עבור לתוכן העמוד
Menu

מכון מחקר המקורב למנהיג : איראן הגיעה לישורת האחרונה במאבק נגד "האויב הציוני"

מהדי טאא'ב, אחיו של אחד האנשים החזקים באיראן אמר את הדברים בשבוע שעבר • "פעם לא היה לנו כלום, היום אנחנו על הגבול של ישראל", אמר

חג'ת אלאסלאם, מהדי טאא'ב (Mehdi Ali Panahian TAEB ) העומד בראש "מפקדת עמאר", מכון מחקר אולטרא-שמרני המקורב למנהיג איראן,  אמר (8 אוגוסט) כי  איראן "הגיעה לישורת האחרונה במאבקה נגד "האויב הציוני". לדבריו, הצעד הראשון היה להתקרב לגבולות ישראל והצעד השני הוא הגעה לירושלים (קדס)".

סינוואר: קיימנו מפגש סודי עם גא"פ

טאא'ב השווה את מצבה של איראן כיום למצב לקרב צפין (657, בין הח'ליף עלי בן אבו טאלב למושל סוריה מעאויה בן אבו ספיאן ) בו יכול היה מאלכ אלאשתר, אחד מגיבורי השיעה בראשית דרכה, מקורבו של עלי ושר צבאו, שהיה מרחק של שני אוהלים מאהלו של מעאויה ויכול היה להרגו לולא התחבולה המפורסמת בה נקט מעאויה, שקרא, בעצת יועציו, לנעוץ דפי קראן על הכידונים ובכך הביא לסוף הקרב ובסופו של דבר לאבדן הח'ליפות של עלי ובהמשך ליסוד השיעה. יצויין, כי תנועת ההתנגדות השיעית לשלטון בבחריין נקראת על שם אלאשתר : "סאריא אלאשתר" , נתמכת על ידי איראן וסמלה ושמה הם ברוח "חזבאללה" לבנון –  המודל האיראני לתנועות שחרור שיעיות ברחבי העולם .

(תמונה : פלוגות אלאשתר:  ההתנגדות האסלאמית בבחרין[1])
(תמונה : פלוגות אלאשתר:  ההתנגדות האסלאמית בבחרין[1])
טאא'ה הבהיר  "בשעה שלפני 40 שנה לא היה לנו כלום, היום אנו יושבים על גבולות ישראל". טאא'ב הדגיש כי "אסור לאיראן להיכנס לאף מסלול של מו"מ כי אנו המדינה שהביע מוכנות לנקוט בצעדים נדרשים להופעתו מחדש של האמאם (מהדי) הנעלם". כך יותר מרומז טאא'ב כי על איראן להמשיך במאבק נגד ישראל (בניגוד להחלטת עלי אז להפסיק את המערכה בצפין)  ולא להתפתות למסלול של משא ומתן עם ארה"ב ולוותר במשתמע על המשימה של חיסול ישראל. טאא'ב אף חדד את האבחנה בין השיעה האיראנית לזו העיראקית כשאמר כי איראן נוקטת בצעדים ממשיים לזרוז הופעתו של האמאם הנעלם בניגוד לתפיסה של השיעה העיראקית (אותה מוביל האיתאללה עט'מא סיסתאני) המתנגדת לנקיטת צעדים כלשהם לזירוז הגעתו של האמאם הנעלם.

אשר להסכם הגרעין  הדגיש טאא'ב,  כי "איראן תמשיך לצאת צעד אחרי צעד מהסכם הגרעין, והבהיר כי היציאה בשלבים מתממשת כדי  להוכיח שאיראן נאמנה למחויבויותיה בעוד הצדדים האחרים החתומים על ההסכם לא פעלו בצורה הוגנת". בהקשר זה חשף טאא'ב, כי ח'אמנהאי "לא קיבל את המכתב של טראמפ אשר ראש ממשלת יפן הביא אותו לטהראן", והוסיף: "גם לאחר מכן איראן הפילה במלוא עצמתה את המזל"ט האמריקאי ועצרה את האוניה הבריטית, והם (אמריקה ובריטניה) לא יכלו לעשות כלום". טאא'ב התייחס גם לאירועים של הימים האחרונים בתימן והעמדות של איחוד נסיכויות המפרץ, ואמר כי, מדינות שהיו חלק מהברית עם סעודיה, נוטשות אותה כי הגיעו למסקנה שלא השיגו את המטרה[2].

מהדי טאא'ב הוא אחיו של חסין טאא'ב מפקד ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, המרכז עוצמה רבה וסמכויות רבות יותר ממשרד המודיעין של ממשלת רוחאני .

[1] https://twitter.com/unit_bahrain/status/1155079676248899589/photo/1

[2] https://tinyurl.com/Taebetemadonline0808