עבור לתוכן העמוד
Menu

מחקרים ומאמרים של המרכז הירושלמי בנושא הסכם הגרעין

 החובה להילחם נגד הסכם הגרעין תא"ל מיל. יוסי קופרווסר  במאמץ לשכנע את הקונגרס האמריקאי לאשר את ההסכם עם איראן, מגייס הנשיא ברק אובמה שורה של טיעונים, שחלקם מופרכים (כל הנתיבים לפצצה נחסמו, האלטרנטיבה היא מלחמה או פריצה איראנית לגרעין, לפעולה צבאית תהיה תועלת מוגבלת), חלקם מוזרים (המשטר באיראן יתמתן בעקבות ההסכם) וחלקם מטעים במכוון, בהנחה […]

 החובה להילחם נגד הסכם הגרעין

תא"ל מיל. יוסי קופרווסר 

במאמץ לשכנע את הקונגרס האמריקאי לאשר את ההסכם עם איראן, מגייס הנשיא ברק אובמה שורה של טיעונים, שחלקם מופרכים (כל הנתיבים לפצצה נחסמו, האלטרנטיבה היא מלחמה או פריצה איראנית לגרעין, לפעולה צבאית תהיה תועלת מוגבלת), חלקם מוזרים (המשטר באיראן יתמתן בעקבות ההסכם) וחלקם מטעים במכוון, בהנחה שאיש אינו בודק את הנתונים (מומחים לעומת זאת, מבקרים את ההסכם בחריפות). התייחסות לפרטי ההסכם מראה כי בעשר השנים הראשונות, איראן תזדקק לשישה חודשים בלבד על מנת לייצר מספיק חומר להכנת פצצה. זאת, משום שהיא משאירה בידיה את הצנטריפוגות בנתנז אותן ניתן להפעיל מחדש במהירות. בנוסף אין דבר המונע מאיראן לשתף פעולה בתחום הגרעין עם צפון קוריאה. המאבק נגד ההסכם הוא הכרח. אם המאמצים ייכשלו, לפחות נדע שעשינו את המירב כדי למנוע את ההסכם, ואם בעתיד ניאלץ לפעול בכוח על מנת להגן על עצמנו, כולם יידעו שניסינו כל דרך אחרת.

למאמר המלא

http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2705198

ההסכם עם איראן – אין שינוי במדיניותה של איראן להשמיד את ישראל

סא"ל (במיל') מיכאל סגל

גם שש-עשרה שנים לאחר מותו, החזון של האייתוללה רוחאללה חומייני לפיה חיסולה של הציונות היא צעד בלתי נמנע ותנאי מקדים לגאולת האסלאם בדור הזה, ממשיכה להנחות את הדור הנוכחי של ההנהגה הדתית, הפוליטית, והצבאית של איראן.

http://jcpa.org/article/nuclear-deal-irans-vow-destroy-israel/

המנהיג העליון של איראן קורא תגר על מדיניותה של ארה"ב במזה"ת

תרגום אינפוגרפיקה מהאתר של חמינאי

סא"ל (במיל') מיכאל סגל

infographic

חמינאי: הפסקת המאבק נגד ארה"ב עומדת בסתירה לקוראן. מדיניותה של איראן במזרח התיכון היא ההיפך הגמור מזו של ארה"ב

למאמר:

http://jcpa.org/supreme-leader-stopping-struggle-contravenes-koran/

הרג של אמריקנים ובנות בריתם – המלחמה המתמשכת של איראן נגד ארה"ב והמערב

מאת הקולונל בדימוס ריצ'רד קמפ ומייגו'ר בדימוס כריס דרייבר-וויליאמס

  • הפעילות הצבאית של איראן, לעיתים קרובות באמצעות עושי דברה בטקטיקות של טרור, הובילה למותם של יותר מאלף חיילים אמריקנים בעיראק ואפגניסטאן במהלך חמש-עשרה השנים האחרונות.
  • במהלך המלחמה בעיראק, זרמו מגוון אמצעי לחימה לתוך המדינה שנרכשו ישירות על ידי ממשלת איראן. אלו כללו מטעני קלע (EFP) שנועדו לחדור שריון. אמל"ח זה, שלעיתים קרובות הוסווה כאבנים היו זהים לאלו בהם עשה שימוש חזבאללה נגד כוחות צה"ל. ב-2006 חשף הטלגרף הבריטי כי שלושה מפעלים איראניים מייצרים בהיקף גדול את המטענים שנועדו להרוג חיילים בעיראק.
  • ב-2007, גילו חיילים אמריקניים בעיראק למעלה מ-100 רובי צלפים מסוג סטייר HS50 מתוצרת אוסטריה. רובי רבי-עוצמה אלו, שירו תחמושת איראנית, יכולים לחדור שריון מטווח אפקטיבי של 1500 מטרים כולל רכבי האמר אמריקניים. הרובים היו חלק ממשלוח גדול יותר שנקנה מהיצרן האוסטרי באמתלה שהם יסייעו למשטרה האיראנית במלחמה במבריחי סמים.
  • איראן שילמה ללוחמי טליבאן $1000 עבור כל חייל אמריקני הרוג באפגניסטאן. עיתון הסאנדיי טיימס דיווח כי לפעיל טליבאן הוענקו $18,000 מחברה איראנית בקאבול כתגמול עבור התקפה ב-2010 בה נהרגו מספר רב של חיילים של הממשלה האפגנית ונהרסו כלים משוריינים של צבא ארה"ב.
  • ה"מתינות" של נשיא איראן רוחאני נחשפה כאשר מינה  את חוסיין דגאן לתפקיד שר ההגנה האיראני. לדגאן היה חלק מרכזי בפיגוע התופת בביירות ב-1983 בו נהרגו 241 נחתים אמריקנים ו-58 צנחנים צרפתים.

למאמר המלא:

http://jcpa.org/killing-americans-allies-irans-war/