עבור לתוכן העמוד
Menu

להתשה בדרום מצטרפת מלחמת ההתשה בצפון

הגנרל האיראני קאסם סולימאני מנסה לפתוח במלחמת התשה נגד ישראל משטח סוריה עפ"י המודל העזתי • ישראל צריכה לחזור למדיניות העמימות, ליישר את ההדורים עם רוסיה ולהבהיר לבשאר אסד את המחיר שהוא עלול לשלם אם יגרר אחרי איראן

שיגור הטיל האיראני משטח סוריה לעבר אתר החרמון ההומה ממבקרים ב-20 בינואר היה אירוע מסוכן וחמור ביותר, על פי גורמים בכירים בצה"ל, האיראנים הכינו את התגובה הזו מבעוד מועד.

דובר צה"ל תא"ל רון מנליס אמר כי הייתה זו החלטה עקרונית שהתקבלה כבר לפני זמן רב ע"י האיראנים וכי שיגור הטיל היה ניסיון איראני לתקוף את ישראל.

"משמרות המהפכה" האיראניים ניסו באמצעות שיגור הטיל לעבר ישראל לאותת לה את מה שאותתו לה ארגוני הטרור ברצועת עזה כבר לפני כמה חודשים כששינו את כללי המשחק שהיו נהוגים מאז השגת הסכם הפסקת האש בתום מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014, מעתה ישנה משוואה חדשה "ירי ייענה בירי" –  לכל תקיפה ישראלית של מטרות איראניות בשטח סוריה תהייה תגובה איראנית בירי לעבר ישראל.

זוהי האסטרטרגיה של הגנרל קאסם סולימאני, מפקד גיס "אלקודס" ב "משמרות המהפכה", אשר מנסה להצית מלחמת התשה בגבול הצפון הבנוייה על סבבי עימות קצרים כפי שחווה ישראל בגבול רצועת עזה מאז ה-30 במרץ בשנה שעברה.

ישראל טעתה כשהשלימה עם שינוי כללי המשחק  שכפו עליה ארגוני טרור ברצועת עזה. הטעות הזו התפרשה כחולשה והשליכה על גבול הצפון, הגנרל סולימאני מעריך שיצליח לשנות את כללי המשחק גם בגבול הצפון באמצעות שיגור טילים לעבר ישראל.

התגובה הישראלית על ירי הטיל האיראני לעבר אתר החרמון, שבאה לידי ביטוי בתקיפה נרחבת על כוח "קודס" האיראני בסוריה ב-21 בינואר, הייתה התגובה הנכונה והמוצדקת, ישראל תקפה יותר מ-10 יעדים איראניים וסורים. עתה נותר להמתין ולראות אם המסר נקלט בצד האיראני, במידה שלא, ישראל צריכה לחפש בהקדם האפשרי את התירוץ להנחית מכה מכאיבה נוספת על כוחות גיס "קודס" בסוריה כדי לוודא שהמסר יעבור.

 

View this post on Instagram

 

. 💢تیز فهمی بین این دو راه، که راه حق و راه باطل کدام است، خیلی مهم است. [در قضیه سوریه] خیلی‌ها آمدند به آن‌ها گرویدند، خیلی‌ها هم آمدند این طرف و در مقابل آن‌ها ایستادند. در ظاهر، دو طرف دو شعار می‌داد؛ شعار اولی برای حکومت اسلامی بود، حکومت داعش چه بود؟! دولت اسلامی عراق و شام… ما برای مقابله با چه دولتی رفته بودیم. این خیلی فهم می‌خواهد. 🔸۹۷/۹/۲۲ . 💢التسلح بقدرة ادراکیة کبیرة أمام هذین الطریقین، بحیث ندرك أیهما طریق الحق و أیهما طریق الباطل، هو‌ فی غایة الأهمیة. [فی یخص‌ أحداث سوریا] کثیرون جاؤوا وانضموا إلیهم و کثیرون أیضاً جاؤوا إلی هذه الجبهة وتصدوا لهم. فی الظاهر، کان الطرفان یطلقون الشعارات؛ شعار الفئة الاولی کان تشکیل حکومة الاسلامیة، ماذا کانت حکومة داعش؟! الدولة الاسلامیة فی العراق و الشام… و نحن ذهبنا لنتصدی لأیة دولة؟! هذا ما یحتاج إلی فهم العمیق. 🔸۱۳/۱۲/۲۰۱۸ . . لطفا به کانال تلگرام ما بپیوندید. لینک کانال(لینک آبی رنگ)در قسمت بیو بالای صفحه اصلی.👆 . ▪️General Qasem Soleimani▪️ ▪️سردار سرلشكر حاج قاسم سليماني▪️ . #سردار #حلب #سردار_سلیمانی #قاسم_سلیمانی #حاج_قاسم #حاج_قاسم_سلیمانی #قاسم_سليماني #داعش #لبنان #سپاه #سپاه_قدس #سپاه_پاسداران #ارتش #سوريه #حرم #عراق #جنگ #ايران #شهدا #مدافعان_حرم #كربلاء #شهادت #شیعه #شام #آمریکا #شهدا_شرمنده_ایم #رهبر #iran #syria ✔ .

A post shared by Qasem Soleimani 🕋قاسم سليماني (@sardar_haj_ghasemsoleimani) on

ישראל איננה צריכה לחשוש, הרמטכ"ל הקודם גדי אייזינקוט הגדיר את הדברים נכון בראיון שהעניק לעיתון "ניו יורק טיימס" ב-12 בינואר כשאמר:

"הטעות של הגנרל האיראני קאסם סולימאני הייתה בחירת 'מגרש משחקים' שבו הוא חלש באופן יחסי. יש לנו עליונות מודיעינית מוחלטת באיזור. אנו נהנים גם מעליונות אווירית, בנוסף לנחישות לפעול וללגיטימציה לעשות כן"

ישראל צריכה לחזור למדיניות העמימות בכל מה שקשור לפעילותה הצבאית בסוריה, ההודאה הישראלית במאות תקיפות בשטח סוריה נוגעת בעצבים הרגישים של הכבוד האיראני והסורי, משפילה את ההנהגות שלהם ומגבירה את המוטיבציה שלהם לתקוף את ישראל כדי "להשיב את כבודם".

ההצהרות הלוחמניות הישראליות באמצעי התקשורת נתפסות כמעשי התגרות,אסור להיגרר  להצהרות הרהב האיראניות בדבר השמדת מדינת ישראל, אפשר להעביר את המסרים האלה גם בצורה אחרת, לא בדיבורים אלא במעשים, בעיקר באמצעות תקיפות מטרות בשטח סוריה מבלי לקחת עליהן אחריות.

המצב בסוריה שונה כעת מאז המצב ששרר בתחילת מלחמת האזרחים, רוסיה היא בעלת הבית האמיתית ועל פי רצונו של הנשיא פוטין יישק דבר.

לכן, יש להשקיע בפעילות מדינית אינטנסיבית כדי להתקרב מחדש לרוסיה ולהגיע עמה להבנות חדשות בכל הקשור לפעילות הצבאית הישראלית נגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

האינטרס העליון של הנשיא פוטין הוא להשיג יציבות בסוריה כדי לשמור על שלטונו של הנשיא בשאר אסד, המסר הישראלי צריך להיות כי שום יציבות לא תשרור בסוריה אם איראן תמשיך בהתבססותה הצבאית ובניסיונותיה לחמש את חזבאללה בנשק רקטי מדוייק ולבנות חזית נוספת נגד ישראל דרך רמת הגולן.

הרוסים לא עמדו בהבטחתם לישראל להרחיק את האיראנים מקרבת הגבול הסורי ישראלי, ההתקפות הישראליות צריכות להיות מכוונות בעדיפות לבסיסים ולמתקנים שאיראן הקימה באזור דמשק ובסמוך לגבול.

הנשיא בשאר אסד מאפשר לאיראנים להשתולל ולתקוף את ישראל משטחו וגם הוא צריך לשלם את המחיר,פגיעה ישראלית באחד מסמלי השלטון הסורים בהחלט יכולה לאותת לנשיא הסורי על מה שצפוי לו אם לא ירסן את כוחות "קודס" בסוריה.