עבור לתוכן העמוד
Menu

לא רק הטרור- מה יכול להוביל לפיצוץ בשטח?

מלבד איום הטרור, הטילים וההפגנות על הגדר ישנן עוד מספר נושאים העלולים לגרום לשטח לבעור ובקרוב

מועד הבחירות בישראל המתקרב ב-9 באפריל והאירועים לציון יום השנה לצעדת השיבה שמתכנן ארגון חמאס ב-30 במרץ מעלים את מפלס המתיחות בשטחים ואפשרות הפיצוץ שיביא לחידוש מעשי האלימות באופן נרחב.

לכך מתווספים משבר שער הרחמים בהר הבית שרק הולך ומחריף והתסיסה באגפי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל שבהם התקין שב"ס מערכות אלקטרוניות לשיבוש מכשירי טלפון סלולארים.

האסירים הביטחוניים המשתיכים לחמאס הציתו בכלא רמון מזרונים ב-14 תאים במחאה על הפעלת משבש קליטה סלולארית באגף שבו שהו.

החשש של האסירים הוא שינותק הקשר בינם לבין בני משפחותיהם והקשר למפקדת חמאס אך הם מנמקים את מחאתם בטענה כי מערכות השיבוש הסלולארי פוגעות בבריאותם וגורמות למחלת הסרטן.

במקביל מארגנת תנועת חמאס מחאות והפגנות בערי הגדה לתמיכה במאבק האסירים הביטחוניים.

ארגון חמאס קרא לציבור הפלסטיני בגדה לצאת היום להפגנות תמיכה באסירים הביטחוניים בכל רחבי הגדה.

עפ"י גורמים בחמאס, המשך הכנסת מערכות השיבוש לאגפי האסירים הביטחוניים יביא למהומות בבתי הכלא ואף להחרפת האלימות בשטחים.

מוסא דודין, אחראי תיק האסירים בחמאס אמר בתגובה לאירועים בכלא רמון: "אסירינו חשופים למתקפה חסרת תקדים, הם החליטו לצאת למערכה כדי להשיב את זכויותיהם ולהסיר את מכשירי שיבוש הקליטה".

גם הרש"פ מודאגת מאוד מההתפתחויות באגפי האסירים הביטחוניים והכנסת מערכות השיבוש האלקטרוניות החדשות,נושא האסירים הביטחוניים הוא רגיש מאוד, נחשב ל "קו אדום" בחברה הפלסטינית ויש עליו הסכמה לאומית שיש להילחם בישראל ובשב"ס בכל הכוח כדי לשפר את תנאי מאסרם ולהביא לשחרורם בהקדם האפשרי.

 

רצועת עזה

 

המגעים בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי על ישום הבנות הרגיעה אמורים להתחדש אך הם מתנהלים בעצלתיים, בינתיים חידש ארגון חמאס את פעולות יחידת "ההטרדה הליילית" על גבול הרצועה והוא ממשיך לשגר בלוני נפץ לעבר ישראל.

מסע המעצרים הנרחב של מנגנוני הביטחון של חמאס של מאות פעילי תנועת המחאה "רוצים לחיות" שכלל כ-600 איש, בינהם פעילים של תנועת פת"ח, הביא לדעיכה זמנית של ההפגנות אך על פי פעילי התנועה, ההפגנות יתחדשו בקרוב מכיוון שהמצוקה הכלכלית הקשה נמשכת והשטח רותח.

בינתיים נחשפים מעשי הזוועה של מנגנוני הביטחון של חמאס כלפי המפגינים ופעילי פת"ח והמכות והעינויים שהם עברו.

אתמול הותקף ד"ר עאטף  אבו סיף, דובר תנועת פת"ח ברצועה והוכה מכות רצח בידי אנשי חמאס.

ארגון חמאס הכחיש כי היה מעורב בתקרית והודיע כי המשטרה פתחה בחקירה.

בשטח נמשכים גם מעצרים של עיתונאים, למרות שכל העיתונאים שנעצרו על ידי חמאס במהלך ההפגנות שוחררו בלחץ של הפלגים הפלסטינים, אתמול עצרו מנגנוני הביטחון של חמאס את העיתונאי עבדאללה סביח בעיר רפיח.

מעשי הזוועה של חמאס ברצועת עזה, הדיכוי האלים והעינויים מעוררים זעם רב בקרב תושבי השטחים שחלק מהם כבר אומר בגלוי כי "הכיבוש של חמאס גרוע יותר מהכיבוש הישראלי", גם בארגון חמאס עצמו יש ביקורת פנימית על ההנהגה על אופן טיפולה בהפגנות תנועת המחאה "רוצים לחיות".

ד"ר ראיד אלדיאס, פעיל חמאס בכיר בלונדון הודיע  על פרישתו מהארגון על רקע פעולות הדיכוי של ההפגנות בצועה ע"י מנגנוני הביטחון של חמאס.