עבור לתוכן העמוד
Menu

מאחורי הקלעים של ביקור אסד באיראן

סוכנות הידיעות הפרסית פרסמה מידע חדש אודות הביקור של נשיא סוריה בטהראן ב-25 לפברואר • הביקור הוביל להתפטרותו (והחזרה שלו מהתפטרות) של שר החוץ זריף

סוכנות הידיעות "פארס", המזוהה עם משמרות המהפכה, פרסמה ביום שני מספר פרטים מעניינים על ביקורו של נשיא סוריה, באשר אסד בטהראן ב-25 בפברואר 2019.

 

לפי הסוכנות, הנשיא הסורי עזב את שדה התעופה "מהראבאד" עם יחידת שומרים קטנה ישר לכיוון משכנו של האייתוללה עלי ח'אמנאי ונכנס אל המשכן ללא כל סידורי אבטחה מיוחדים.

 

עוד נחשף כי הנוכחים שהוזמנו לפגישה לא ידעו בכלל עם מי הם אמורים להיפגש עד לצאתם של אסד והגנרל סולימאני מרכב השרד. הביקור היה חשאי ביותר עליו ידעו רק מספר מצומצם ביותר של אנשי בשלטון, אוותם הגדירו כ"ניתן לספור אותם על יד אחת". הגנרל סולימנאי טס אף הוא במקביל אל הנשיא הסורי משדה התעופה מדמשק ואף ליווה את מטוס הנשיא הסורי בדרך חזרה אל הבירה הסורית.

 

עוד דיווחה סוכנות הידיעות כי מיד בתום הפגישה עם האיתוללה ח'מינאי, פגש אסד את רוחאני בלשכתו (מדובר במרחק קצר של הליכה). הנשיא רוחאני היה בסוד הביקור יממה לפני שהוא יצא לפועל, העדיף לא לשתף אנשים נוספים בדבר ועשה זאת רק כשעה לפני בואו של אסד.

 

"פארס" מספרת כי המשלחת שליוותה את אסד כללה רק כמה אנשים בודדים . שר החוץ, ווליד מעלם, שר החוץ הסורי, לא היה במסגרת שותפי הסוד של הביקור ולא ידע כלל על יציאתו של הנשיא הסורי מתחומי המדינה.

 

אסד, כך לפי הסוכנות, שהה סה"כ ארבע שעות בטהראן. הכתבים והצלמים שהובאו לפגישה בארמון הנשיא הוחזקו בבידוד עד לסיומה ועד לאישורו של סולמאני כי ניתן לשחררם וזאת רק לאחר נחיתת המטוס בדמשק.