתיים בסילוק הנוכחות האמריקנית מן האזור, מהמזרח התיכון, או כדברי ח'אמנאי מערב אסיה" וכי עיראק תהיה המדינה הראשונה ממנה יגורשו האמריקנים. נצראללה אמר, כי הבחירה  היא האם החיילים האמריקנים יחזרו כשהן עומדים או בצורה מאוזנת (מתים) נתונה בידם[2].

האם חמאס מתגייס למסע הנקמה ?

 

[1] https://tinyurl.com/almasirahShirazi

[2] https://almanar.com.lb/6176480