עבור לתוכן העמוד
Menu

מאמר בקנדה משבח את אימהות הג'האדיסטים

מאמרו של מוחמד סיף אל-דוולה מעלה על נס את האימהות הפלסטינית ששלחו את בניהן למות במערכת הג'יהאד נגד ישראל וקורא להפוך אותן ל"סמלים מקודשים" בזכות הקרבתן • אחד הבנים ביצע פיגוע טרור במדרשה בעצמונה בו נהרג אזרח קנדי

העיתון אח'באר אל-ערב (ArabNews24.ca) היוצא לאור בטורונטו, קנדה פרסם בגיליון 981 (8 באוגוסט 2018) מאמר פרי עטו של מוחמד סיף אל-דוולה שכותרתו "האם מהעיר שכם שהקריבה את ילדיה בג'יהאד וסרטי הוליווד".

למאמר  צורפה קריקטורה בה נראית אם מלטפת את ראש בנה המת שגופתו מוטלת על מפת פלסטין ובגופו נעוץ מוט ועליו דגל ישראל. סמל מגן דוד שבדגל כוסה כמעט כולו בעיגול שחור.

כותב המאמר, מוחמד סיף אל-דוולה, הינו מייסד "תנועת אזרחים מצרים נגד הציונות" והוא שימש יועץ לענייני ערבים לנשיא מוחמד מורסי, שעמד בראש ממשלת האחים המוסלמים במצרים.[1] המאמר המקורי פורסם בבלוג של סיף אל-דוולה ב-31 ביולי 2018[2] והוא הודפס בעיתון הקנדי אח'באר אל-ערב ב-8 באוגוסט 2018.

מאמרו של מוחמד סיף אל-דוולה מעלה על נס את האימהות הפלסטינית ששלחו את בניהן למות במערכת הג'יהאד נגד ישראל וקורא להפוך אותן ל"סמלים מקודשים" בזכות הקרבתן.

מוחמד סיף אל-דוולה
מוחמד סיף אל-דוולה

השבח לאימהות מהווה גם תמיכה במעשי הבנים שהיו פעילים בארגונים פלסטיניים שהוכרזו ע"י קנדה כארגוני טרור, השתתפו בפיגועי טרור נגד ישראל, אחדים ביצעו פיגועים טרור במתווה של פיגוע התאבדות, אחרים שלחו מחבלים מתאבדים למשימתם האחרונה, אחד מהם נתפס בעת שכשל בביצוע פיגוע התאבדות בגין תקלה טכנית בחגורת הנפץ ואחר ביצע פיגוע טרור בו נהרג אזרח קנדי. כל האימהות תמכו בדרך המאבק המזוין נגד ישראל, ואחת מהן השתתפה בשיגור רקטות לעבר ישוב ישראלי ואף התנדבה לבצע פיגוע התאבדות.

המאמר המקורי
המאמר המקורי

להלן תרגום המאמר הנושא את הכותרת "האם מהעיר שכם שהקריבה את ילדיה בג'יהאד וסרטי הוליווד":

להציל את טוראי ריאן הוא סרט אמריקני מפורסם שעלילתו נסבה סביב מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה איבדה אם אמריקנית שלושה מבניה במלחמה, והפיקוד הצבאי האמריקני החליט לשלוח קבוצה של חיילים להצלת הבן [הרביעי] שנותר [בחיים ושמו] ראיין מליבת הקרבות המתנהלים ולהחזירו בשלום לאימו.

הסרט הזה זכה לחמישה פרסי אוסקר ובעת בה הוא עלה לאקרנים קהל גדול המוערך במאות מיליונים של צופים ברחבי העולם מצא בו עניין, הושפע ממנו והזיל דמעות על פרטי העלילה אשר אינה יותר מאשר סיפורים מעולם הדימיון.

לעומת זאת, בנוגע לקרבות ההירואיים האמיתיים של בני האדם העולים על דימיון זה והמתקיימים על אדמת פלסטין האהובה, לא תמצא אדם אשר יתעכב עליהם,יפרסם אודותיהם וינציח את זכר גיבוריהם ויסביר את עניינם לדעת הקהל העולמית.

אחד [הסיפורים] הנפלאים ביותר שלהם [של קרבות אלה] הוא סיפורה של  ח'נסאא [אם המקריבה את ילדיה בג'יהאד] מהעיר שכם, הגברת המכובדת פאטימה אבו ליל, או אום מהיוב, אשר הלכה לעולמה לפני ימים ספורים במחנה [הפליטים] בלאטה מזרחית לשכם בצפון הגדה הכבושה.

מכנים אותה אל-ח'נסאא בדומה למשוררת הנמנית על חבריו של הנביא [מוחמד] תמאדר בינת עמרו אל-סילמיה (تماضر بنت عمرو السلمية) שאיבדה ארבעה מבניה במערכת אל-קאדיסיה בשנת 16 להיג'רה, 638 לספירת הנוצרים.

גברת אום מהיוב היא אימם של חמישה שהידים והם מהיוב, ח'אלד, מוחמד, חוסני וסמיר ובנוסף בנה חוסיין האסיר כיום בבתי הכלא של הכיבוש ואשר מרצה עונש של חמישה מאסרי עולם. שאר ארבעת בניה הם אסירים משוחררים. בעלה הלוחם מוסטפא אבו ליל היה האסיר הראשון במחנה [הפליטים] בלאטה בשנת 1967.

היא [אום מהיוב] אינה האם היחידה המקריבה את בניה לג'יהאד בפלסטין, שכן קיימות רבות כמוה, כמו הגברת פאטימה אל-שיח' ח'ליל אום רדוואן אשר הקריבה גם היא חמישה שהידים, והם שרף, אשרף, מחמוד, מוחמד ואחמד ח'ליל אל-שיח' ח'ליל.

וכן  הגברת מרים מוחמד יוסף מוחיסן (مريم محمد يوسف محيسن) או אום נידאל פרחאת (ام نضال فرحات) 1949-2013 המכונה ח'נסאא פלסטין, ואשר הייתה חברת פרלמנט במועצה המחוקקת והקריבה שלושה מבניה כשהידים, מוחמד, נידאל ורוואד ובנה הרביעי ריצה עונש של 11 שנים בבתי הכלא של הכיבוש. היא הסתירה אחדים מצעירי המאבק [הפלסטינים] שהיו מבוקשים ונרדפים בביתה שהופגז ארבעה פעמים ע"י הכוחות הציוניים, וכן הם רצחו בו [בביתה] את המפקד [של חמאס] עימאד עקל.

וקיימות כמותן רבות. הכרת סיפוריהן של אום מהיוב, אום רדוואן ואום נידאל מקרוב יכה את הגבר בתדהמה ובהשתאות. אכן, אנו צופים בתמונות של בני משפחת השהיד בפלסטין כמעט מדי יום, ואולם תופעות כמו אימהות לשהידים בסיטונות הן תופעות אנושיות מופלאות מולן אנו ניצבים חברי יכולת לקלוט אותן. מהו טיבעה של קבוצה זו? מהיכן הם קיבלו את האמונה הזו ואת כל היכולת החזקה כפלדה להקריב ולתת ואת הסבלנות והסיבולת של הכאב והפרידה ולבקש [מאללה] עוד מכך?

אלה תופעות שאסור לנו לאפשר להן לעבור ללא משים, אלא עלינו להפוך אותן לסמלים קדושים לעניינו, למאבקנו ולסבל שלנו לעיני העולם כולו. האם אנו עושים זאת?

 

הערות

 

בניה של פאטימה אבו ליל (אום מהיוב)

 

  • סאמר, חוסיין, עומר, וטלאל ארבעה מבניה של אום מהיוב מרצים או ריצו עונשי מאסר בבתי הכלא הישראליים. חוסיין אבו ליל מרצה עונש מאסר של חמישה מאסרי עולם. סאמר אבו ליל – פעיל הג'יהאד האסלאמי נעצר ב-18 באפריל 2008.[3]

 

בניה של פאטימה אל-שיח' ח'ליל (אום רדוואן)

 

  • שרף אל-שיח' ח'ליל – פעיל הג'יהאד האסלאמי. נהרג ב-4 במרץ 1996 בחילופי אש עם ספינת חיל הים הישראלי.[4]
  • אשרף אל-שיח' ח'ליל – פעיל הג'יהאד האסלאמי. נהרג ב-1 ביולי 1991 בחילופי אש עם כוח צה"ל בלבנון.[5]
  • מחמוד אל-שיח' ח'ליל – פעיל הג'יהאד האסלאמי. מחמוד היה פעיל בכיר ביחידת ההנדסה והייצור של של הג'יהאד האסלאמי שעסקה בפיתוח אמצעי לחימה וחומרי נפץ. הוא פיקח על מספר פיגועי טרור במתווה התאבדות נגד ישראל ונטל חלק בפיגועי טרור, כולל שיגור פצצות מרגמה לעבר ישובים ישראליים. הוא נהרג ב-17 באוקטובר 2004 בתקיפה של חיל האוויר הישראלי.[6]
  • מוחמד אל-שיח' ח'ליל – פעיל בכיר בג'יהאד האסלאמי. מוחמד היה אחראי לעשרות פיגועי טרור וכמו כן אימן והכשיר פעילי הג'יהאד האסלאמי לביצוע פיגועי טרור נגד ישראל, ובכלל זה פיגועי התאבדות. הוא נהרג ב-25 בספטמבר 2005 בתקיפה של חיל האוויר הישראלי.[7]
  • אחמד אל-שיח' ח'ליל – פעיל הג'יהאד האסלאמי. אחמד שירת ביחידת ייצור הייצור הצבאי של הג'יהאד האסלאמי שעסקה בייצור פצצות, מטעני נפץ ורקטות. הוא היה אחראי להכנת מטעני הנפץ ששימשו את המחבלים שנשלחו לתקיפה במתווה של פיגועי התאבדות, וכן השתתף בפיגועי טרור וסייע לביצוע פיגועי טרור.[8]

 

בניה של  מרים מוחיסן (אום נידאל פרחאת) שהשתתפה ב-2009 בשיגור רקטות לעבר הישוב הישראלי כפר עזה והתנדבה לבצע פיגוע התאבדות:[9]

 

 

  • מוחמד פתחי פרחאת – פעיל חמאס/ גדודי אל-קסאם.[10] נהרג ב-7 במרץ 2002 בעת שביצע פיגוע טרור במדרשה בישוב עצמונה, במהלכו הרג חמישה צעירים, בהם אשר מרקוס, אזרח קנדה.[11] אימו הצטלמה איתו לפני יציאתו וברכה אותו לקראת הפיגוע שבוצע במתווה של פיגוע במשימת התאבדות.[12]
  • נידאל פתחי פרחאת – פעיל חמאס/ גדודי אל-קסאם. נידאל היה אחראי על פיתוח רקטות ומטעני נפץ עבור גדודי אל-קסאם, וכן שיגר מחבלים למשימות תקיפה במתווה התאבדות נגד יעדים ישראליים. אתר חמאס מסר, כי הוא שלח את אחיו מוחמד לביצוע פיגוע הטרור במדרשה בצמונה. בנוסף, עסק בפיתוח של מטוס ללא טייס המסוגל לשאת 20 ק"ג של חומר נפץ כדי לשגרו לתקיפה של יעדים בישראל. מוחמד נהרג בפיצוץ ב-16 בפברואר 2003 בעת שעסק בהרכבת מטוס ללא טייס.[13]
  • רוואד פתחי פרחאת – פעיל חמאס/ גדודי אל-קסאם. היה פעיל ביחידת הפיתוח הצבאי של חמאס שייצרה רקטות, חומרי נפץ עבור מטענים ורימוני יד. כמו כן, הוא השתתף בתקיפה של עמדה ישראלית. נהרג ב-24 בספטמבר 2005 בתקיפה של חיל האוויר הישראלי.[14]
  • ויסאם פתחי פרחאת – נידון ב-1994 ל-11 שנות מאסר בישראל בגין ניסיון לביצוע פיגוע התאבדות. חגורת הנפץ שלבש על גופו לא התפוצצה בגין כשל טכני.[15]
  • מואמין פתחי פרחאת – פעיל חמאס/ מפקד גדודי אל-קסאם.[16]
  • חוסאם פתחי פרחאת – פעיל חמאס/ מפקד בגדודי אל-קסאם.[17]

 

 

[1]    https://tinyurl.com/y8wqqcbo

[2]    http://zakerataloma.blogspot.com/2018/07/blog-post_31.html

[3]    http://www.maannews.net/Content.aspx?id=103255

[4]    http://alaqsagate.org/vb/showthread.php?t=336

[5]    https://tinyurl.com/ydfexdg4

[6]    https://tinyurl.com/yazrewdp

[7]    https://tinyurl.com/yauzd2ld

[8]    https://tinyurl.com/yb68b2mf

[9]    https://tinyurl.com/y8j5eljl

[10]  https://tinyurl.com/y93q4n46

[11]  http://www.gilzohar.ca/articles/israel/i2002-2.html

[12]  https://www.youtube.com/watch?v=6SqOySMvmRQ

[13]  https://tinyurl.com/y88woh8a

[14]  https://tinyurl.com/y8536ok9

[15]  https://tinyurl.com/y8536ok9

[16]  https://tinyurl.com/y8536ok9

[17]  https://www.emaratalyoum.com/politics/reports-and-translation/2013-03-19-1.558657