עבור לתוכן העמוד
Menu

מנחה ב RT: לפלסטינים יש זכויות בירושלים

ראיון כבן שעה בערוץ הטלוויזיה הרוסי

הרוחות אינן נרגעות לאחר הכרזת טראמפ, וכך גם בתקשורת העולמית. חוקר המרכז הירושלמי, דן דייקר,  נדרש לסוגיה בערוץ הרוסי RT בתכנית כבת שעה.

 

לראיון המלא בשפה האנגלית:

 

 

לדבריו של דייקר, הרש"פ פועלת נגד האינטרסים של האזרחים הפלסטינים ומשמשת למעשה כמעודדת טרור, דבר הפוגע באזרחים הפלסטינים המבקשים לחיות ליד ישראל וכי הרש"פ ממשיכה לעמוד בסירובה לחזור אל שולחן המו"מ.

 

"אם אתה רוצה יציבות וביטחון במזרח התיכון, כדאי להצטרף לקבוצה של ישראל", אמר בהתייחסו לציר הסוני המתון המשתף פעולה עם ישראל במאבק העיקרי במזרח התיכון – המאבק מול הגרעין האיראני וההתפשטות המדיני של המדינה המוסלמית. "מצרים, סעודיה וירדן מבינות כי הביטחון של הם תלוי בישראל".

 

המנחה האוקראינית טענה בפני דייקר כי רוח החלטת 181 , החלטת החלוקה, קראה לחלוקת ארץ ישראל לשתי מדינות שאחת היא יהודית והשנייה פלסטינית. דייקר, עמד על שלו ותיקן אותה: "אני חייב לתקן אותך, העובדות שלך שגויות", אמר דייקר והדגיש את מהות ההחלטה – הקמת של מדינה ערבית לצידה של ישראל. המראיינת התעקשה לאתגר את דייקר , כי רוח הדברים הייתה מדינה פלסטינית, אולם דייקר לא נשאר חייב וענה לא: "אם היו רוצים לכתוב מדינה פלסטינית היו כתובים מדינה פלסטינית ולא ערבית" . כמו כן ציין דייקר כי הפלסטינים ראו עצמם אז כחלק מדרום סוריה הגדולה וכי מדינות ערב, שהחלו במלחמה מיד עם הכרזת החלוקה, בעצם הביאו לביטולה.

 

"האלימות במצרים, בסוריה, בתימן ובעיראק, הוכיחה שאין שום קשר לעניין ירושלים", ציין דייקר בפני המראיינת.

 

במהלך הראיון הציגה המנחה שאלה די פרובוקטיבית, הנכם מוזמנים לצפות בה:

 

 

תשובתו של דייקר לא איחרה להגיע:


בסיום התכנית החמיאה המנחה למדינת ישראל בה ביקרה זה מכבר.