עבור לתוכן העמוד
Menu

לריג'אני: לא מודאגים מהמצב בעיראק

בסופ"ש דווח כי קאסם סולמאני מלווה בכ-500 חיליים של משה"מ הגיעו לעיראק • הקבינט קיבל את התפטרות ראש הממשלה

הפרלמנט העיראקי אישר ב-1 לדצמבר את התפטרותו של ראש הממשלה עדיל עבדול מהאדי על רקע המהומות הממשיכות ברחבי המדינה והטענות על ירי חי לעבר המפגינים.

 

הפרלמנט לא ערך הצבעה על ההודעה של ראש הממשלה בשל בעיית חוקה שלא מסדירה את נושא התפטרותו והמחוקקים פעלו בהתאם להנחיות בית המשפט העליון.

מספר המפגינים במדינה ממשיך לעלות ועמוד כרגע על כ-400 מפגינים שנהרגו מאז ה-1 באוקטובר. מחוזות נג'ף וכרבלא מסתמנים כמוקדי ההפגנות הגדולים ביותר שם גם נמצאת המתיחות מול אנשי משמרותה מהפכה של איראן. המפגינים פוגעים בסמלי דת ובקונסוליה של איראן במקום.

 

איראן: "אני נתתי את ההוראה לירות על המפגינים"

מפגינים נגד הממשלה, כולל סטודנטים ומורים, יצאו גם לרחובות בעיר בצרה תוך כדי שהם לובשים שחורים לאות אבל עם הרוגי הפגנות בערים השונות.

לפי דיווח ברשת "אל ערביה" מפקד "כוח קודס", קאסם סולימאני  הגיע לבגדאד לקראת סופ"ש. ב-1 בדצמבר הצהיר יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לריג'אני, כי טהראן אינה מודאגת מהמצב בעירק.

הוא הוסיף כי הסמכות הדתית הגבוהה ביותר בעיראק, עלי אל-סיסטאני, מנהלת את המשבר ומבקשת למצוא לו פתרון.

מזכ"ל מועצת השבטים הערבים, תאיר אל-ביאתי, אישר בראיון לעיתון מקומי כי סולימאני הגיע לבגדאד. אל-ביאטי אמר כי "סולימאני נפגש עם מנהיגי הקהילה, מיליציות ומנהיגים צבאיים", הוא הוסיף כי עם הגעתו למדינה הגיעו בנוסף עוד כ-500 אנשי משמרות המהפכה לתגבור הכוחות העיראקים.