עבור לתוכן העמוד
Menu

מה עומד מאחורי חרושת השמועות על מצבו של עבאס?

לאחר שאמש בוטלה יציאתו מבית החולים בתקשורת וברשתות הפלסטינית ישנה אי בהירות לגבי מצבו של עבאס

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, השתחרר ב-28 במאי מבית החולים ברמאללה לאחר אישפוז של 9 ימים, לאמצעי התקשורת הרבים שסיקרו את יציאתו מבית החולים אמר עבאס כי הוא מתכנן להתחיל לעבוד ממחר.

יו"ר הרש"פ הודה לבני עמו ולכל המנהיגים הערבים והבינלאומיים שהתקשרו אליו להתעניין בשלומו ולאחל לו החלמה מהירה  וניצל את האירוע התקשורתי להדגיש את נחישות הפלסטינים להקים מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים.

חרושת השמועות

מאז שעות הבוקר המוקדמות היתה בשטחים חרושת שמועות על מצבו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שאושפז בבית החולים ברמאללה בגלל דלקת ריאות קשה.

אתמול נמסר כי מחמוד עבאס ישתחרר מבית החולים בשעות הצהרים אך ההודעה בוטלה ללא הסבר הגיוני והוא נותר בבית החולים.

אמש נמסר מלשכתו של מחמוד עבאס כי הוא ינאם באמצעות הטלוויזיה הפלסטינית הרשמית, אך בסופו של דבר שודר רק סרטון וידיאו קצר ללא קול שבו נראה מחמוד עבאס עם 2 בניו ורופאיו בבית החולים.

ערוץ הטלוויזיה "אל-אקצא" דיווח הבוקר כי משפחתו של מחמוד עבאס עזבה את רמאללה לירדן לאור מצבו הרפואי.

אח"כ הופצו שמועות ברשתות החברתיות כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מת בבית החולים ושמועות אחרות כי הוא הוטס לטיפול רפואי בבית חולים בירדן או בשוויץ.

אוסאמה קוואסמה, דובר פת"ח פרסם הבוקר בדף הפייסבוק שלו הכחשה  לשמועות על מותו של מחמוד עבאס.

"כל הדיווחים על מותו של הנשיא עבאס אינן אלא שמועות שמקורן בגורמים מפוקפקים" כתב  קוואסמה והוסיף כי בריאותו של הנשיא טובה והוא מחלים לפי מה שמוסרת הנהלת בית החולים.

הסיבה העיקרית לחרושת השמועות היא האיפול הכבד שמטילה הרש"פ על מצבו הבריאותי של מחמוד עבאס וחוסר השקיפות בדיווחים שהיו עד כה.

בתחילה נטען ע"י דוברי הרש"פ כי מחמוד עבאס עבר בדיקה בגלל ניתוח שעבר באוזנו אך בהמשך התברר כי מדובר בדלקת קשה באחת מריאותיו.

הציבור הפלסטיני פשוט איבד אמון בדיווחי הרש"פ ותנועת פת"ח וחרושת השמועות השתוללה ברשתות החברתיות.

גורמים בפת"ח מאשימים את החבורה המצומצמת המקיפה את מחמוד עבאס בחרושת השמועות וההתנהלות החלמאית בכל הקשור לדברור מצבו הרפואי.

גורמים אחרים מאשימים כמה מבכירי בצמרת פת"ח המתחרים על תפקיד היורש כי הם מפיצים ידיעות מגמתיות על מצבו של מחמוד עבאס באמצעות התקשורת הישראלית כדי ליצור מצג כי יו"ר הרש"פ מתקשה לתפקד ולא יוכל יותר למלא את תפקידו.

לאן פני הדברים?

עד עכשיו לא ברור מצב בריאותו האמיתי של מחמוד עבאס,גם אם החלים לגמרי מדלקת הריאות צריך לזכור כי יש לו בעיות לב קשות והוא ממשיך לעשן 2 קופסאות סיגריות ליום.

גורמים בפת"ח אומרים כי שמעו בבית החולים כי המערכת החיסונית בגופו חלשה, ברש"פ מכחישים ואומרים כי הוא החלים לגמרי.

עפ"י גורמים בפת"ח, תגבר עכשיו הדרישה של צמרת פת"ח ממחמוד עבאס למנות לו סגן לתפקיד יו"ר הרש"פ או להביא למועצה המרכזית של אש"פ המלצה את מי למנות לסגנו כדי שלא יווצר וואקום מנהיגותי במקרה של נבצרות מצדו או מוות.

אשפוזו הממושך של מחמוד עבאס בבית החולים סיבך את קרב הירושה, פעילי פת"ח בגדה החלו להתחמש בנשק לקראת אפשרות שקרב הירושה יתדרדר להתנגשויות מזויינות.

עדיין אין שום ודאות שמחמוד עבאס הפיק את הלקחים מאישפוזו וימנה לו סגן או מחליף זמני, הוא רוצה לשלוט עד הרגע האחרון וחושש להפוך ל "ברווז צולע", הוא שואב הנאה ממאבקי הכוח בצמרת פת"ח על הירושה ונוקט בשיטת "הפרד ומשול" כדי להדק את שליטתו.

בימים הקרובים אפשר יראה לראות האם מחמוד עבאס חזר לתפקוד רגיל או שיש סימנים שהוא בדרך להפוך ל "ברווז צולע" בגלל מצב בריאותו.