עבור לתוכן העמוד
Menu

"לא יום טוב לאיראנים"

ברקע הפסגה ההיסטורית של קים וטראמפ, בטהראן חוששים מהכיוון של הנשיא האמריקאי

"כשנשיא ארה"ב מבקש לשקם את העוצמה הצבאית של ארה"ב, אתה  לא לוקח סיכונים", כך אומר היום (שלישי) הד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, על רקע הפסגה בסינגפור בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא צפון קוריאה, קים ג'ונג און. "זה הישג אדיר, אם תצליח ארה"ב להשיג הסכם לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני", ממשיך גולד ואומר כי אם ההסכם יצליח להביא גם לפירוק הסוגיה של הטילים הבליסטיים, דבר שהוא משוכנע שיעשה על ידי ארה"ב, וזאת בניגוד להסכם ה JCPOA, יהיו לכך השלכות רבות גם על איראן.

לראיון המלא:

ד"ר גולד, כיהן באו"ם כשגריר ישראל בתקופת החלטת מועצת הביטחון לאחר מלחמת המפרץ הראשונה והיה חלק מן הגוף המפקח על יישום פירוקה של עיראק מנשק להשמדה המונית. לדבריו של גולד כבר אז הבינו כי חובה על העיראקים לפרק את תכנית הטילים הבליסטיים שלה מעבר לטווח של 150 ק"מ כחלק מפירוק הנשק להשמדה ההמונית והיכולת לפגוע באמצעותו למרחקים ולהוות איום על אירופה  ומדינות נוספות לדבריו של השגירי לשעבר באו"ם מדובר באיתות חשוב מאוד גם לאירופה בסוגית ההסכם עם איראן.

 

#SingaporeSummit #TrumpKimSummit #USA #NorthKorea

A post shared by President Donald J. Trump (@realdonaldtrump) on

"איראן יכולה כיום להסתיר את מה שהיא עושה באתרים סודיים ותהליך גילוי של אותם אתרים הוא ארוך ומסובך", מסביר גולד, וממשיך "אבל אם יצליח טראמפ להביא לפירוק היכולת של צפון קוריאה מנשק בליסטי, אירופה לא תוכל לטעון יותר כי לא ניתן להשיג הסכם טוב יותר מאשר מה שהושג עם איראן". גולד המשיך בהקשר של הדברים לנושא ההסכם עם איראן ואומר: "זה לא יום טוב לאיראנים. זה יום טוב יותר לישראל כי האיראנים נהיו היום חלשים יותר".

לטראמפ יש פוקוס

"טראמפ יכול במקביל לשבת עם קים ולהעביר את הצי השביעי לכיוון צפון קוריאה", מסביר גולד את המדיניות של הנשיא. לדבריו הנשיא טראמפ הוא אדם מאוד מפוקס במשימה שהוא מציב לעצמו, "הוא רצה הסכם עם צפון קוריאה והוא כנראה ישיג אחד שכזה, למרות אי הוודאות הגדולה שעדיין קיימת".