עבור לתוכן העמוד
Menu

מה פספסתם השבוע – 8

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע איראן ממשיכה בפעולות המתגרות שלה, כאשר השבוע בחנה את תגובת המערב לירי של זוג טילים מסוג פאתח 110, שהרסו דוברה צפה, במרחק 155 קילומטרים. דבר זה מעלה חששות עבור הצי האמריקאי, המפעיל ספינות באזור, אמרו פקידים בארה"ב.(Fox News) משרד החוץ האמריקני הודיע כי הוא עובד יחד עם הבית […]

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע

  • איראן ממשיכה בפעולות המתגרות שלה, כאשר השבוע בחנה את תגובת המערב לירי של זוג טילים מסוג פאתח 110, שהרסו דוברה צפה, במרחק 155 קילומטרים. דבר זה מעלה חששות עבור הצי האמריקאי, המפעיל ספינות באזור, אמרו פקידים בארה"ב.(Fox News)

  • משרד החוץ האמריקני הודיע כי הוא עובד יחד עם הבית הלבן על ניסוח השלבים הבאים להתנעת תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים. דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, אמר בתדרוך לתקשורת כי: "אנו עובדים באופן צמוד עם הבית הלבן תוך הערכת המקום בו אנחנו נמצאים, זאת במטרה לנסות לנסח את צעדנו הבאים". מדובר בתדרוך היומי הראשון של המשרד הממשלתי האמריקני מאז כניסתו של מזכיר המדינה החדש, רקס טילרסון, לתפקידו לאחר השבעתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. (ישראל היום)

  • גל חדש של איומי פצצות כנגד בתי ספר ומוסדות יהודיים, כולל משרדים בניו יורק ובוושינגטון של הליגה נגד השמצה, שטף את ארה"ב השבוע. מכתב החתום ע"י כל הסנטורים בארה"ב נשלח לגורמי אכיפת החוק הבכירים בממשל טראמפ, ובקש מהם לעשות יותר בתגובה לאיומים. "אנחנו כותבים כדי להדגיש את הצורך בפעולה מהירה לגבי הסדרה המטרידה של איומים על פצצה אנונימית כנגד מרכזים קהילתיים יהודים (מרכזים קהילתיים יהודי), בתי ספר יהודים, בתי כנסת ומבנים אחרים המזוהים עם ארגונים יהודים או מוסדות ברחבי המדינה" נכתב. (וושינגטון פוסט)

  • בכירי צבא כולל יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב נפגשו השבוע עם מקבילים בכירים רוסים טורקים, באנטליה, טורקיה, בכדי לשפר את התקשורת לאחר מספר מקרי מוות בכמה תקרית של "אש ידידותית". הפגישה התקיימה שבוע לאחר תקיפה אווירית רוסית שפגעה בכוחות סוריים שאומנו על ידי ארה"ב. בחודש שעבר נהרגו שלושה חיילים טורקים ליד אל-באב, מתקיפה רוסית. (Wall Street Journal)

  • באזור הצפוני של ניגריה, שברובו מוסלמי, בונה איראן בהצלחה מובלעת תומכת, הרבה מעבר לאיזור המזה"ת. זוהי דוגמא להשפעה האיראנית ההולכת וגוברת, במקומות לא צפויים. "איראן במסע צלב משלה, מלחמה עולמית משלה, מתוך אמונה כי 'מגיע' לארה"ב להיענש," אמר פול סאלם, סגן נשיא מכון המזרח התיכון בוושינגטון. "הם בונים רשתות, תחת סיסמאות דתיות, בה יוכלו להשתמש בכל קרב." בוויקיליס נחשף עוד ב-2015 כי יש חשש מהרחבת התמיכה השיעית, מונחת איראן, ממאלי, מאוריטניה, בורקינה פאסו וניגריה במערב אפריקה ועד להודו וסין באסיה. "דעבור האיראנים, מדובר בהשגת יתרון בכל מקום בעולם, שניתן להשתמש בו כעת או בעתיד", אמר סאלם. (בלומברג)

  • הרשות הפלסטינית החליטה לקרוא למחנה קיץ לילדים על גיבורה מקומית נערצת: דלאל מוגרבי, מחבלת לבנונית שהובילה את מתקפת הדמים על האוטובוס בכביש החוף ב-1978, בה נרצחו 37 ישראלים, מתוכם 12 ילדים. הפעילויות ב"בית האחים של מחנה הנוער דלאל", צפויות להתחיל במהלך החודש (NRG)

  • מלך ירדן יעלה את הנושא הפלסטיני לסדר היום בפסגה הערבית הצפויה בעמאן, כך אמר השגריר הפלסטיני במדינה. לדבריו, ירדן היא בין המדינות היחידות הפועלת לקידום העניין. בתוך כך, סאיב עריקאת דיווח כי צרפת צפויה להכיר במדינה פלסטינית.(NRG)

  • מערכת הביטחון תפסה כלי נשק שהגיעו לידי חולייה פלסטינית המייצרת וסוחרת באמצעי לחימה בשכם ובסביבתה. בין הפריטים שנתפסו: רובה קרבין, אקדח, מחסניות וכדורים. התשתית נחשפה בפעילות מודיעין של אוגדת איו"ש, שב"כ, המשטרה והמכס, ובסיוע מידע שהתקבל מהמרכז הלאומי לאבחון מטען ברשות המסים. לפי מערכת הביטחון, חלקי הנשק נרכשו מגורמים ברחבי העולם(וואלה!)