עבור לתוכן העמוד
Menu

"לא אתפלא אם מדינות נוספות יצטרפו לצ'אד"

ישראל וצ'אד חידשו היום את היחסים הדיפלומטים לאחר ניתוקם בשנות ה-70 • ד"ר גולד: בדיפלומטיה האפריקאית ישנה חשיבות להשפעה של מדינות שכנות

בתדרוך לכתבים זרים אמר היום (ראשון) ד"ר דורי גולד, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ונשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, שהוא לא יהיה מופתע אם מדינות נוספות באפריקה ירצו בקרבתה של ישראל לאחר כינון היחסים עם צ'אד. "זה ציון דרך חשוב בין ישראל לאפריקה".

ד"ר גולד, נפגש עם הנשיא דבי, בשנת 2016 בארמונו בנווה מדבר ליד הגבול הסודני, אומר כי חשוב להבין כי צ'אד היא המדינה החמישית בגודלה באפריקה, וכי חשיבותה והשפעתה ביבשת עולה. "הצבא של צ'אד הינו חזק, תודות לנשיא דבי והוא משתתף לא אחת בכוחות לשמירת שלום בדרפור וברפובליקה המרכזית של אפריקה (קונגו לשעבר).

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר הסביר כי בדיפלומטיה האפריקאית ישנה חשיבות רבה והשפעה רבה למדינות השכנות שלך וכי קיים סיכוי כי מדינות נוספות ינצלו את הצעד של צ'אד ויבקשו להתקרב לישראל. "במשרד החוץ אנו שמנו לב ל'חגורת מדינות' בדרום מדבר סהרה אשר לישראל אין עמן יחסים דיפלומטים, והיא משתרעת מהאוקיאנוס האטלנטי ועד לסודן. צ'אד היא אחת מאותן מדינות ולכן החליט ראש הממשלה נתניהו לחזק את היחסים עם אותן מדינות, וטוב שכך", אומר ד"ר גולד.

"לא הכל קשור לנושא הפלסטיני", ענה ד"ר גולד לשאלת כתבים והסביר כי בניגוד לעבר נדמה כי ישראל החליטה לא להמתין יותר לצד הפלסטיני כתנאי לפיתוח יחסי החוץ שלה, אלא ישראל הבינה כי ניתן לעשות זאת גם בלי הסכם עמם.

ד"ר גולד מציין כי לפני כשנה צוין בפרום הכלכלי בדאבוס כי אפריקה היא היבשת בה הכלכלה הצומחת בצורה המהירה ביותר, וזאת במקביל לגידול באוכלוסייה. בשנת 2050 צפויה אוכלוסיית ניגריה להגיע למספר תושבים גדול יותר מכלל מדינות האיחוד האירופאי.