עבור לתוכן העמוד
Menu

מנהיג הגא"פ חושף את תכנית המלחמה הבאה

בראיון לערוץ פרסי אמר שרטט מנהיג הגא"פ את תכניתה מלחמה הבאה • "אנחנו נצא מתחת לאדמה ומעל לאדמה, הכיבוש צריך לצפות לנו בכל מקום", אמר נחלאה

זיאד נח'אלה, מנהיג הג'יהאד האסלאמי (הגא"פ) המבקר בטהרן, העניק ראיון ב-30 בדצמבר לערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם" שבו חשף את התוכנית של "ציר ההתנגדות", בראשות איראן לתקוף את ישראל מצפון ומדרום.

דבריו נאמרו כמה ימים לאחר שנפגש בפומבי בבירות עם מנהיג ארגון חזבאללה, השיח' חסן נצראללה.

"במערכה הבאה נגד הכיבוש, "ציר ההתנגדות" יפעל מצפון ומדרום. ערוצי השת"פ פתוחים ללא הגבלה או קווים אדומים, כל התקפה מצד ישראל תענה בתגובה של כל "ציר ההתנגדות" וישתתפו בה כל הכוחות בתוקף היותם ציר אחד. איראן תומכת בהתנגדות הפלסטינית ובארגון חזבאללה, ההתנגדות במצב הטוב ביותר שלה, יש התפתחויות איכותיות ביכולות של ההתנגדות הפלסטינית, בשנה הבאה נראה שינויים גדולים לטובת ההתנגדות", אמר נח'אלה.

לקריאה נוספת:

תכנית המלחמה הבאה לפי חמאס

התקרבות בין גא"פ לאיראן

" כל "ציר ההתנגדות" יפעל יחדיו בכל מערכה שתבוא. יש לכוחות ההתנגדות ולציר שלה תוכניות להתעמת עם הכיבוש, ישנו תיאום אסטרטגי בין פלגי ההתנגדות ברצועת עזה ונחזק את החמ"ל המשותף של (פלגי) ההתנגדות", הדגיש נח'אלה.

הוא הוסיף: "אנחנו נצא מתחת לאדמה ומעל לאדמה, הכיבוש צריך לצפות לנו בכל מקום, אני בטוח שנצח את הפרוייקט הציוני והישות הזו תיעלם, אנו ממשיכים בהתנגדות ולא ניסוג ממנה, יהיו הקורבנות אשר יהיו".

נח'אלה התייחס בריאיון לנושאים נוספים:

א. הוא טען כי בעימותים האחרונים בין ישראל לפלגים ברצועת עזה ביקשה ישראל, בפעם הראשונה, הפסקת אש באמצעות המתווך המצרי, "אם העימותים היו נמשכים היינו פוגעים בערים (בישראל)", אמר נח'אלה.

ב.קריאה לרש"פ לשבת לשולחן אחד עם פלגי ההתנגדות, אם לא תעשה זאת "יאבד עליה הכלח".

ג. התוכנית של הגי'האד האסלאמי והעם הפלסטיני היא להילחם נגד הכיבוש בגדה המערבית, באופן עממי וצבאי ובאמצעות פיגוע בודדים.

ד.המאמצים מתרכזים כעת בטרפוד "עסקת המאה" של טראמפ שהיא קנוניה חדשה לכפות טרור באזור, מדובר בעיונות ישנים של ארה"ב במסווה חדש.
ה.מדינות ערב נכשלו בתשובתן לקיומה של ישראל, הנורמליזציה שלהן עם ישראל הפכה באחרונה לדבר גלוי.

ו.ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל הייתה צעד מוטעה של הממשל האמריקני ולהתנגדות היו הישגים אמיתיים בעימות נגד ההכרזה הזו.

ז.ההתנגדות התחזקה בלבנון ובפלסטין בעוד השורה הערבית קרסה, כל התוכניות השלום כשלו.

ח.לא נשאר דבר מהסכם אוסלו מלבד התיאום הביטחוני וכמה מקורות כספיים עבור הרש"פ.

בשבוע שעבר ביקרה באיראן גם משלחת של חמאס בראשות חבר הלשכה המדינית מחמוד א-זהאר. במחצית השניה של חודש ינואר אמור להגיע לביקור באיראן מנהיג החמאס אסמעיל הניה.

איראן מהדקת בפומבי את קשריה עם ארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי בעוד היא פועלת לחזק את אחיזתה הצבאית בסוריה כדי לפתוח בין היתר חזית חדשה נגד ישראל דרך רמת הגולן באמצעות לוחמי חזבאללה ולוחמי המליציות הפרו שיעיות.