עבור לתוכן העמוד
Menu

לחץ ברש"פ לארגון חרם על מוכרי קרקעות ליהודים

הרש"פ מפעילה לחצים על משפחות גדולות במזרח ירושלים כדי שיטילו חרם על כל מי שמוכר בתים וקרקעות ליהודים במזרח העיר • באחרונה קיימו החמולות הגדולות במזרח ירושלים כנסים שבהם הזהירו כי ינדו כל מי שימכור בתים וקרקעות ליהודים ויתירו את דמו

עפ"י גורמים בפת"ח, הרש"פ שחררה ממעצר את עיצאם עקל, תושב שכונת בית חנינא בירושלים, שהיה  מוחזק במעצר במתקן החקירות של המודיעין הכללי הפלסטיני ברמאללה בחשד כי מכר בתים ליהודים בעיר העתיקה בירושלים.

עיצאם עקל, שמחזיק באזרחות אמריקנית, שוחרר בעקבות לחץ של ישראל וארה"ב על הרש"פ.

מדובר בפרשה חמורה שבמסגרתה פעלו גם השב"כ הישראלי ומשטרת ירושלים לבדוק את החשד כי עיצאם עקל נחטף, בעל כורחו, ממזרח ירושלים והועבר לחקירה ברמאללה.

במסגרת החקירה נעצרו עדנאן ע'ית', מושל מחוז ירושלים מטעם הרש"פ וג'יהאד אלפקיה מנהל המודיעין הכללי במזרח ירושלים בחשד כי הם קשורים לחטיפה. מדובר בשני מקורביו של הגנרל מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני.

עתה מסתבר כי הרש"פ גם מפעילה לחץ כבד על המשפחות הפלסטיניות הגדולות בירושלים להטיל חרם חברתי ומשפחתי על כל מי שמוכר קרקעות או בתים ליהודים במזרח ירושלים.

לקריאה נוספת:

קמפיין פלסטיני נגד מכירה של בתים ליהודים בירושלים

נעצר מושל ירושלים מטעם הפתח'

כתוצאה מהלחץ של הרש"פ על משפחת ג'ודה בשכונת עקבת דרוויש בעיר העתיקה בירושלים, שביתה נמכר ליהודים ב-17 מיליון דולר ע"י איש העסקים ח'אלד אלעטארי, הודיע אדיב ג'ודה, בן המשפחה שבידיו מופקד המפתח של כנסיית הקבר הקדוש, כי הוא מעביר את המפתח לאדם אחר במשפחתו.

שמו של אדיב גו'דה שורבב לעסקת מכירת בית המשפחה ליהודים, מפתח כנסיית הקבר הקדוש מופקד בידי המשפחה למשמורת מזה כמה מאות שנים.

מכירת בתים וקרקעות ליהודים מדאיגה מאוד את הרש"פ שרואה בכך חלק מהתוכנית של ישראל "לייהד" את העיר העתיקה בירושלים ובמיוחד את החלקים הקרובים למסגד אלאקצא בהר הבית ובעיר דוד.

בעקבות מכירת בית גו'דה ליהודים, החלה הרש"פ בקמפיין נרחב ברשתות החברתיות נגד מכירת בתים ליהודים.

עפ"י נתונים שמסר מרכז המידע הפלסטיני בסילואן, מאז 2014 ועד אוקטובר 2018 נמכרו בסה"כ 44 בתים פלסטינים ליהודים בעיר העתיקה בירושלים ובכפר סילוואן הסמוך לה.

במהלך 2015 נמכרו 2 בתים בסילואן ליהודים וב-2016 נמכרו 3 בתים, ב-2017 בית אחד ובמהלך 2018 נמכרו 2 בתים נוספים.

הרש"פ הצליחה להפוך את נושא מכירת הבתים ליהודים מנושא פוליטי לנושא שבטי-משפחתי בניסיון לשים קץ לתופעה.

בכיר פת"ח בילאל אלנטשה, ראש הועדה העממית מטעם הרש"פ בירושלים, אומר כי מכירת בתים וקרקעות ליהודים היא "בגידה לאומית גדולה" וכי יש לבוא חשבון עם כל מי שעושה זאת מבחינה חוקית ולאומית.

הוא קרא לרש"פ לחקור את כל עסקאות המכירה של בתים ליהודים בירושלים ולהעמיד לדין את מוכריהם.

בעקבות הלחץ של הרש"פ קיימו כמה משפחות גדולות במזרח ירושלים כמו אלחוסייני, אלדג'אני,נשאשיבי,אבו ג'בל, אבו צווי, אלבודיירי ואחרות מפגשים בשכונות ראס אלעאמוד, שועפט, ג'בל מוכבר וסילוואן לדון בתופעת מכירת הקרקעות והבתים ליהודים.

השיח' עבד אלמג'יד רמאדן, מוחתאר שכונת בית חנינא אל תחתא,קרא לבוא חשבון  עם המוכרים ולהענישם בעונשים מרתיעים שילמדו אותם לקח.

ב-14 באוקטובר נפגשו בשכונת שועפט נציגי כמה משפחות מזרח ירושלמיות כדי לגבש אסטרטגיה להילחם במוכרי קרקעות ובתים ליהודים, בפגישה הוחלט להסיר את ההגנה המשפחתית או החמולתית מכל מי שימכור בתים ליהודים ולהתיר את דמו.

משפחת אלריפאעי פרסמה הודעה שבה היא מזהירה את כל מי שמתכוון למכור או לקנות ממנה אישור בכתב בתים או קרקעות  של המשפחה לדווח על כך למועצת המשפחה ולקבל ממנה אישור בכתב, אם לא ייעשה זאת הרי שהוא נושא באחריות ובתוצאות.

השיח' יעקוב אלרג'בי מבכירי המשפחה,אמר שמה שדחף את המשפחה לקבל החלטה כזו הוא הימצאותם של משת"פים שמוכרים אדמות ליהודים,"זה עניין מסוכן ואני רוצה לשמור על המוניטין והשם הטוב של משפחתי" הוא הסביר.

גם משפחת אלעאבדין במזרח ירושלים פרסמה גילוי דעת שבו היא ביקשה מבני המשפחה להיזהר ממכירה של בתים או קרקעות לכל אדם ולהתייעץ עם בכירי המשפחה אחרת היא לא תישא באחריות על כל טעות שתיעשה.

היא הזהירה בהודעה כי כל מי שימכור בתים ליהודים ייענש והמשפחה תסיר ממנו את אחריותה.

בעיירה א-ראם בצפון ירושלים הייתה פגישה גדולה של בני חמולת אלנטשה שבה הוזהרו בני המשפחה מפני מכירת בתים וקרקעות ליהודים.

הרש"פ נמצאת בלחץ רב בגלל התופעה וספק רב אם תצליח למנוע אותה, הסכומים שמציעות עמותות יהודיות הפועלות במזרח ירושלים עבור הבתים הם גבוהים והפיתוי הכספי הוא גדול.

המערכה על ירושלים המזרחית היא בעיצומה,העמותות היהודיות רוכשות את הבתים הפלסטינים כדת וכדין ואין לרש"פ שום דרך חוקית למנוע זאת, תמיד ימצא הפלסטיני שנמצא במצוקה כספית וזקוק לסכום כסף גדול במזומנים.

לכן פועלת הרש"פ באמצעות מנגנוני המודיעין שלה כדי להפחיד את תשובי מזרח ירושלים ולהרתיעם, הפעילות הזו היא בלתי חוקית ומהווה הפרה של הסכמי אוסלו, בגלל חוסר האונים שלה אל מול התופעה מנסה עכשיו הרש"פ להפעיל את הכלים השבטיים-חברתיים כדי לצמצם את התופעה, אולם היא לא תצליח למגרה לגמרי.