עבור לתוכן העמוד
Menu

מנהיג איראן:  כל מו"מ עם ארה"ב יוביל לנזק מוסרי וחומרי

קטעים מתוך פניתו של מנהיג העליון של איראן לדור הצעיר במדינה • אנו נמצאים על גבולה של ישראל, אמר

מנהיג איראן, ח'אמנהאי,  פרסם (13 פברואר)  "מסר אסטרטגי" לרגל ציון יום השנה ה-40 למהפכה האסלאמית באיראן בו פרט את "הישגי" המהפכה והשיא מספר עצות לדור הצעיר בשבע סוגיות אותן הציג כ"שלב השני לקראת הגשמת אידאל המהפכה".

במוקד נאומו של המנהיג עמדו הישגי המהפכה ויחסיה של איראן עם ארצות הברית, שהוגדרה האויבת המרכזית של איראן המנסה למוטט את הישגי המהפכה. ח'אמנהאי שב והדגיש לאורך נאומו כי איראן יכלה בעבר ותוכל גם בעתיד להתמודד עם ארצות הברית ולנצח אותה בסופו של דבר למרות המחיר שמשלם וישלם העם האיראני. לדברי ח'אמנהאי, חלק גדול מהבעיות הפנימיות של איראן נובע מההתעלמות מהססמאות שלמען המהפכה התרחשה מלכתחילה.

בדבריו אילו יתכן כי ח'אמנהאי מכין את העם האיראני לקשיים הצפויים בעתיד נוכח הידוק טבעת הסנקציות, אך מבטיח שוב ושוב כי בסופו של דבר העם האיראני יביס את הסנקציות ואת ארצות הברית.

ח'אמנהאי אמר בפני מאה אלף אנשי בסיג' (זרוע המתנדבים של משמרות המהפכה, הפעילה בין היתר, בדיכוי מהומות והשלטת סדר) באצטדיון אזאדי, כי איראן מוכנה לתקן את שגיאות בתחום הכלכלה (תלוית נפט) והחברה והיא פתוחה לביקורת, אך לעולם לא תשנה את עמדתה ותישאר נאמנה לעקרונותיה ודבקה ערכיה. ח'אמנהאי הוסיף שהוא "מודה בצורה מפורשת" שיש מרחק עצום בין מה שנעשה עד כה לבין מה שצריך היה לעשות למען רווחת אזרחי איראן.

ח'אמנהאי יעץ לממשלה לא להיות מוטרדת מאיומיה של ארצות הברית ולא להתפשר על הערכים המהפכניים והלאומיים והדגיש, ואמר כי "שום בעיה עם ארצות הברית אינה יכולה להיפתר ואף משא ומתן עמה לא יישא כל פרי זולת נזק חומרי ומוסרי". ח'אמנהאי הביע ספק גם בקשר לחלק ממדינות אירופה וכינה אותן כ"רמאיות" ואי אפשר לסמוך עליהן.

 

הצעירים "חוד החנית" המניע את המהפכה קדימה

כאמור פנה ח'אמנהאי אל העם ובעיקר אל הדור הצעיר והדגיש את שבעת התחומים בהם הוא רואה כערך חשוב. הנושאים בהם עסק: מדע ומחקר, מוסר ורוחניות, כלכלה, צדק ומאבק בשחיתות, עצמאות וחירות , כבוד לאומי, מדיניות חוץ והתמודדות עם אויבים ואורח חיים.

ח'אמנהאי הגדיר את  הצעירים כ"חוד החנית", "הקטר המניע את המהפכה" והפתרון למצוקותיה של איראן והם אלה "שצריכים להכות בפרצופה של ארצות הברית" המציגה תמונה מעוותת של איראן.

הוא הדגיש את אתוס ההקרבה במסגרת טקסי העשורא מדי שנה כמוטיב מרכזי בחיים האסלאמיים ועמוד  אש לפני המהפכה באיראן ומחוצה לה שבכוחו להילחם בקשיים הכלכליים הנגרמים בגין הלחץ האמריקני "די בגאולתה של איראן מידי ההתנשאות והשתלטנות האמריקנית, הבריטית והמונרכיה (שלטון השאה) כדי להוכיח את עוצמתה של איראן…התנגדות של 40 שנה לכל המזימות ובה בעת השגת מעמד השפעה וכבוד באזור הינה ביטוי נוסף לעוצמתה של הרפובליקה האסלאמית". עוד אמר ח'אמנהאי כי העימות הוא בנוכחות איראן על גבולה של ישראל.

ח'אמנהאי אמר עוד כי איראן נמצאת עדין בשלבים הראשונים של המהפכה ויש להתמיד בה תוך התקדמות מתמדת בכל התחומים והאמצעים. הוא ציין כי קיימים עדין קשיים רבים ויש מכשולים רבים שיש להסירם "יש להבין ולחוש את נוכחותו של האויב" ולהיערך להתמודד עמו ו"להצטייד באמצעי הגנה ונשק".

המנהיג העליון של איראן הגדיר  "אינטלקטואלים לא ישרים המדחיקים את האיבה של ארצות הברית נגד איראן ומציעים לממשלה ולאומה האיראנית להיכנע לתכתיבים האמריקנים, סוכנים אמריקנים וכאלה שאינם תורמים לקדמה". לדבריו, האיבה האמריקנית לאיראן עמוקה יותר מהקריאה הנשמעת לעיתים באיראן "מוות לארצות הברית…ארצות הברית מתנגדת לעצם העיקרון של אסלאם ומהפכה אסלאמית, שכן היא מפוחדת מעלייתו ומעוצמתו של הכוח המהפכני באזור ולכם מנסים להשמיד את מאפייני העוצמה האיראנית (במשמע תכניות הטילים הבליסטיים  והגרעין)". על רקע זה קורא המנהיג לדבוק בערכי המהפכה נוכח המתקפה המתנהלת מול איראן במה שהגדיר "המדיה החדשה" בניסיון להשחיר את פניה של איראן ולהטות את דעת הקהל מהמציאות. הוא ציין כי מדיניותה הכוחנית של ארצות הברית נכשלה מקומות רבים  עיראק, סוריה, לבנון, פקיסטאן, אפגניסטאן ועוד ואמר כי גם תחזיותיה ו"הפנטזיות שלה" לשינוי מהיר של המשטר באיראן קרסו.

נביס את הסנקציות

בהקשר זה התייחס המנהיג לסנקציות המוטלות על איראן ואמר כי "משמעות הטלת הסנקציות היא שלאויב אין כל דרך אחרת  להתמודד עם הממסד האסלאמי זולת סנקציות כלכליות, אך גם סנקציות אלה שבריריות יותר מהכלכלה הלאומית שלנו, שביכולתה להביס את הסנקציות והאי תביס אותן….כישלון הסנקציות משמעותו תבוסתה של ארצות הברית שתחטוף אגרוף נוסף בפרצופה מידי העם האיראני באמצעות כישלון זה".

מבית – ח'אמנהאי הביע תרעומת על התלות המתמשכת של איראן בייצוא נפט והעובדה שידה של איראן לשיפור כלכלתה מופנית עדיין כלפי חוץ. הוא מתח גם ביקורת על תקציב של איראן שבצורה עקבית לא מתוכנן בצורה טובה ולכן רבים מצעירי איראן מובטלים ורבים מאזרחיה סובלים מרמה נמוכה של פרנסה. הוא הדגיש שצריך רק להסתמך על הכוחות הפנימיים כדי להתגבר על בעיות כלכליות אלו ו"העם צריך לקחת חלק פעיל בכלכלה, והממשלה גם צריכה להפסיק להתערב בכלכלה ובייצור"

מנהיג איראן שבח את תפקידו של הבסיג' ומקומו המרכזי בעתידה של המהפכה האסלאמית וייחד לכוח המתנדבים את החלק האחרון של נאומו "האומה והדור הצעיר החליטו לא להיות עוד מושפלים…לא ללכת אחרי מעצמות זרות והאויבים ולרוממם את איראן למדרגה של כבוד עצמי, תהילה ועוצמה ובעזרת אללה אנו נגשים מטרה זו…התאספות ההמונים באצטדיון אזאדי מאה אלף אנשי בסיג' הפכה לרגע מכונן הצופן בעתיד ניצחונות רבים בתחום המדע, הכלכלה, היוזמה, התרבות   והקדמה".

http://leader.ir/fa/content/22734/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D9%87%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

http://leader.ir/en/content/22204/Ayatollah-Khamenei-addressing-Basij-forces