עבור לתוכן העמוד
Menu

מכה לארגון החזית העממית

השב"כ הצליח לחשוף תשתית טרור גדולה של ארגון החזית העממית בגדה שפעלה תחת אפה של הרש"פ וביצעה את רצח רנה שנרב ז"ל ותכננה פיגועים נוספים • החקירה חשפה את הנהגת הארגון בגדה, בראשו עומדת חברת הפרלמנט הפלסטיני ח'אלדה ג'ראר שהינה גם ראש ארגון לזכויות אדם

מספר שעות לאחר שארגון חמאס ניסה להציג את השב"כ הישראלי ככלי ריק בסרט תעמולה ששודר בערוץ אל-מיאדין המזוהה עם חזבאללה, חשף השב"כ הישראלי את אחת מהצלחותיו המודיעיניות הגדולות בגדה – מעצרה של תשתית טרור גדולה של ארגון החזית העממית שפעלה במשך כשנה וחצי בחשאי, ביצעה פיגועים ותכננה עוד שורה של פיגועים חמורים.

סאלמי: איראן תרדוף ותמצא נקמה נגד ישראל ארה"ב ובריטניה

השב"כ הצליח לעצור את חברי חוליית הטרור שאחראית לרצח הנערה הישראלית רנה שנרב ז"ל בפיגוע מטען החבלה במעיין עין בובין בחודש אוגוסט האחרון ולחקור ולעצור כ-50 מחבלים.

חברי החוליה שנערצה // קרדיט: תקשורת שב"כ
חברי החוליה שנערצה // קרדיט: תקשורת שב"כ

במסגרת החקירה הצליח השב"כ לאתר ולתפוס אמצעי לחימה רבים וקטלניים ובכך מנע ללא ספק פגיעה באזרחים ובחיילים ישראלים בגדה. בין היתר נתפסו סוגים שונים של רובים,אקדחים, משתיקי קול, תחמושת, מכשירי קשר וחומרי דשן לבניית מטעני חבלה.

חברי התשתית של החזית העממית ניסו לפגוע גם בכלי רכב ישראלים הנוסעים בצירים ביהודה ושומרון וביצעו ירי לעבר אוטובוס ישראלי סמוך לישוב עופרה בדצמבר 2017 ולעבר רכב ישראלי סמוך לעיר אריאל במרץ 2019.

השב"כ הצליח בלכידת התשתית הגדולה של ארגון החזית העממית שפעלה גם מתחת לאפם של מנגנוני הביטחון של הרש"פ. חברי התשתית הזו מתגוררים באזור רמאללה ופעלו מתוך משרד בעיר רמאללה שהינה תחת שליטתה של הרש"פ, העובדה שהם לא נחשפו מעידה על יכולות מבצעיות גבוהות.

פעילות צה"ל למעצר חברי החוליה // קרדיט: דו"צ
פעילות צה"ל למעצר חברי החוליה // קרדיט: דו"צ

ארגון החזית העממית משתייך לאש"פ והוא שומר על מידור גבוה מאוד ומתמחה בהפעלת תשתית חשאית. את קצה החוט לחשיפת התשתית החבלנית הביא השב"כ בעקבות הפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב ז"ל.

מנהיגי הארגון בגדה

מנהיג ארגון החזית העממית בשטחים הינו אחמד סעאדאת והוא מרצה עונש של 30 שנות מאסר בכלא הישראלי לאחר שהורשע בתכנון רצח השר רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל.

ארגון החזית העממית נחשב לארגון אופזיציה חזק המתנגד למדיניות של הרש"פ. הוא שולל את הסכמי אוסלו ופועל ביחד עם חמאס לסכל את תוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.

על פי גורמי ביטחון, אחמד סעאדאת מפעיל את הארגון במגבלות מתוך הכלא הישראלי באמצעות שליחים וטלפונים סלולארים, אולם לגורמי הביטחון לא היה זמן רב מידע בדוק מי ממלא את מקומו בשטחי הגדה. מהחקירה האינטנסיבית של השב"כ עולה כי חברת הפרלמנט הפלסטיני ח'אלדה ג'ראר, בת 56 מאזור רמאללה היא שעומדת בראש הארגון בגדה המערבית ובמסגרת הזו אחראית על כלל הפעילות שלו, כולל פיגועי הטרור.

חאלדה ג'ראר, אם לשתי בנות ברמאללה, הינה עורכת דין במקצועה, ראש ארגון זכויות האדם "א-דמיר" הפועל בגדה והיא נטלה חלק בולט בפעילות הרש"פ בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

בשנת 2015 היא נעצרה במעצר מנהלי ואחר כך הורשעה בחברת בארגון החזית העממית ובעבירות ביטחוניות בבית דין צבאי ונגזר עליה עונש של 15 חודשי מאסר, מעצרה עורר מחאה בינלאומית של ארגוני זכויות אדם.

ב-2016 היא שוחררה מהכלא ואז קיבל את פניה חבר הכנסת איימן עודה הגדיר אותה כ"לוחמת חופש שנכלאה מתוך הניסיון להשתיק את הכיבוש".

בשנת 2017 היא שוב נעצרה במעצר מנהלי שהוארך 4 פעמים, עכשיו כתוצאה מחקירת הפיגוע במעיין עין בובין למד השב"כ רבות על פעילותה והיא תועמד שוב לדין.

חקירת השב"כ הביאה למעשה לחשיפת המבנה ההירארכי החדש של ארגון החזית העממית בגדה.

כמו כן נעצר ווליד חנאתשה, שהתברר כי הינו ראש הזרוע הצבאית של ארגון החזית העממית בגדה והאיש שהפעיל את סאמר אלעראביד, ראש חוליית הטרור שרצחה את רנה שנרב ז"ל.

במהלך חקירת השב"כ נאסף חומר מודיעיני רב ואין ספק שהחקירה לא הסתיימה והיא תביא למעצרים נוספים ולאיתור אמצעי לחימה.

ארגון החזית העממית הינו ארגון קטן יחסית אך מבצע פעולות טרור הנחשבות לפעולות "איכותיות", חשיפת התשתית הנרחבת שלו על ידי השב"כ צפויה לשתק את פעילות הטרור שלו בגדה לזמן ממושך, אחד מכרי הפעולה שלו לגיוס מחבלים חדשים הינו אוניברסיטת ביר זית.

מעצרה של חאלדה ג'ראר מקל גם על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שכן היא הייתה מהמבקרות החריפות של הרש"פ ושיתוף הפעולה הביטחוני שלה עם ישראל.