עבור לתוכן העמוד
Menu

מה פספסתם השבוע – 7

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע ארה"ב בוחנת מחדש את השתתפותה במועצת זכויות האדם של האו"ם, אמרה סגנית מזכיר המדינה האמריקני, ארין ברקלי, ביום רביעי. "ארה"ב מוטרדת על ידי המיקוד הלא הוגן והלא מאוזן של המועצה, בצורה אובססיבית, כלפי מדינה דמוקרטית אחת, ישראל." ברקלי אמרה ששום אומה אחרת לא הייתה מוקד שלם של התייחסות […]

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע

  • ארה"ב בוחנת מחדש את השתתפותה במועצת זכויות האדם של האו"ם, אמרה סגנית מזכיר המדינה האמריקני, ארין ברקלי, ביום רביעי. "ארה"ב מוטרדת על ידי המיקוד הלא הוגן והלא מאוזן של המועצה, בצורה אובססיבית, כלפי מדינה דמוקרטית אחת, ישראל." ברקלי אמרה ששום אומה אחרת לא הייתה מוקד שלם של התייחסות שמוקדשת רק לה. היא תהתה האם התמקדות בישראל באמת נמצאת בעדיפות הגיונית, כאשר נושאי כמו פעילות נשיא סוריה, בשאר אל-אסד הפציץ בתי-חולים וצפון קוריאה ואיראן המשיכו למנוע זכויות בסיסיות וחופש דת למיליוני אנשים. (רויטרס)

  • בית הסנאט הציג השבוע (שלישי) הצעת חוק להפסקת מתן סיוע אמריקאי לרשות הפלסטינית "אם הם ימשיכו במדיניות של מתן תגמולים כספיים למחבלים ובני המשפחה שלהם." החוק יגביל סיוע בגדה המערבית וברצועת עזה עד שמזכיר המדינה יאשר כי הרשות הפלסטינית נקטה בצעדים "לסיים את מעשי האלימות" נגד אזרחי ארה"ב וישראל. הצעת החוק קרויה על שם החייל האמריקני טיילור פורס, שנהרג מידי טרוריסט פלסטיני בפיגוע דקירה בתל אביב בשנה שעברה. (CBS News)

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממנהיג זמביה אדגר לונגו לסייע לישראל להשיב לה את מעמד המשקיפה באיחוד האפריקני, אותה איבדה בשנת 2002, בעיקר בגלל התנגדות דרום אפריקה ומדינות מוסלמיות בצפון אפריקה. הרשות הפלסטינית נהנית ממעמד זה, ויו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, מגיע לנאום במפגש הפסגה השנתי של הגוף הפאן-אפריקאי בכל שנה. לונגו אמר כי "ישראל היא מכתיבת הקצב של יצר ההישרדות, כי יש לה מדבר; אך יש להם השכלה, חקלאות, ויכולות מידע וטכנולוגית משגשגות ואנחנו יכולים לחקור וללמוד מהם הרבה." (ג'רוזלם פוסט)

  • המנהיג העליון של איראן, איתאללה עלי חמינאי, קרא במפגש של התקהלות פרו-פלסטינים בטהרן, לשחרור פלסטין "מהים עד הירדן". עם זאת רוב ניכר של הערבים מאמינים שהאיראנים מעוניינים השתמש בעניין הפלסטיני כ'סוס טרויאני' עבור ההשפעה השלילית שלהם במזרח התיכון, במטרה לחפות על מעשי הטרור שלהם, בחלק מהמדינות הערביות באזור. איראן שלחה מיליציות לסוריה,כשמנהיגי איראן מתקשים להסביר איך ההתערבות השלילית שלהם בתימן או בבחריין, במסגרת עמדתה נגד ישראל. התעמולה הפרו-הפלסטינית של איראן מטרידה מדינות ערב סוניות, בראשם סעודיה, שרואה עין בעין עם הממשל הישראלי. הסעודים רואים באיראן, מקור לאיום על יציבות אזורית. (ירדן טיימס)

  • אנשי דאע"ש פרסמו קריאה מצמררת לעמיתיהם הקיצוניים, להטיל "אימה" על הקהילות היהודיות במערב. תקוותם היא לקדם פעולות של "זאבים בודדים". התומכים ייעצו למפגעים הפוטנציאלים "להתלבש כמו יהודי" ולהסתיר נשק תחת מעיליהם, לפני "שחרור הכאב של המוסלמים" על קורבנותיהם. הודעה נפרדת כללה רשימה של הקהילות היהודיות בבריטניה. (דיילי מייל-UK)

  • ראש אמ"ן, האלוף הרצי הלוי, אמר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת ביום רביעי כי הסיכויים לפרוץ מלחמה עם חמאס או חיזבאללה נמוכים. הוא הסביר כי חיזבאללה מעורבת בלחימה בסוריה. עם זאת, הוא הוסיף כי אם אכן יתפתח עימות נוסף עם חיזבאללה, צבא לבנון צפוי להצטרף למלחמה, לצד פעילי חיזבאללה, נגד ישראל בגלל התלות הגוברת של לבנון בסיוע האיראני. (ג'רוזלם פוסט)

  • ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה השבוע (רביעי) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק שיזם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), שתמנע ממועמדים לכנסת להתמודד אם השמיעו התבטאויות התומכות בטרור. בסעיף 7א לחוק-יסוד הכנסת, נקבעה זכותה של הדמוקרטיה להגן על עצמה מפני מי שמנסה לעשות שימוש בכלים הדמוקרטיים במטרה לשלול את עצם קיומה של המדינה או לפגוע בעקרונות היסוד שלה. הצעת החוק נועדה להדגיש כי העילה למניעת השתתפות של מועמד לבחירות לכנסת, לפי סעיף 7א, כוללת לא רק פעילות מעשית, אלא גם התבטאויות (ערוץ 7)