עבור לתוכן העמוד
Menu

מדד ההצלחה החדש של חמאס – מספר ההרוגים הפלסטינים

חמאס מכנה את האירועים תהלוכות בדרכי שלום ובאותה נשימה קורא להם ג'יהאד ומערכה לחימתית • פעם נוספת מבהיר חמאס את היעדים של תהלוכות השיבה והם חיסולה של מדינת ישראל וביצוע טיהור אתני של הנוכחות היהודית בארץ

תנועת חמאס מסכמת את יום העימותים האלימים בגבול רצועת עזה במהלכו נהרגו 59 פלסטינים כהוכחה חיה לניצחון הג'יהאד והמערכה המלחמתית נגד ישראל, והיא מודה בפה מלא כי אין מדובר בהפגנות ספונטניות אלא במהלך המנוהל ע"י חמאס והארגונים הפלסטיניים, המוגדרים ארגוני טרור במערב. להלן קטעים מתוך הודעת חמאס שהוקראה במסיבת עיתונאים ב-14 במאי 2018:

"הו ציבור עמנו המורד, הו אומתנו הערבית והאסלאמית, הו לליברלים [או האנשים החופשיים] בעולם…

"צעדת עצמנו נמשכת במערכה לחימתית הירואית, תהלוכה עממית בדרכי שלום שהחלה ב-30 במרץ שעבר בידי בני עמנו וארגוני המאבק לוחמי הג'יהאד וציבור עצמו על גבריו, נשותיו וילדיו והנה עד היום באה לידי ביטוי בגלים עוקבים של ג'יהאד ומאבק שתכליתו לממש את היעדים של עמנו ושאיפתו לשיבה, להקמת מדינה, לסיום המצור, לסיום הכיבוש לעד…"

"עמנו יצא היום להגיב על התוקפנות האמריקנית ציונית החדשה ולומר לעולם בדמו ובחלקי גופו כי הוא זה אשר משרטט את מפת השיבה ומפת הניצחונות…"

"הדם הזה שנשפך בהתנגדות לפשע הזה יעורר מהפכה עד אשר יסתלק הכיבוש ותסתלק השגרירות הזו מפלסטין לעד… נמשיך לרדוף את האויב הזה ולהילחם בו בכל האמצעים…"

"אינני שוכח לברך את אחינו החברים בארגונים הלאומיים הפלסטיניים אשר ניצבים ומנהלים את התהלוכות העממיות האלה המתנהלות בדרכי שלום, המועצה הלאומית העליונה של תהלוכת השיבה ושבירת המצור – אנו תומכים בהם, ניצבים לימינם, מברכים על מאמציהם, כל ההערכה והכבוד להם…"

"המסר של ציבור העם שיצא היום אומר: אל-קודס היא קו אדום ולמענה הקורבנות, ולמענה נמשיך בדרך הג'יהאד והמאבק בכל האמצעים… עמנו הפלסטיני גיבש היום את האחדות האמיתית בשטח בפעולה, בהתאספות ובמאבק ובהגעה לגדר שתסתלק ברצון אללה יתעלה באמצעות אחדות לאומית אמיתית ובאמצעות הדם הזך הטהור אשר הירווה את אדמת פלסטין… חובתנו לבסס את החירות הזו ואת הלגיטימיות הזו של העם האדיר הזה אשר אמר את דברו היום בנפשו, דמו וחלקי גופו והשמיע את דברו לעולם באמצעות דמו, כוחו, מהפכתו ובאמצעות זעמו המצטבר והאינתיפאדה המבורכת שלו…מה שנקרא עסקת טארמפ היא פסולה שצריך לסכל אותה בכל האמצעים והיא לא תעבור ברצון אללה וכל תוכניות חיסול הבעיה הפלסטינית אנו נעמוד נגדן בכל מחיר שנשלם בדמים ובדרך להשיג זאת. האחדות הלאומית האמיתית המבוססת על שותפות ועל דרך הג'יהאד, המאבק והתמודדות עם כל תוכניות החיסול [שך הבעיה הפלסטינית] היא הבחירה הלאומית אשר חובה שנחתור אליה ואשר צריכה להתממש היום ולפני מחר…

"התנועה זו והמהפכה העממית הזו בדרכי שלו מתמידה ומתמשכת ואנו מדגישים את המשכיותה ואת המשכה ואנו תומכים בפעילויות עליהן הכריזה המועצה הלאומית העליונה של תהלוכת השיבה ושבירת המצור, וכי עמנו הפלסטיני החי את מרירות הפליטות והגלות ומרירות הנכבה זה שבעים שנה לא יחריש ולא יסוג ולא ישוב אלא כאשר שאיפותיו יתגשמו ושיבתו למולדת וסילוק הכיבוש והקמת מדינתו העצמאית ובירתה הנצחית אל-קודס…

"אסור שהכיבוש הציוני שיקבל לגיטימיות של גורם כלשהו. אנו קוראים לאחינו הערבים והמוסלמים שיחדלו מתוכנית הנורמלזיציה, תוכנית שטיפת המוח הערבית והאסלאמית והפיכת האויב הציוני חלק מהאזור או ידיד של אחדות ממדינות האזור. האויב הציוני הוא אויבנו ואין לנו אויב זולתו ואין לא מקום על אדמתנו וחובה שיגיע היום והאויב הזה יסתלק ברצון אללה. התגובה הטבעית לתוקפנות הזו והרג בני עמנו השלווים צריכה להיות ערבית ואסלאמית באמצעות אינתיפאדה רחבת היקף בכל ערי הבירה ותגובה פלסטינית ברורה כאן בעזה ובגדה [המערבית] של העמידה האיתנה ובאל-קודס, וב[שטחי] 48 [ישראל]. חובה שהאויב ישלם את המחיר של ההרג הזה וכי האויב והממשל האמריקני ישלמו את המחיר של העברת השגרירות האמריקנית לאל-קודס, והגדה המערבית צריכה לבעור וכל פלסטין צריכה לבעור בפני התוקפנות הציונית היום ומחר ולאחר המחרת ברצון אללה…

"ארגוני המאבק מנהלות ומפקחות על תהלוכות עמנו השלוות וזו זכות מזכויותיו ואחת מצורות המאבק הלגיטימי של עמנו והם מנהלים את התהלוכות, תומכות בהן וניצבות כמגינות עליהם וכמגן השומר עליהן… אל לו [לאויב] לבחון עוד את הסבלנות של המאבק ולא את המשך הסבלנות של גדודי אל-קסאם…

"זהו ג'יהאד – ניצחון או נפילה חלל בדרכו של אללה"

המשמעויות העיקריות בהודעת חמאס הן:

חמאס נוטל אחריות מלאה, בשיתוף פעולה עם ארגונים אחרים, לניהול תהלוכות השיבה בדפוסים האלימים המאפיינים אותה.

באינתיפאדת אל-אקצה בחר חמאס באסטרטגיה של פיגועי התאבדות של יחידים ואילו כעת באסטרטגיה של "פיגועי התאבדות" של המון המשולהב אל זירת העימותים בידיעה ברורה שהצבת סכנה לחיילים ואזרחים ייענה בתגובה צבאית לנטרול האיום.

אם בעבר חמאס מנה את הניצחון שלו במספר ההרוגים הישראלים כעת הוא מודד את הניצחון במספר ההרוגים הפלסטינים. חמאס מעוניין בדם הפלסטיני, והוא מציין בהודעתו את תקוותו שהאירועים יביאו לאינתיפאדה רחבת היקף בגדה המערבית, ירושלים, בישראל ובערי הבירה השונות. במילים אחרות, חמאס רואה בדם הפלסטיני נפץ שתכליתו להביא לערעור היציבות האזורית באופן שיסייע לו לבנות קואליציה נגד ישראל ויחליש אותה מבית באמצעות אינתיפאדה של ערביי ישראל. מסיבה זו, חמאס לא הגיב על הרג הפלסטינים שתקפו את חיילי צה"ל (וגם לא על תקיפת יעדי חמאס בידי חיל האוויר הישראלי), וזאת בניגוד להבטחותיו החוזרות ונישנות לציבור הפלסטיני שפעיליו החמושים ילכו מאחורי המשתתפים ויגנו עליהם אם צה"ל יפתח לעברם באש.

להחלשת ישראל וסיכול היוזמות המדיניות יעדים נוספים. חמאס מעוניין להתבלט כמנהיג האמיתי של העם הפלסטיני והמנהיג היחיד היכול להוביל את כל הארגונים הפלסטיניים למאבק נגד ישראל, וזאת בניגוד גמור לניסיון של מחמוד עבאס (אבו מאזן) לבסס את מנהיגותו באמצעות כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית בה חמאס והג'יהאד האסלאמי אינם חברים והכינוס הוחרם ע"י החזית העממית. באמצעות העימותים והדם מבקש חמאס לבסס חלופת הנהגה לרשות הפלסטינית כחלק מתוכניתו להשתלב באש"ף על מנת להשתלט עליו מבפנים.

חמאס מכנה את האירועים תהלוכות בדרכי שלום ובאותה נשימה קורא להם ג'יהאד ומערכה לחימתית. למעשה מודה חמאס שמדובר במעשי איבה ובלחימה, אך דבק בשימוש בתיאור "בדרכי שלום" כחלק מהמערכת התעמולה נגד ישראל הזוכה לאוזן קשבת ולהבנה בחוגי השמאל וארגוני זכויות האדם.

פעם נוספת מבהיר חמאס את היעדים של תהלוכות השיבה והם חיסולה של מדינת ישראל וביצוע טיהור אתני של הנוכחות היהודית בארץ.

מקור:

https://hamas.ps/ar/post/9139/