עבור לתוכן העמוד
Menu

מי שיגר את הרקטה לאזור השרון?

הזרוע הצבאית של חמאס נטלה, בצעד חריג, את האחריות לירי הרקטה לעבר מושב משמרת באזור השרון • חמאס מפעיל מערכת הונאה מתוחכמת כלפי ישראל ומצרים שמטרתה להעביר מסרים באמצעות טרור, לכן, אסור להאמין לשום הודעה של הארגון

ב-25 במרץ שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר אזור השרון במרכז הארץ, הרקטה שלא יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל", פגעה ישירות בבית במושב משמורת, הרסה אותו כליל וכתוצאה ממנה נפצעו 7 אזרחים ישראלים.

ארגוני הטרור ובראשם חמאס הכחישו כל אחריות לירי הרקטה בעוד מאמצי התיווך של משלחת המודיעין המצרי נמשכים במאמץ להשיג הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס.

בעקבות ירי הרקטה, קיצר ראש הממשלה את ביקורו בוושינגטון ושב ארצה, חיל האוויר הישראלי תקף בתגובה עשרות מטרות טרור ברצועה וארגון חמאס השיב בירי רקטות לעבר ישובי עוטף עזה עד שמצרים הצליחה לתווך ולהשיג הפסקת אש.

שלושה ימים לאחר שיגור הרקטה הפתיעה הזרוע הצבאית של חמאס כשנטלה רשמית את האחריות לשיגורה לעבר ישראל, מדובר בצעד חריג מאוד.

אחד ממפקדי הזרוע הצבאית של חמאס העביר לערוץ "אל-ג'זירה" נוסח כתוב ששודר ב-28 במרץ ובו נאמר:

"סיבת ההפעלה העצמית המוקדמת של הרקטות היא ההחלטה של ההתנגדות (חמאס) להעלות את רמת מוכנותה הקרבית, ההכנה הקרבית באה לאור נחישות הכיבוש לפתוח בתוקפנות לקראת הבחירות בישראל".

חמאס מעריך: טראמפ יכיר בעזה כמדינה עצמאית

מה ניתן ללמוד מההודעה הזו?

 

מערכת ההונאה של ארגון חמאס היא מתוחכמת מאוד. הארגון יודע מראש על כל שיגור בלון תבערה לעבר ישראל או ידוי מטען חבלה לעבר חיילי צה"ל על הגדר, כל שכן על שיגור רקטה ארוכת טווח לעבר ישראל.

יחיא סינוואר,מנהיג חמאס ברצועה, מצליח לפעול מתחת לראדאר של המודיעין הישראלי באמצעות "קבלני משנה" ולהוציא פיגועים וירי רקטות ללא "טביעות אצבע" כדי לשמור עבור הארגון את מרחב ההכחשה, ההונאה הזו מופנית כלפי ישראל וכלפי מצרים שלה יש את תפקיד המתווך.

ניתן לקבוע באופן נחרץ כי כל הדיבורים על שיגור רקטות "בטעות" או כתוצאה מ "פגיעת ברקים" או על ידי "ארגון סורר" הינם שקר מוחלט וחלק ממערך ההונאה של חמאס.

המודיעין המצרי מכיר היטב את השקרים של חמאס ומדי פעם הנשיא א-סיסי מתיר את החבל ומרשה לאמצעי התקשורת הרשמיים במצרים לתקוף את ארגון חמאס על שקריו.

על פי גורמים ברצועה שיגור הרקטה לעבר אזור השרון נועד להעביר כמה מסרים לישראל.

א.אזהרה לישראל שלא ליזום שום מבצע צבאי נגד רצועת עזה לפני הבחירות מכיוון שלארגון חמאס יש יכולת רקטית, שהשתפרה מאוד מאז מבצע "צוק איתן", והוא יכול להכות בעוצמה רבה בעומק מדינת ישראל באמצעות הרקטות שברשותו.

ב.ארגון חמאס עבר פיתוח טכנולוגי משמעותי במערך הפעלת הרקטות שלו , "ההפעלה העצמית" שהוזכרה בהודעת הזרוע הצבאית של חמאס נועדה להראות שחמאס הצליח להקשות על מערכת המודיעין הישראלי במעקב אחרי פעילי הזרוע הצבאית שמשגרים את הרקטות.

מעתה ואילך, ניתן לשגר רקטות לעבר ישראל בהפעלה מרחוק ולא בדרך השיגור המסורתית שהייתה נהוגה עד כה באמצעות שיגור ידני, בדיוק באותן השיטות שפיתח ארגון חזבאללה בלבנון.

 

חשוב לשים לב להודעה של הזרוע הצבאית של חמאס מכיוון שהיא משקפת את דרך העברת המסרים של הארגון לישראל באמצעות פעולות טרור. אין לארגון חמאס שום בעיה לשקר ואחר כך להודות בשקר ולקחת את האחריות על הפיגועים שהוא מבצע.

כל הודעה של הארגון, ובמיוחד הכחשותיו, מחייבת בדיקה קפדנית מכיוון שמדובר בארגון טרור שקרן ובלתי אמין. רצוי שמקבלי ההחלטות בישראל ידעו זאת ורצוי גם שמערכת המודיעין הישראלית לא תלך שולל אחר הודעות הארגון ותפתח במהרה כלים מודיעינים שיצליחו להתחקות אחרי הפעילות החשאית של הארגון שהצליח באחרונה לפעול מתחת לראדאר מבלי שישראל תגלה מראש את כוונותיו הנפשעות לפגוע באזרחי ישראל.