עבור לתוכן העמוד
Menu

למחמוד עבאס מותר הכל

גורמים בפתח’ אומרים כי מחמוד עבאס ממשיך להפר את החוק הפלסטיני והנורמות הציבוריות בכל הקשור  לשמירה על טוהר המידות

שיחת היום בשטחים הינה המינוי האחרון שעשה יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס. בתחילת השבוע הוא האריך בפעם השניה ברציפות, בניגוד לחוק, את כהונת ידידו, רפיק אלנטשה, לתפקיד ראש האגף למלחמה בשחיתות בשנה נוספת ,זאת על אף התקנון הפנימי של האגף אוסר להאריך את כהונת ראש האגף ברגע שהיא מסתיימת.

אבל למחמוד עבאס מותר הכל. הוא רואה את עצמו מעל החוק, הוא צריך את רפיק אלנטשה למראית עין, כדי להראות שקיפות וכי הרש"פ ובכיריה שומרים על טוהר המידות.

רפיק אלנטשה נחשב לאחד מנאמניו של מחמוד עבאס, עפ"י גורמים בפתח’, יאסר ערפאת לא אהב אותו, הוא נולד בחברון ב-1934 והוא משתייך לדור המייסדים של תנועת פתח’.

הוא עומד בראש האגף למלחמה בשחיתות מאז שנת 2010, לפני כן היה ב-1998 שר העבודה וב-2002 שר החקלאות בממשלה הפלסטינית.

עפ"י דיווח באתר "פראס" מה-5 במרץ,מחמוד עבאס הפך את רפיק אלנטשה לכלי שרת לצרכיו האישיים.

אלנטשה עצמו חשוד, עפ"י הדיווח, ב "עבירות על החוק וקבלת סכומי כסף גדולים תמורת ניהול הכספים של היתומים בפלסטין".

ב-9 בספטמר 2016 העניק רפיק אלנטשה ראיון לעיתון "אל-צבאח" שבו טען כי הכיבוש הישראלי הוא המקור הראשון לשחיתות והוא זה שמספק הגנה למושחתים ונותן להם את האפשרות לגור בתחומי מדינת ישראל.

עפ"י גורמים בפתח’,רפיק אלנטשה, משמש גם ככלי בידיו של מחמוד עבאס לחיסול יריביו הפוליטיים, כך הוא "תפר" למוחמד דחלאן תיק של עבירות שחיתות.

מחמוד עבאס דורך על החוק הפלסטיני ברגל גסה, רק השבוע התלונן בכיר פתח’ תוופיק טיראווי כי התלונה שהגיש לתובע הכללי הפלסטיני על האזנות סתר לבכירים בהנהגה כלל לא נבדקת או נחקרת.

לפני כחודש התלונן טיראווי שהיה בעבר ראש מנגנון המודיעין הכללי בגדה, כי מנגנוני הביטחון הפלסטינים מאזינים, בהנחייתו של יו"ר הרש"פ ובשיתוף עם חברת הסלולאר הפלסטינית "ג'וואל", למכשירי הטלפון הניידים של אישים בכירים ושל עוד אלפי אזרחים פלסטינים בשטחים, כל זאת בניגוד לחוק הפלסטיני.

מחמוד עבאס נמצא בסוף דרכו הפוליטית, מצבו הבריאותי מתדרדר ועפ"י דברים שאומרים באופוזיציה הפלסטינית הוא צריך את עזרתו של רפיק אלנטשה כדי  לטייח כמה חקירות שחיתות שעלולות להוביל אליו ואל שני בניו.

החשש העיקרי של מחמוד עבאס הוא מה יקרה לבניו יאסר וטארק ולרכושם אחרי פרישתו.

השניים מזוהים בקרב הציבור הפלסטיני כסמל השחיתות של שלטונו, בשנים האחרונות הם התעשרו בצורה מטאורית ופתחו עסקים משגשגים בתחומי הרש"פ ובמדינות ערב תוך ניצול הקשרים של אביהם.

בניגוד ליאסר ערפאת שהתדמית שלו בקרב הציבור הפלסטיני הייתה של מנהיג צנוע המסתפק במועט, מחמוד עבאס מזוהה כנהנתן וכמושחת.

רק באחרונה הוא רכש מטוס חדש בסכום של-50 מיליון דולר שישמש אותו לנסיעותיו ברחבי העולם.

לפני כמה חודשים השלים מחמוד עבאס את בנייתו של ארמון ההארחה המפואר של הרש"פ בסמוך לכפר סורדא צפונית לרמאללה,הארמון הוקם על שטח של 44 דונמים בעלות של 13 מיליון דולר, מדובר בבבנין של 4 קומות הכולל מזרקות ומנחת מסוקים שאמור היה לארח את מנהיגים הזרים המבקרים ברש"פ.

בעקבות ביקורת קשה ברחוב הפלסטיני החליט מחמוד עבאס באחרונה להפוך את המבנה המפואר לספריה ציבורית.

נראה כי אחרי 13 שנים בשלטון בתפקיד יו"ר הרש"פ, הלך בעקבות השליטים הערביים האחרים באזור בכל הקשור לשמירה על טוהר המידות,הוא יכנס להיסטוריה הפלסטינית כמי שלא התחשב במצבם הקשה של הפלסטינים, במיוחד ברצועת עזה,בפילוג ובפיצול בין הגדה לרצועת עזה, בבגידה של מדינות ערב בעניין הפלסטיני ובמאמצי הממשל האמריקני לכפות על הפלסטינים ומדינות ערב את "עסקת המאה".

מה שמעניין אותו בשנות שלטונו האחרונות הוא איך לפרוש בסערה מהחיים הפוליטיים מבלי שעשה שום ויתורים לישראל ולארה"ב ואחרי שהבטיח את שלומם של בני משפחתו ואת עתידם הכלכלי.

הדעה הרווחת ברחוב הפלסטיני היא כי רבים מבכירי הרש"פ המקורבים למחמוד עבאס שמעורבים במעשי שחיתות יעשו עתה "מחטפים" נוספים לפני חילופי ההנהגה הפלסטינית, יבריחו כספים לחו"ל ויעבירו את בני משפחותיהם לירדן ולמדינות המפרץ כדי להתכונן לבאות.

כל מנהיג פלסטיני חדש שיחליף את מחמוד עבאס יידרש ע"י הציבור "לנקות את האורוות" והוא יהיה חייב לתפוס כמה "שעירים לעזאזל", להעמידם לדין ולהחרים את רכושם כדי להראות שהוא נלחם נגד השחיתות.