עבור לתוכן העמוד
Menu

מוסוי: הדרך היחידה להפחתת המתח – עימות מול ישראל

דובר משרד החוץ ענה לקריאה של גרמניה נגד ההצהרות האחרונות מטהראן הקוראות לחיסולה של ישראל • ראש ענף איראן לשעבר באמ"ן מעריך ישנו "מסך עשן" סביב השיחות עם ארה"ב

דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסוי, קורא לגרמניה להפסיק לתמוך בישראל, וציין כי "הדרך היחידה" להוריד אתה מתיחות באזור היא "להתעמת " מול ישראל, כך דווח בסוכנות הידיעות אירנ"א.

"הרפובליקה האסלאמית של איראן מאמינה כי הדרך היחידה להפחתת המתיחות באזור היא להתמודד באופן רציני עם המשטר הציוני ההרסני, הרעשני והבלתי אנושי".

כך השתלטה איראן על סוריה

את הדברים אמר בתגובה להצהרה שפרסם לאחרונה משרד החוץ הגרמני בו הביע תמיכה בישראל וקרא לאיראן לקיים יחסי שלום עם שכנותיה ולנקוט בצעדים להפחתת המתחים באזור בעקבות האיומים על ישראל בזמן האחרון.

מוסוי דחק בגרמניה להבין את "מציאות האזור" ו"לסיים את תמיכתה בפשעי המשטר הציוני בפלסטין, בלבנון ובסוריה ".

הוא הוסיף כי "גיבוי המדינות האזוריות המדוכאות, כולל פלסטין" היא חלק מההתחייבויות של איראן.

ראש ענף איראן לשעבר באמ"ן, סא"ל במיל. מיקי סגל, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה , מעריך, במאמר שיפורסם בשבוע הבא כי העלייה המשמעותית בנפח הקריאות מצד אנשי דת בכירים באיראן וצמרת משה"מ להשמדתה של מדינת ישראל בזמן האחרון היא יתכן והם על רקע של  סבב ההתלהמות מול ישראל נועד ליצור מעין מסך עשן לניהול מו"מ עם ארצות הברית ולחזרה, בתנאיה של איראן, להסכם הגרעין.

במאמר שפורסם אתמול באתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה דווח סגל כי סגן מפקד משמרות המהפכה לענייני מבצעים, עבאס נילפרושאן (Nilforooshan )  , הזהיר (28 ספט') כי צעד אחד מוטעה ו"לו הקטן ביותר"  מצד ראש ממשלת ישראל נתניהו  ו"צוותו" , יוביל לכך שישראל תצטרך "לדלות את הריסות תל – אביב מקרקעית הים התיכון" ולא יישאר ממנה דבר שיעד על קיומה . הוא הוסיף, כי "מישראל לא יוותר דבר וכי המשטר הציוני נמצא ברגעיו האחרונים וסימני חורבנו כבר ניכרים היטב"[2].

 "בכל רגע שנפעיל את נחישותנו לא יישאר כלום מישראל"

הבכיר , ששרת בעבר כיועץ מיוחד של משה"מ לארגוני חזית ההתנגדות במזה"ת, העריך, כי החברה בישראל חלשה ומפולגת  וכי "השסעים האתניים התרבותיים והפוליטיים בקרב המשטר הציוני כל כך עמוקים שקרע נוסף סביב מלחמה (עם איראן) יוביל לחורבנה לדבריו, המשטר הציוני חלש מדי ואינו יכול לאיים או להתמודד עם העוצמה של איראן, ש"הצליחה לכתר אותו ממזרח, ממערב מצפון ומדרום".  לדבריו, ישראל איננה יכולה לנהל מלחמה כוללת נגד איראן שכן היא נעדרת כל עומק אסטרטגי ונשענת על "קומץ יהודים עניים, שהובאו לישראל,  והבטיחו להם חיים טובים יותר" ולכן "אם טילי ההתנגדות (של החמא"ס והגא"פ) ינחתו עתה על ישראל שדות התעופה בישראל יהיו מלאים באנשים שינסו להימלט ממנה".

בניגוד להעדר עומק אסטרטגי בישראל הרי שאיראן שהצליחה, מעבר להיותה בעלת עומק גאוגרפי,  ליצור במקביל גם עומק גאו-אסטרטגי  ולגבש את המדינות (המוסלמיות) החלשות סביב חזית ההתנגדות "איראן אינה מדינה קטנה שאפשר לכבוש אותה במהרה גם אם כל הצבא האמריקני הקואליציה העברית (ישראלית), הערבית והמערבית יתאספו ביחד ויצליחו לדרוך על אדמתנו הרי שלפני שיעשו ולו צעד הגאוגרפיה של איראן תחסל אותם".

בהתייחסו להתפתחות דוקטרינת הביטחון הלאומי של איראן להגנה מפני איומים חיצוניים אמר נילפרושאן, כי אם בעשור הראשון הסתמכה איראן על העומק האסטרטגי של אדמתנו להגנה על המשטר …"כיום, כעבור ארבע עשורים,   הועתק הגבול מערבה לכיוון היום התיכון, לצפון ישראל (גבול לבנון-סוריה) והעומק האסטרטגי הזה הוא בעל ערך רב בעל ערך שהפך להיות כלי לפיתוח אזורי והיום הלהבה הקדמית  היא המאבק שלנו במערב הים התיכוןבכל רגע שנפעיל את נחישותנו לא יישאר כלום מישראל"

יכולות חזבאללה וחזית ההתנגדות השתפרו לאין שיעור

נילפרושאן אמר כי ישראל מנסה לפעול כל העת נגד חזית ההתנגדות לפני שהדבר הופך לאיום רציני נגדה אך נמנעת מכניסה למלחמה כוללת. אך זו מוכיחה לאחרונה, כי ביכולתה לתת מענה הולם ובמקרה של מלחמה כוללת חזבאללה "ישחרר", כמאמר נצראללה, את שטחי הצפון בישראל ו"יש לו יכולת טובה לעשות כן". בכל מקרה, טען סגן מפקד משה"מ מלחמה נגד איראן תוביל למלחמה אזורית רחבה  ש"תשרוף את התוקפן תחילה" .