עבור לתוכן העמוד
Menu

מחקר: המאבק הפלשתיני באירוויזיון מנוהל מרמאללה

בזמן שבתל אביב ממשיכים להתכונן לתחרות השירה, מידע חדש מגלה: קמפיין החרם נוהל ממשרדי הרשות • "מדובר בלוחמה מדינית־פסיכולוגית־פוליטית"

ההסלמה ברצועת עזה משתלבת היטב עם קמפיין פלשתיני מאורגן להכשלת אירוח האירוויזיון בישראל, המנוהל זה שנה על ידי ארגון פלשתיני היושב ברמאללה ומקושר לארגוני טרור

מחקר חדש של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה חושף את המערכה שניהל בשנה האחרונה "הארגון הפלשתיני לחרם אקדמי ותרבותי" (PACBI) לביטול קיומו של האירוויזיון בישראל, ואת קשריו של הארגון הזה עם ארגוני טרור, ובהם חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית.

חודש לאחר זכייתה של נטע ברזילי, פרסם הארגון – שמושבו ברמאללה, עם איגודי העיתונאים והאמנים הפלשתינים, קריאה להחרמת האירוויזיון. מחברי הקריאה פנו לאיגודי השידור במדינות המשתתפות, לאמנים שהתעתדו להתמודד על ייצוג ארצותיהם ולציבור באותן מדינות במחאה על קיומו הצפוי של האירוע "במדינת האפרטהייד ישראל", כדי לגרום ללחץ שיביא לביטול השתתפותן.

האירוויזיון כיעד אסטרטגי

פעילי PACBI עיצבו לוגו למאבק, שבו נראה שמו של האירוויזיון עשוי גדר תיל והוסיפו לו סיסמה "אמנות מטהרת אפרטהייד". הלוגו והסיסמה הזו הופצו בקרב סניפי תנועת החרם BDS באירופה, ומהר מאוד נראו בהפגנות שנערכו נגד השתתפות באירוויזיון בישראל

"ברחבי העולם המערבי PACBI נתפס כארגון שטח שורשי, של אקדמאים שוחרי שלום ולוחמי זכויות אדם", אומר ל"ישראל היום" אחד ממחברי המחקר, דן דייקר, "המחקר מגלה שהארגון הוא אביו של קמפיין ה־BDS. הוא היה מורכב מאקדמאים ופרופסורים הקשורים בעיקר לאוניברסיטת ביר זית, שמשנות ה־70 היתה ידועה כחממה של אש"ף ופת"ח והיום היא קשורה יותר לחמאס".

בחו"ל "הם טוענים שהם ארגון זכויות אדם הפועל למען מדינה פלשתינית שתחיה בשלום לצד ישראל, אבל אנחנו מגלים שהארגון הזה הוא מנוע מוביל בוועדת ה־BDS, שיושבת ברמאללה".

לדבריו, "זהו בעצם ארגון של לוחמה מדינית, שיושב תחת גג אחד של ועדת החרם הלאומית עם ארגון הכוחות הלאומיים והאסלאמיים (PNIF) שבו חברים ארגוני טרור. מדובר בקמפיין של לוחמה מדינית־פסיכולוגית־פוליטית שמניעים הרשות הפלשתינית, חמאס, איראן ואחרים, כדי לקעקע את האירוויזיון גם באמצעות הסלמת העימות בעזה".

לקריאת המחקר המלא.

המאמר פורסם ב"ישראל היום".

.

.